Kärlek när man kommer från olika världar?

Stockholm_86

Trådstartare
På förekommen anledning, som jag inte vill börja analysera för mycket i dagsläget, kan kärlek fungera när man kommer från helt olika världar? Är nyfiken om det finns någon här som har varit med om, eller känner någon som varit med om, kärlek över gränserna när det kommer till exempelvis kultur eller socioekonomisk grupp?

Jag är en trygghetsnarkoman som tidigare enbart träffat personer som varit ruskigt lika mig själv. Det har varit tryggt, vi har varit av samma skrot och korn. Så nu känner jag mig plötsligt väldigt osäker när jag träffat någon som kommer från en annan värld. Tänkte att det skulle vara intressant att höra om det är någon som har någon berättelse att dela med sig av :) Dom jag har hört själv av min närmsta umgängeskrets har nämligen inte slutat särskilt bra O_o

Min ena dotter träffade en kille från Indien när hon var där och volontärade. De var ett par i 1.5 år och jag tror att de hade fortsatt vara ett par om inte praktikaliteter hade satt stopp. Det blev så svårt för dem att försöka anordna ett liv här (med uppehållstillstånd osv) och min dotter ville inte bo där heltid (även om större delen av denna period spenderades där. De fick helt enkelt inte ihop det. De var och är båda väldigt ledsna över att inte kärleken övervann allt.

Min ena dotter träffade en kille från Indien när hon var där och volontärade. De var ett par i 1.5 år och jag tror att de hade fortsatt vara ett par om inte praktikaliteter hade satt stopp. Det blev så svårt för dem att försöka anordna ett liv här (med uppehållstillstånd osv) och min dotter ville inte bo där heltid (även om större delen av denna period spenderades där. De fick helt enkelt inte ihop det. De var och är båda väldigt ledsna över att inte kärleken övervann allt.

Jag har en vän som gick igenom en liknande resa, fast där var det distansen som tillslut satte stopp. Dom levde några år i hans hemland, tills hon insåg att hon med tiden skulle kunna komma över kärleken till honom men aldrig komma över kärleken till sin familj. Så hon flyttade hem. En tid senare flyttade han efter och dom levde tillsammans i Sverige, tills han kom till samma insikt och flyttade hem igen. Nu lever hon och har barn med en annan man som kommer från samma förort som henne, där dom nu bor och är lyckliga över att ha bådas familjer runt knuten.

Visst kan kärlek övervinna mycket, men den ska nog vara bra stark om man upplever att man uppoffrar mycket annat i livet.

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 707
Senast: LovingLife
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 536
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
4 301
Senast: Mabuse
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 579
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka