Kär i äldre man

N

nicket

Sambo sedan 4år och läser på högskola på annan ort än där vi bor. Nu under sommaren har jag haft ett spännande sommarjobb även det på annan ort vilket har betytt att jag åkt hem till sambon på helgerna. Det i sin tur har gjort att vi glidit isär ganska mycket under sommaren. Sambon är inte lika intresserad av mej när jag väl kommer hem och själv känner jag att jag inte blir sedd lika mycket som förr. Det i sin tur har gjort att jag ibland hoppas att helgen ska gå fort så jag får åka tillbaka till jobbet. Till saken hör att jag jobbar i ett team där det finns en man som jag dras till. Han säger så snälla saker om mig på ett sätt som får mig knäsvag. Han har inte visat eller sagt något som får mig att förstå att han gillar mig och jag har heller inte uppmuntrat honom på nått vis men ändå känns det inom mig att nått ät på gång. Nu har jag snart bara en vecka kvar på jobbet och jag börjar få panik. Ska jag bara sluta utan att säga nått till honom eller ska jag på nått sätt försöka mig på nått. För varje dag som nu går så blir jag mer o mer "lynnig" och vet inte vad jag ska göra. Jag vill ju göra nått men vad. Jag vet att jag borde avsluta med sambon först. Skulle jag göra det så kommer all min tid att gå åt till det och jag får inte tid över till att bereda "det andra" då jag har bara några arbetsdagar kvar. Så är han bra mycket äldre än mig och har barn. Det vet jag för han har foton på dessa på sitt skrivbord men jag ser ingen mamma till barnen. Vad gör man så man inte klampar rakt i klaveret. Jag blir galen vad gör jag åt saken? Jag vet att några här vet vem jag är därför har jag nytt nick och ber att inte avslöja mig
 
Sv: Kär i äldre man

Man bestämmer sig för hur man vill ha med sin sambo, vill man stanna kvar i förhållandet jobbar man mer på det, vill man bryta förhållandet kan du ju fråga den andra mannen om han vill ses utanför jobbet.
 
Sv: Kär i äldre man

Man bestämmer sig för hur man vill ha med sin sambo, vill man stanna kvar i förhållandet jobbar man mer på det, vill man bryta förhållandet kan du ju fråga den andra mannen om han vill ses utanför jobbet.

Som sagt vill man ju inte göra bort sig. Jag vet ju inte om han är skild eller inte. Han kanske vill ses utanför jobbet fast han inte är singel
 
Sv: Kär i äldre man

Alltså :yuck:

Hur svårt är det? Du valde din sambo en gång i tiden. Vore det inte mest schysst att iaf avsluta det innan du tar reda på om det öht finns nåt med äldre mannen? Att visa nån gnutta respekt för sambon och ta ansvar för att inte såra honom mer än vad som krävs? Eller??

Fattar inte hur ni tänker alla ni som tänker och resonerar som ts. Bli kär hit och dit och följa känslor som vilken fjortis som helst.

Var ni mobbare och svinade folk i skolan med?
 
Sv: Kär i äldre man

Alltså :yuck:

Hur svårt är det? Du valde din sambo en gång i tiden. Vore det inte mest schysst att iaf avsluta det innan du tar reda på om det öht finns nåt med äldre mannen? Att visa nån gnutta respekt för sambon och ta ansvar för att inte såra honom mer än vad som krävs? Eller??

Fattar inte hur ni tänker alla ni som tänker och resonerar som ts. Bli kär hit och dit och följa känslor som vilken fjortis som helst.

Var ni mobbare och svinade folk i skolan med?

Eh? Har inte sett en enda så här långt som resonerar som ts.
Men håller med om att avsluta en sak först innan man börjar på nå't annat, sen är det ju en större fråga om mannen ifrågas känslor
 
Sv: Kär i äldre man

Nej, inte i denna tråden. Men det är inte ovanligt alls att sånt här resonemang förekommer i rätt många trådar.
 
Sv: Kär i äldre man

Sånt. Vanligt förekommande. En sak i taget om man inte har en annan överenskommelse.
 
Sv: Kär i äldre man

Om det nu visar sig att denna äldre man inte har något intresse av dig utanför jobbet, vad ska du då göra? Åka hem till din sambo som ingenting och anse att han duger ett tag till?
Antingen vill man vara med sin sambo eller inte. Det har egentligen inte med någon annan att göra.
 
Sv: Kär i äldre man

Nej, inte i denna tråden. Men det är inte ovanligt alls att sånt här resonemang förekommer i rätt många trådar.
Det är nya tider nu mer moderna. Mer acceptabelt att knulla runt än förr i tiden. Då var det en skandal att vara otrogen. Idag är man betydligt mer lättfotad
 
Sv: Kär i äldre man

Jag blir galen vad gör jag åt saken?
Man pratar med sin sambo om varför de problemen som finns överhuvudtaget finns där. Så löser man situationen med sin sambo. Varför känner du dig inte sedd? Varför verkar han vara ointresserad? Vad är det som händer mellan er egentligen? Prata, prata, prata, var ärliga mot varandra och säg som det är eller i alla fall hur det känns.

Sen när du löst situationen med din sambo tar du reda på varför du egentligen söker någonting hos denna äldre mannen. Är han verkligen en kille du vill ha för framtiden, eller är han bara till för att ge dig den bekräftelsen du just nu behöver?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 179
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 105
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 979
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 524
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp