Var där i februari. Jag är ganska resvan, och haft turen att aldrig råkat ut för något, t ex personrån eller bliinbrott. Men i Kapstaden tog det 5 minuter innan någon så när fick ur min plånbok ur ryggsäcken. Han kan inte förstått hur nära han var, för han kastade sig på en förbipasserande och försökte slita mobilen ur handen på honom istället. Kringområderna är trevliga, botaniska trädgården fantastik, nationalpark inpå knuten, stränder fulla med pingviner. Är man intresserad av kitesurfing, verkar möjligheterna vara fantstika. Även ridningen är super, vet jag från en bekant, men hade tyvärr inte möjlighet att prova på själv. Så mitt tips är att var väldigt noga med var du bor någonstans, undvik centrum. Finns gott om mysiga "förorter" längs med vackra sandstränder. I alla köpcetrum finns det vakter som patrullerar parkering och har koll på din bil.

Himla tur att du fick behålla plånboken i alla fall... Om det skulle bli en flytt känner jag mig nästan mest nervös över resan från flyget till boendet. Kommer känna mig som ett väldigt lätt byte med all packning och det kommer säkert skina "varken sydafrikan eller resvan" runt mig i allra högsta grad :up:

Kul att höra att det finns bra ridmöjligheter! Som jag har nämnt tidigare i tråden kommer jag vara väldigt noga med boende. Att bo tryggt känns som prio 1.
 
Himla tur att du fick behålla plånboken i alla fall... Om det skulle bli en flytt känner jag mig nästan mest nervös över resan från flyget till boendet. Kommer känna mig som ett väldigt lätt byte med all packning och det kommer säkert skina "varken sydafrikan eller resvan" runt mig i allra högsta grad :up:
Om jag kom helt ensam till flygplatsen hade jag sett till att förboka någon form av transfer, eller ha avtalat att någon hämtar dig. Ett stressmoment mindre 🙂 Du bör nämligen vara beredd på att det kan finnas "frilansande" typer på flygplatsen som bär uniform, ser jätteofficiella ut och erbjuder sig visa vägen/hjälpa dig. Visst, de kommer att visa dig till rätt plats och säkert hjälpa dig att bära, men de kommer att insistera på rejält med betalt för det. Jag och kollegan råkade ut för det första gången jag var där. De var inte hotfulla men min stackars kollega blev jättestirrig iallafall. Efter det började jag uppfinna en äkta make när jag rörde mig ensam på flygplatsen. Dvs erbjöd någon mig hjälp så log jag stort och vänligt och tackade dem artigt för erbjudandet "men min man är där borta, så jag behöver skynda mig lite" *peka på random stor snubbe en bit längre fram* Visst, det var säkert uppenbart för en del att jag blåljög, men inga sura miner nånstans.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
546
Senast: seahawk
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 753
Hemmet Tänkte först vara anonym, då inte så många vet att vi är i flyttankar. Men de jag känner på buke ber jag bara att inte nämna ngt på...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 595
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Tillskott för hund med skaldjurs allergi?
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp