Kapson för longering

S

sanwan

Jag är på jakt efter en enkel och billig kapson för longering... Både Hööks och Börjes har ju sådana i nylon, är det någon som provat dem?
Hästen är inte stark eller "bråkig" men har en förmåga att flyta iväg utåt ibland så jag vill att den ska ligga stilla över nosen.

Är det bara jag som är så gammaldags att jag longerar, och dessutom helst i kapson?!

Jag har provat den i nylon från Hööks och jag tyckte att den var bra. Kommer inte ihåg vad den kostar, men billig är den.

Väl en i läder

de i nylon/ konstmateriel är så ostabila och glidiga/ skaviga tycker jag

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 532
Senast: Liten
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 073
Senast: super
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 540
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 652
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka