Kapplöpning

G

GaurdianAngel

Vill börja med att säga att jag inte alls är insatt i detta med kapplöpningar.

Hur kommer det att bli nu när man inte längre får satsa pengar på hundarna? Kommer intresset minska för publik och/eller tävlande? Hur kommer detta påverka hundarna? Har vi många i sverige som bara haft hundarna i vinstsyfte?

Har som sagt ingen koll på den sidan av hundvärlden, så frågorna är på ren nyfikenhet.

Från om med när gäller den nya regeln om att man inte längre får satsa pengar? För det är väl så eller har jag blivit felinformerad? :o

Sv: Kapplöpning

Lite OT, men om man inte får satsa pengar på hundar, borde det inte gälla samma sak när det gäller trav och galopphästar oxå? :confused:

Mulles_matte skrev:
Lite OT, men om man inte får satsa pengar på hundar, borde det inte gälla samma sak när det gäller trav och galopphästar oxå? :confused:

Dessa år det gått att spela i Sverige var endast provår.

Man har ju i många år tävlat med dessa hundar. Men premierna har ju inte varit något att ropa hurra för... Det var lite av tanken att de aktiva skulle få lite av vinstpengarna i form av högre premier i loppen.
Men jag vet inte om jag tycker att det blev så bra.... Jag har känslan av att många trodde att "nu skulle det hända grejjer"... men de glömde liksom av att man måste jobba för en förändring.

Svårt att få ut publiken till banorna verkar det ha varit även om man kunnat spela på hundarna.

Inom hundkappsporten har det varit mkt hårda regler för hur hundarna får och skall hanteras. Du har ansvar för "din" hund tills den är 10, bla för att hundar inte ska avlivas till höger å vänster.
Dvs att du måste anmäla till förbundet om du flyttar el om hunden byter ägare,,, och den som tar över hunden har då i sin tur anmälnings plikt till förbundet.
Du ska även ha vererinär intyg för att få avliva din hund.
Som aktiv hundkappare måste du följa dessa regler annars dras licenserna in för alla dina hundar.
Det är mkt hårda regler på tävlingarna med vad gäller besiktning och vägning.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 386
Senast: Lillefrun
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 743
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 136
Senast: Blyger
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 865
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar