kaos vid grinden!

Sv: kaos vid grinden!

Till alla...vi kan inte släppa, det är förl ângt och vi mâste gâ över en liten väg. Det är nya hagar, fortfarande mkt gräs sâ en hötuss smäller inte sâ högt:( .....men jag kan inte leda dom tillsammans längre(in). Ut gâr det bra, men kanske borde jag börja leda en i taget dâ ocksâ? Men dâ mâste ordningen bli tvärtom. Brun mâste ut först eftersom fux hoppar ut. In mâste fux först...kommer det att funka med ordningen ändâ kan man undra:confused:
 
Sv: kaos vid grinden!

Då vi hade fem hästar i stallet tog pappa min unghsät mellan pojkarna (två garvade ardenners på ca ett ton!) och tanterna framför (tömkörde dem i grimman) och kunde på så sätt gå en gång.

Förra vintern tog vi in dem lösa vilket dock resulterade att ett av stona aldrig kom utan man fick gå och leta efter henne senare (gick oftast o betade längre bort eller hade vid de få gånger hon faktiskt fattade att de andra gick in fastnat vid ensilagebalen - mycket bättre än gammalt tråkigt hö i stallet ;)
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 863
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 096
Senast: Juli0a
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 668
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 686
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp