Sv: Kaos på vägarna
Härligt med Buke som är så svart och vitt.
Några reflektioner...
De dumma lastbilarna behöver vi, och många gånger är det de dumma bilförarnas körning som orsakar olyckorna. Samtidigt finns det ett gäng dumma lastbilschaufförer som man borde göra ngt dumt med.
De dumma snöröjarna (som riskerar sin liv för dumma bilister och lägger nätter och dagar för att köra den dumma snön) hade gärna sluppit alla dumma bilförare som gör att de inte kommer fram och kan köra vägarna/eller gör så att det tar dubbelt så lång tid.
Dumma livrädda förare borde inte få köra men ännu värre tycker dumme jag att är alla dumma som tror de kan allt och att just de har rätt hastighet... tills det händer den dumme ngt.
Och visst kan vi alla ta dumma bussen, självklart går det bussar överallt, men det tror väl bara den dumme?
Och visst är det inte dumt att köra på som vanligt och tro att dubbdäck räddar allt.
Och visst är det dumt att köra utan dubbar hela "vintern", när den nu infaller, för oss som bor i södraste delen. (Iår väldigt sen första halka, men tidigt ovanligt mycket snö) Och OM man då är så dum att man med jämna mellanrum åker utomlands till tex dumma Tyskland är det bara att av med dubbdäcken och på med odubbat för att få rulla av dumma färjan. Sjävklart har man inget annat för sej och vet alltid exakt när snön kommer. Om inte dumme vet kan man ju alltid fråga någon som vet bättre (på Buke antar jag) än dumma SMHI/DMI. Och man måste ha 3 omgångar däck...
Och om man är dum och bor i Skåne och har snö på vägarna sådär 7 dgr/år och resten kör man på barmark är det självklart med dubbar.
och knappt snö? Nja här har vi 30 cm och det är mycket för att vara här nere vid denna tiden .. säger en av de dumma.
Mest idiotiska idag:
- En bekant som körde med häst i släpet för att rida i ett ridhus. Vägen oplogad och ingen 4-hjulsdrift. Hem kom de inte..
- En bilist (08a som bor tillfälligt i vår stad och inte hade vinterdäck/dubbdäck med hit), jo han stod på väg upp för en viadukt i staden med sådär 1 km kö bakom sej. Kom varken upp eller ner...
- Bilen som stannade halvt på trottoaren och inte förstod varför den dumme plogbilen stod bakom och tutade. (Hade det varit jag hade jag kört på och då hade bilen hamnat i en snödriva. Ha ha)
- Bilen bakom mej som tycket jag körde för sakta (låg i kö med bilar sådär 1 km fram) och som drog om mej, körde om nästa men fick sladd i omkörningen och sen körde inte han mer på en stund.
Ett dumt inlägg av en mamma som just nu är frustrerad över hur vårt samhälle har utvecklats.