SeagirlM

Trådstartare
Som rubriken lyder. Vad vet ni om Kannan? Funderar mkt på honom till mitt Elit sto som kanske får sina sista föl nu de senaste åren. Stoet är 163cm e. Irco Marco- Crown Pointxx- qantasxx- helmuth- Heristal. Har lämnat en GP häst e. Cardento, en klass 1 häst e. Cardento, samt Hoppdiplom e. Robin Z och Quite Easy, övriga avkommor är ej visade ännu pga sin unga ålder, men är sålda till proffsryttare.

Senast ändrad:
Sv: Kannan?

Följer intresserat denna tråd. Fastnade direkt för honom i katalogen. Ska inte betäcka med honom i år men han är en het kandidat nästa år, då till en 3 åring E: Heartbeat- Chapman

Någon som vet om levande föl-garantin gäller på honom även i Sverige som i övriga Europa?

Jag har ju honom som först val till QE dottern till ovanstående! (frågan är bara om jag har råd med bara språng avg på de jag vill...)

Och det är pga alla avkommor han har med i unghästklasser i Frankrike och tror det är en hel del även i Beligien och ev Holland. Kikade i lite resultat listor och var och varannan häst är ju e honom! (Och SÅ många ston har han ju ej betäckt!)

Han verkar också ge lite storlek, jag gillar blodet samt att avkommorna skall vara ridbara MEN jag har bara hitta massa filmer, men ej sett någon live...

Enligt Flyinges hemsida verkar garantin även gälla här! =)

Nu är jag här, du kanske känner igen hästen ;)

Vill också veta mer om denna hingst!

Vågar du chansa med kanske som du utrycker det sista fölet?

Vaddå vågar att chansa?

Stoet är 19 år så då är jag lite realist att hon kanske kan få ett par föl till om det vill sig väl:laugh:

Chanserna minskar ju, ju äldre stona blir... Hon har varit dräktig 10 ggr och har 8 levande föl ( en kastning i 8:e månaden som 4-åring pga lågflygning av Jaas plan en hel dag över våran gård :(, samt ett ihjälsparkat föl av ett annat sto vid ca 8 dagars ålder...), Inga problem att få dräktig samt inga problem vid fölningar förutom förra året då hon fick belastningsfång sista tiden och en komplicerad förlossning med felläge.

Hon röntgades förra veckan och allt ser superbra ut! Inga hovbensrotationer i någon hov och hon är i bra hull och skick.

Senast ändrad:

tyckte att du innan skrev att detta kan bli det sista fölet och det jag menade då var att det kanske var dumt att chansa med en ny hingst då du vet hur brq hon nedärver sig med t.ex Cardento men Kannan verkar ju vara en bra hingst och visst kan man gambla. menade inget illa utan ville bara ge dig ett annat sätt att se det på. :D

Skrev att hon nog får sina sista föl nu.... Kan bli inget, eller 2-5 st om man har tur och hälsan i behåll...Ja, dom tankarna finns ju oxå, med Cardento :), Men eftersom hon visat sin nedärvning med andra hingstar oxå så känns det spännande att prova annat blod oxå...

Cardento kommer alltid att vara en BRA förärvare till många ston!

Men vill man vara först med något så måste man våga prova annat oxå:laugh::D

Jag kan ta Cardento till Döttrarna sedan:p

Just nu är det Kannan, Monte Bellini och Bravour som det funderas mest på....

Senast ändrad:

det är ju inga dåliga hingstar du funderar på... kommer nog bli bra vad du än tar eftersom du har ett bra sto, blir intressant att se vad du väljer. :)

Kannan skulle jag absolut ta om jag hade ett IM sto som var lite åt det mindre hållet!!

Anledningen till att jag ej väljer Kannan är att mitt sto har Voltaire som pappa o därför letar jag "Nimmerdor" hingst ( velar dock otroligt mkt mellan olika hingstar :/) så att det blir "en Kannan". ( Nimmerdor-Voltaire).

Provade en häst i går med Holland bakom o det är oxå denna kombination om jag minns rätt o den var helt ubar!!!

Pessoa, Classe eller emilion står just nu högt på listan.

Kommer ant bara betäcka ett sto men hade jag ett sto som passade Cantoblanco skulle jag slå till:).

Back in business ;)

Var i kontakt med Kannans ägare redan i januari och har bokat honom till mitt lilla Stakkato - Embassy sto (tänkte ta in honom själv men fick då det glädjande beskedet att Flyinge skulle ta in honom :D )

Info som jag fått ; han själv inte är den mest bildsköne, inte helt modern i sin typ, dock utan några allvarliga exteriöra defekter. En ngt lågt och brett ansatt hals är det mest framträdande. Bör passa framförallt till lättare och medelstora ston, skulle vara försiktig till grövre/tyngre ston.

Han har o ska ge bra mun, bra temperament, scoop o ffa storlek, kvaliten på det frysta ska vara riktigt bra men det är ju ägarens uppgifter, men får ju hoppas det stämmer, var inte så sugen på fryst till min 3 åring men men...

Om MonteBellini så sa de i Ty i veckan att han nu är såld till Ludger B så man kan ju räkna med att han kommer att gå riktigt långt... :love: oxå en kanon hingst! Är du intresserad av C O blodet så har du ju oxå brodern Conte Bellini :)

Back in business ;)
Om MonteBellini så sa de i Ty i veckan att han nu är såld till Ludger B så man kan ju räkna med att han kommer att gå riktigt långt... :love: oxå en kanon hingst! Är du intresserad av C O blodet så har du ju oxå brodern Conte Bellini :)
Jag har bara ett hoppsto att betäcka och hon är inte det ultimata stoet till "Monte" :mad: Nu återsår att se om han även är tillgänglig för svensk avel nästa år, med den nya ägaren? :crazy: Hoppas det!

Senast ändrad av en moderator:

Vad tycker du är det ultimata stoet till Monte?
Något man bör tänka på?

Liknande trådar

Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 602
Senast: SeagirlM
·
Avel Nu är listan över uttagna hästar offentlig så då kan jag ju lägga ut den här :angel: Uttagna hästar till Zangersheide 2007...
2
Svar
25
· Visningar
6 186
Senast: ancan
·
G
Hoppning Varför händer inte mer på hopphingst sidan? Vi tappade hingstar med hundratals ston och massor av meriter förra året, var finns...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
27 661
Senast: starstruck
·
A
  • Låst
Avel Eftersom föltiderna nu har börjat på riktigt så vore det ju trevligt om den gamla tråden får sig en nystart! Februari: 4:e Ox...
Svar
16
· Visningar
3 725
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka