Kaninhoppning

P

Pretty

Jag har blivit lite sugen på det här med kaninhoppning och tänkte så smått börja hoppa lite med min kanin. Hon är fyra månader nu så det är väll ganska lagom att börja?? Jag har hoppat ett par nånger med henne och hon tycker allt att det är riktigt kul! Hoppar ungefär 20 cm hinder med henne och hon tycker att det är en lagom höjd (tror jag :P) Men eftersom jag är ganska ny inom det här ämnet skulle jag behöva lite tips och råd från andra kaninhoppare! Skriv dina bästa tips! :love:

Sv: Kaninhoppning

fyra månader låter lagom. När jag tränade med min kanin, hoppade vi kanske bara två ggr per vecka, så hon inte tråkades ut.
Sen bytte jag plats där hinderna var(lite variation)

Har du tänkt att tälva med h*n?

Tycker själv två gånger i veckan är för mycket, för nybörjare kan man hoppa så ofta men när de börjar få in rutinen tycker jag inte man ska träna mer än varannan vecka.

Har du några frågor så ställ dem så kanske jag kan svara på dem :P

Något som är jättebra det är att kolla runt med de olika förbunden och se om de anordnar träningar någonstans, för då kan man få många bra tips och hjälp med hur man bäst får kaninen att hoppa som man vill :)

Okey, har själv tränat en gång i veckan nu. Då i typ 15 minuter :P Hur länge ska man träna, kan man träna typ 2 gånger på en dag om man tränar 10 min varje gång? Sedan så undrar jag också när man ska belöna kaninen, och med vad. Är inte den personen som vågar ge mig ut på saker :( Även om jag vill ... Ska försöka få med mig någon ialllafall om jag nu hittar någon! ;)

kaninhoppning:

nu till en början skall du högst hoppa en gång i veckan.. öva sedan när hon blivit lite duktigare o äldre. men högst tre ggr i veckan! hur duktigt den än blir så är det maximum!! börja med lååga hinder! öka inte för snabbt, då tappar kaninen självförtroendet.. kaniner blir lätt trötta, så hoppa inte kaninen tillls den ligger ner o flåsar! jag tror nog du fattar vad jag menar! :p

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 817
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 984
Senast: fixi
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar