kaninfrågor

M

mörkros

Jag har just skaffat två kaniner, och har några småproblem...

För det första så biter den ena (tjejen) på mina kläder, hur får man henne att sluta med det?

Och en annan grej är att jag knappt kan få in henne från buren (har en sommarbur just nu, trekants), hon bara springer iväg hela tiden...

Hur gör man för att lösa sådana saker?

:bow:

Sv: kaninfrågor

1. Att kaninen biter beror på att den är ovan vid människor. Spendera tid med den och ge den mycke kärlek så den lär sig att du inte är farlig.
2. att den springer iväg är också orsak på att den e rädd och ovan, som tidigare nämnt så spendera tid med den.

OBS. dem flässta kaninägare skriker åt en kanin när den gör något fel, tips är att inte göra det mot en kanin som är rädd. Det gör saken värre.

Sv: kaninfrågor

1. Jag fick hem en "ouppfostrad" liten ung tös och hon käkade glatt på mina kläder och det var inte för att hon var ovan med människor. Hon tog jag bestämt med vänligt tag i nackskinnet och helt enkelt och flyttade henne från stället hon bet på den tiden hon fortfarande var innekanin (satt med henne på golvet). Upprepade varje gång att när hon bet så flyttade jag henne, så kär i människor hon var så slutade hon bita för att få vara nära mig, gällde att vara snabb i svängarna att avvisa henne så fort hon bet och berömm när hon inte bet. Funkade fin fint och nu har hon aldrig bitigt på 2½ år av hennes 3 år.
Men i ditt fall kan det vara så att kaninen känner sig osäker.

2. Beror nog på att hon är osäker på dig, jobba mer med att hantera henne

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 098
Senast: Maniac123
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 018
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar