Kaniner som bråkar.

Sv: Kaniner som bråkar.

Tyvärr säger lagen 6 veckor men kaninavelsföreningen rekommenderar 8 veckor och jag hoppas på att vi kan ändra lagen. Vi håller på att kolla upp det...

Ja?
1 mån=4 veckor och alltså olagligt. Bra om lagen kan ändras, vilka är "vi"?

Sverigeskaninavelsförening...

Såg inte att hon skrivit en månad.. Det är olagligt och bland det värsta man kan göra mot en lite kanin stackare!

Att zoo affärerna kan med. Kaninerna blir mycket mera nervösa och det är som att sätta en 9 åring på gatan brukar jag säga till mina kunder om de tycker mina kanin ungar är för stora.

De behöver sin tid med sin mamma och vid 4 veckor så diar de än och magen är inte utvecklad helt för att äta foder. En del klara inte ens av väjningen så tidigt. I bland har jag honor som dör när ungarna är i den åldern och det är inte lätt att ersätta en mamma, de behöver fortfarande mjölk i den ålder.
Mamman sluta diar vid 5 veckor men de sissta veckorna präglas det sociala som vi aldrig kan göra. Utan det kan bara syskonen och mamman.

Mamman sluta diar vid 5 veckor men de sissta veckorna präglas det sociala som vi aldrig kan göra. Utan det kan bara syskonen och mamman.

Håller med i allt du skriver utom detta. De diar så länge de får chansen.
Vid 6 veckors ålder är magen anpassad för att klara sig på fast föda, men i övergången är de känsliga och därför har de en stark fördel av att vara kvar hos mamman ytterligare 2 veckor. Både socialt men också att ha ett stöd av digivningen.

Har haft en unghona som diade tills hon var 4 månader, då särade jag på mamma och unge.

Men detta e inte i sverige så vet inte vad lagarna säger här på Island. Men det e inte så vanligt med kaninuppfödningar om jag säger så. Lite hårdare syn på djuren och livet här. Men den lilla e så mysig o social och har börjat att släppa ut dem i hö tillsammans utanför buren och då går det mycket bättre och de älskar det båda två!...Och de nosar på varandra och så springer den lilla iväg men den stora e inte agressiv mot henne vad jag märker. Men när de e i buren sen igen så försöker hon bita henne om hon kommer för nära. Så vi har delat av buren så de har varsin del och så försöker vi aktivera dem istället. Får hoppas på att det blir bättre nu när de kan komma ut till sommaren. För jag tror de e reviret som e problemet.
Och angående den lilla hon går upp i vikt fint och äter allt. E väldigt matglad och slickar o myser med en. När hon e i lös i höet å man håller henne sällskap så hoppar hon runt en del o sen hoppar hon upp till en o vill gosa lite och sen vidare igen. =)

Förmodligen är det reviret då ja.

Vilken tur du haft med den lilla! Skönt att hon verkar klara sig. Oavsett land och djurlagar så är 4 veckor alldeles för tidigt.

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 221
Senast: Gunnar
·
Däggdjur Jag har en kastrerad hona ca 2 år gammal. Hennes kompis dog för en dryg vecka sedan. Nu känner vi oss redo att skaffa en ny vän till...
Svar
4
· Visningar
5 850
Senast: Miingla
·
Däggdjur Vår fina kaninhona dog idag! Min man hittade henne i buren nu på kvällen, och inte nog med det, när han plockar lite med en liten...
Svar
4
· Visningar
2 070
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 479
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ännu en kvinna
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Motionscykel?