Kaninburar

M

Moonstrike

Bara för att jag har tråkigt så skapar jag nu denna tråd...

Hur många burar har era kaniner? Min kanin har 5: 1 utebur, 2 betesburar, 1 innebur och 1 transportbur :angel:

Sv: Kaninburar

2 inneburar (en här och en hos mina föräldrar där vi spenderar somrarna)
1 transportbur
1 utebur
1 betesbur

ok. Men en hage är inte en bur va? :idea: Isåfall har min kanin en till bur :smirk:

hmm... jag vet inte, men om h*n bor i den så.... ;)

en innebur
en transportbur
och så ska jag i veckan bygga en utebur :D

öhm.. en hemmabyggd stor utebur som typ sitter fast i en vägg. En trekantsbur också hemmabyggd större än vanliga mått :P. En Stor inne bur och en transportbur

våra två kaniner har
1 transportbur var
1 inneburdel (3x4m) som är avdelad i två på natten och en uteburdel (ca 4x5m med stenar, liggande träd, ett litet hus och mycket jord att gräva hål i ;) ) att springa i på dagarna.
de bor i en omgjord hönsgård ;)

Jag har tre kaniner varav två bor i samma bur.
*En utebur ca en meter från marken
*En betesbur som står direkt på gräset
*En rasthage på typ tre kvadratmeter
*En transportbur

Är inne på att skaffa en till betesbur men får se hur det går :p

våra har 1 vinterbur 1 sommarbur och 1 hage som vi har byggt ihop med sommarburen.

Jag ska ändra hönsnätet på min ute bur sen vi köpt en hundvalp, som ligger utanför och dreglar(NÄRA!)

tänke byta till sånt stängsel som dagis brukar ha;)

Liknande trådar

Däggdjur Har haft Easy Strö halmströ i kaninburarna i flera år och varit jättenöjd! Blivit bra "stuns" i bädden, mycket lite damm och bra...
Svar
13
· Visningar
2 358
Senast: Ramona
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 454
Senast: Blyger
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: Shaggy
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 986
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar