Kanin och musskrämma

E

elwiz

Tänkte snart ta in kaninerna i uthuset inför den obehagliga vintern. Men så slog det mig, jag har satt in en sådan där musskrämma för att hålla gnagarna borta ifrån förråden.
Det är inte så att det där ljudet kanske inverkar skadligt på mina stackars kaniner också? Är det någon som vet hur det förhåller sig?

mvh

Sv: Kanin och musskrämma

Jag är inte säker! Men jag tror inte det. Vi hade våran kanin och våran katt inne i huset då vi hade på musskrämman. Mössen blir ju panikslagna av ljudet och måste bort därifrån. Varken våran kanin eller katt reagerade någonting, (de blev inte hörselskadade elr något annat heller). Det fungerade bra helt enkelt. Men som sagt jag är inte säker.

Man behöver kanske inte sätta djuret precis bredvid musskrämman det första man gör, utan kanske kan ha det i famnen och försiktigt närma sig den? Då är det ju lätt att märka om djuret reagerar negativt. :)

Nej, jag har inte heller märkt att katten brytt sig. Han är lika intresserad av att smita in där som alltid, men jag får väl vara lite försiktig när jag tar in dem till helgen :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 978
Senast: manda
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 193
Senast: Ridinglady
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 175

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka