kanin med magproblem

blondienancy

Trådstartare
Jag har en gammal kaninhane (över 10 år). Han mår bra och är pigg även om han har starr i ena ögat.
Nu på kvällen märkte jag atthan luktade lite illa och hans skit var stooor (nästan som flaskkorkar) och ovanligt mjuk... Vad kan det vara för fel på honom och vad borde jag göra?

Sv: kanin med magproblem

Det är ju bra iaf. Hur verkar han må idag då?

han mår nog bra, det kan hända att det var en sådan där vitaminboll (fast den var ju väldigt stor :crazy: ), han hade helt vanlig avföring idag :)

När jag först såg ditt inlägg tänkte jag skriva: Ring veterinären. Nrä den är såpass gammal så är det bäst att vara på säkra sidan. Men nu har jag läst klart dina andra inlägg och nu vill jag bara säga två olika alternativ. Antingen har han fått i sig något dåligt eller sä är det helt enkelt ålderssymtom. Vissa kaniner blir bra mycket äldre än 10 år, men många blir inte ens 8 år. När kaninerna blir äldre kan flera olika magproblem uppstå, vissa är väldigt vanliga men visst finns det sjukdomar man måste se upp med, speciellt efter 10 års åldrn.:bow:

Det kan vara så att kaninen blivit stel och därför inte gärna vill tvätta sig. Han kanske inte kommer åt lika bra som när han var ung. Att de blir smutsiga när de är äldre är inte ovanligt. Man får försöka hjälpa till helt enkelt.

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 460
Senast: Sel
·
Kropp & Själ För ett tag sedan gick jag till en optiker då jag tyckte att jag behövde anstränga ögonen såpass att de kändes trötta. Jag tänkte väl...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 045
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 234
Senast: Gumman123
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 159
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar