Kanin i stallet?

Sv: Kanin i stallet?

Snälla ha inte kaninen i boxen.

Frågan är inte om den kommer bli mosad..utan när..

Snäll nån man har väll sina djur som man vill! Har dock aldrig hört att man kan ha en kanin inne i boxen hos en häst, får man det enligt lag änns?? Men istället för att gnälla så kan man ju komma med bra idéer på hur man kan göra istället. :idea: Du kanske kan göra en bur i hörnet av boxen så att hästen kan nosa på kaninen genom gallret. Tänk också på att kaninen måste vara ute flera gånger varje dag. Varför inte fixa en rastbur åt kaninen vid hästens hage också?? :)

Alla har frågat varför TS vill riskera livet på en av sina kaniner, så jag tar mig friheten och frågar VARFÖR vill du att hästen ska sällskapa med kaninen? Av vilken anledning? Problem? Och isf, kan det finnas en annan lösning?
Och nu vidare till min åsikt om saken: Jag tycker inte att det är en speciellt bra idé av uppenbara orsaker.
Jag kan ju tillägga att jag var med om en häst som delade box med en kanin. En dag var kaninen borta. Den återfanns ett tag senare begravd i boxen och då var det inte en kanin längre, utan ett mosigt pälsstycke. UÄCK!!!

Eh, när någon medvetet vill ta livet av sin kanin tycker jag man har rätt att gnälla.
VARFÖR kommer man på den dumma idén över huvudtaget?! :crazy:

Som sagt, TS kan få bo ihop med vääärldens snällaste elefant, så får vi se om TS ska stoppa in kaninen hos hästen sen. :)

Men läst alla inläggen så ser du att en del tipsat om att ha en bur i boxen med kaninen i. Annars är de flesta råd och tips att skona kaninens liv genom att inte ha den lös hos hästen för garanterat att den kommer att få något eller några ben brutna eller rent av livet avbrutet så att säg.

Senast ändrad:

jag tycker att mitt förslag var bra:angel:
Att ha kaninen där då hästen är ute, annars om ts inte vill ha kaninen inne. Kan hon ha den i stallgången eller sadelkamaren..

Jag tror nog inte hon medvetet vill ta livet av sin kanin :angel:

Tror jag eller läser jag som att hon vill, när hon kan sitta och skriva att kaninen ska vara inne hos hästen i boxen lös. Tyvärr har jag sett otroligt snälla hästar som ser en kanin som "kompis" men har trampat denna lilla varelse så ben har brutits som grenar.Så snabbt och lätt går det.Man har inte mycket i skallen om man släpper in en liten varelse till ett så pass större djur utan minsta tillsyn så länge hästen är inne. Eller TS kanske skulle bo i boxen också och hålla koll på kaninen 24timmar om dygnet??

Jag tror nog att alla har kommit överäns om att det inte är så bra idé med andra ord. ;)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 738
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: Whirlie
·
Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 616
Senast: cello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar