Sv: Kändisspaningstråd!!
ÅH jag har gjort samma grej som din kompis! Björn kom fram till mig efter en konsert på SRF och sa "Va bra bas du spelar" och jag, som inte har en aning om vem det är sa bara "jaha, tack du" medan mina bandmedlemmar dog i bakgrunden och sedan skällde ut mig för att jag inte hade ens bjudit honom på öl.
Jag såg honom lite senare och gick fram och sa "Va bra gitarr du spelar!"
(jag är inte alls insatt i hårdrocksvärlden)
Kom på en till, stötte på Björn Gelotte, gitarristen i In Flames (mitt favoritband). Jag och en vän var utanför Sonisphere-festivalen och försökte hitta in till ingången. Till mig (som har en tröja med texten "In Flames - Probably the best band in the world") säger han "snygg tröja" och jag stammar fram ett tack. Min vän, som hört bandet men inte mer, är inte lika starstruck. Följande konversation uppstår:
Vän: Hej, ursäkta, ska du på Sonisphere?
Björn: (lite tagen av frågan, eftersom jag uppenbarligen vet vem jag är) ja...
Jag: (väsande till min vän) Jennie, han spelar i In Flames
Vän: Ojdå, jahaaa! Men vet du var man kommer in?
Han visade sedan hur man skulle gå och sen var den festivalen gjord!
ÅH jag har gjort samma grej som din kompis! Björn kom fram till mig efter en konsert på SRF och sa "Va bra bas du spelar" och jag, som inte har en aning om vem det är sa bara "jaha, tack du" medan mina bandmedlemmar dog i bakgrunden och sedan skällde ut mig för att jag inte hade ens bjudit honom på öl.
Jag såg honom lite senare och gick fram och sa "Va bra gitarr du spelar!"
(jag är inte alls insatt i hårdrocksvärlden)