Kända Galopphästar

Sv: Kända Galopphästar

Det finns massor. Du kan börja med Wikipedia, där finns korta presentationer om en hel del av de stora stjärnorna. Sen finns det en hel del andra sidor som olika personer lagt upp om sina favoriter.

Bloodhorse.com har en bokhandel med en massa biografier både om folk och hästar om du vill fördjupa dig lite mer i några speciella hästar.

Filmen Seabsiscuit är fantastisk bra som är releaterad på en sann berättelse om den kända hästen Seabiscuit som levde på början av 1900 talet. Bok: Berömda hästar står det om en av de bästa hästarna någonsin nämligen Man o war.

Här finns en sida där du kan läsa om historiska fullblod och de bästa genom tiderna. Det finns mängder av information om klassiska vinnare, stora inom aveln, det finns porträtt på de gamla kändisarna och andra, osv osv.

Jättespännande sida att studera:bow:

http://www.tbheritage.com/

Senast ändrad av en moderator:

Här finns en sida där du kan läsa om historiska fullblod och de bästa genom tiderna. Det finns mängder av information om klassiska vinnare, stora inom aveln, det finns porträtt på de gamla kändisarna och andra, osv osv.

Jättespännande sida att studera:bow:

http://www.tbheritage.com/

Jättebra sida, tack, tack :bow:

Roligast är att se dom målade bilderna;) Kolla bilden på Godolphin Arabian, den halsen vete sjutton om jag velat ha på min häst:D

Liknande trådar

Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 576
Senast: Amha
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 723
Senast: Maniac123
·
Hästvård Hej Finns det nån som verkligen VET vart tornutskottet T13-T15 sitter på ryggraden ca ? Jag har försökt googla, leta i dom böckerna jag...
Svar
3
· Visningar
506
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka