För att få några andra intryck än mörker eller ljus så krävs det mer än bara några synnerver. Det kräver även ett visst utseende på organet i fråga. Så hade din sambo kunnat se med näsan så hade det kunnat ses tydligt även av oss andra.Jag kommer inte ihåg hur det funkade eller ens vart jag läste det men det fastnade då min sambo sa att han kunde ibland göra det (eller fick synbilder därifrån vi har inte diskuterat detta mer) Jag är säker på att han inte skojade med mig eller att jag trollar (herregud jag har varit här i flera år vad tror ni om mig?) utan jag lutar åt att min sambo faktiskt kan ha en missbildning i näsan/nerverna eller synestesi som en annan var inne på.
Föreläsning är på universitetetsnivå så någon kvalitét är det ändå (även om den inte är lika ingående som den jag läste på receptarieprogramet)
Snarare är det din sambos hjärna som tolkar de vanliga synintrycken från ögonen på ett annat sätt än det vanliga.
Fast jag tror fortfarande att han bara tycker det är kul att driva med dig lite.