Kan man odla fram mossgräsmatta, där det växer annan gräs?

purity_666

Trådstartare
Jag hyr ett torp där "gräsmattan" mer eller mindre är ängsmark nästan. Klipper man inte "gräset" blir det 30-40 cm högt och det dyker upp lite andra växter i det. Som brännässlor, kirskål och små såna vita blommor, minivariant av hundkex.
Jag har en hundgård och tycker det är rätt drygt att behöva klippa där hela tiden. Såå jag undrar om det är möjligt att få mossa där istället? Det växer mossa istället för gräs på några fläckar på baksidan. Vill inte grusa hundgården eftersom jag bara hyr och ändå fått tillåtelse att sätta upp hundgården.
Hade det varit vanligt gräs så hade det väl inte varit problem, men låter jag hundgården växa fritt så drunknar mina hundar.
 
Härlig tråd!
Borde finnas km med text om hur man får bort mossa i gräsmatta, så kanske göra tvärtom då.
Hålla marken mager, låta växa upp lite, slå av och bära bort, är något jag tänker mig.
 
Klipp ner,roundup,vänta 3 dagar sen är det bara att köra.Jag kör jordbruks Roundup både här o där,men mina hundar äter inte halvdöda växtdelar,eller dom äter inte växter över huvudtaget
Vad blir kvar i hundgården då? Om jag skulle använda det överallt. Det är ju inga problem att hålla dom ur hundgården en period
 
Undrar om det skulle gå att värmebehandla gräset istället så slipper man gifterna. En lagom fuktig dag för det ska inte börja brinna.
 
Typ stor blåslampa när gräset är grönt och och det inte är torrt ute.
ogräsflammning

Går ut på att koka sönder cellerna i gräset men inte at bränna upp det.
 
Klipp ner,roundup,vänta 3 dagar sen är det bara att köra.Jag kör jordbruks Roundup både här o där,men mina hundar äter inte halvdöda växtdelar,eller dom äter inte växter över huvudtaget
Ditt användande av LantbruksRound Up är olagligt och så jäkla miljöovänligt så det ryker om det. Jag vet att du fullständigt skiter i det men att om och om igen säga till andra att göra likadant är ju inte ok någonstans.
Behörighetsutbildning för växtskyddsmedel klass 1L och 2L
För att du lagligen ska få hantera och använda växtskyddsmedel inom jordbruk, skogsbruk, park, golf och trädgårdsodling krävs att du blir godkänd på en behörighetsutbildning. Länsstyrelsen anordnar dessa utbildningar på uppdrag av Jordbruksverket.

För att få använda preparat som hör till klass 1L och 2L måste du vara 18 år och ha genomgått en grundkurs på fyra dagar eller två dagars grundkurs för betning av utsäde samt avlagt godkänt prov. Det finns inga krav på förkunskaper. Behörigheten gäller i fem år och förnyas genom att gå en endags fortbildningskurs.
 
Ditt användande av LantbruksRound Up är olagligt och så jäkla miljöovänligt så det ryker om det. Jag vet att du fullständigt skiter i det men att om och om igen säga till andra att göra likadant är ju inte ok någonstans.
Behörighetsutbildning för växtskyddsmedel klass 1L och 2L
För att du lagligen ska få hantera och använda växtskyddsmedel inom jordbruk, skogsbruk, park, golf och trädgårdsodling krävs att du blir godkänd på en behörighetsutbildning. Länsstyrelsen anordnar dessa utbildningar på uppdrag av Jordbruksverket.

För att få använda preparat som hör till klass 1L och 2L måste du vara 18 år och ha genomgått en grundkurs på fyra dagar eller två dagars grundkurs för betning av utsäde samt avlagt godkänt prov. Det finns inga krav på förkunskaper. Behörigheten gäller i fem år och förnyas genom att gå en endags fortbildningskurs.
Jag är inte ett dugg olaglig,har behörighet.
Och ingenstans har jag skrivit att någon annan ska använda jordbruks Roundup, om du läser innantill så skrev jag bara Roundup.
Så du kan stänga matklykan o krypa tillbaka under stenen.:mad:

Edit: utan behörighet så kan man inte köpa det. :idea:
 
Klipp ner,roundup,vänta 3 dagar sen är det bara att köra.Jag kör jordbruks Roundup både här o där,men mina hundar äter inte halvdöda växtdelar,eller dom äter inte växter över huvudtaget

Skulle jag vara ägaren till fastigheten så hade jag varit vansinnig om hyresgästen sprayade round up på stora ytor. Givetvis hade jag begärt att den återställde marken.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 313
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Alltså jag börjar gilla det här huset mer och mer... Jag önskar att det blir till salu och vi en dag kan köpa det. Som det är nu, är det...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: Seabaz
·
Trädgård & Växter Många frågor från en som är totalt obevandrad inom trädgårdar med tillbehör. Jag har en tomt, som är kanske 3000 kvm, eller något i den...
2
Svar
28
· Visningar
5 246
Senast: Bebben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp