Kan man kolla upp om nån svensk kört lopp i Italien?

L

lie

Ja kan man det? Och hur är det där egentligen har de ett annat start/volt system än i Sverige? Och får man köra lopp där nere om man bara kört 2 lopp innan? :confused:

Sv: Kan man kolla upp om nån svensk kört lopp i Italien?

Om du vet hästens namn så går du in på www.anagt.it, letar efter scheda cavallo klickar där och skriver in hästens namn.
Har ekipaget startat och du vill se resultatet besök www.gaet.it klicka på Partenti risultati och sen på banan. Vill du se efter om kusken ska starta innom de närmsta dagarna klicka på partenti och så skriver du in kuskens namn i rutan cerca.
Bilstart är som i Sverige men bilen sköts manuellt.
Och voltstarten......ja det kan bli ett spektakel utan dess like. Det finns en startlinje deltagarna kör på rad mot den är det flera led kör de med högst nummer först, när kuskarna kör någorlunda sammlat och de med framspår passerat startlinjen ropar man i högtalaren PRONTI (klara) då tvärvänder alla -så ropars det i högtalaren uno, due, tre och så håller man tummarna för att det inte blir omstart.Mitt rekord är 16 om starter, och jag tror det totala rekordet ligger på 23.......Men de har blivit bättre.
Det ska inte vara några problem att få köra om du har svensk licens. Jag tror du får köra ett visst antal lopp per år på din licens. Det borde STC kunna hjälpa dig med.
gulan

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 302
Senast: Svartkatt
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 619
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar