kan man ha två medryttare på samma häst??

S

Smurf

funderar på att skaffa mig en medryttare till..men tror att detta kommer att strula till det lite för pållen?

har en kille som rider 2 ggr i vekcan...men pållen behöver mer än så....jag rider ej själv..ska ha barn om 4 dagar,,,och kommer att ta det försiktigt med ridning i ca 3 månader efter förlossningen...

hästen är 5 år och håller på att grundutbildas i dressyr..riktigt duktig faktisk...

vad tror ni?

Sv: kan man ha två medryttare på samma häst??

Det borde väl gå bra..
Om killen håller på att utbildar i dressyr så kan ju den andra ta & "bara" motionera den i skog & mark...
Eller hur du nu vill ha det :)

jag tror att det kommer att funka utmärkt!

jag sitter i liknande sits, ska ha barn om ca 8 veckor. har knappt ridit alls under hela graviditeten då jag är i princip konstant illamående. endast de första veckorna innan illamåendet startade.

min pålla blir 6 år i maj och är en ridtravare som övergick till ridhäst vid årsskiftet. så hon är också under utbildning! alltså har jag inte ens ridit min egen häst! :crazy: men jag har ägt henne sen hon var föl så vi känner varandra otroligt bra! :love:
jag har sen årsskiftet haft en medryttare som håller på att rida in och göra en skogsmullehäst av henne till en början. men nu ju närmare förlossningen jag kommer känner jag att jag vill ha ytterligare en medryttare så pållan verkligen för göra det hon tycker är så roligt - arbeta! nuvarande medryttaren rider ca 3 dagar/vecka och det vore bra om hon fick gå 2-3 dagar till/vecka, det mår hon bäst av.

lycka till!

Om inte killen du har vill rida mer, så borde det ju inte vara något problem. Såvida inte hästen är super känsliga för ryttarbyten. Annars är det ju bara som att du hade ridit och haft en medryttaren. Om hästen nu behöver gå, så är det ju bara bra att den rids mer.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 293
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 997
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 020
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 115
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar