Kan man ha mens fast man är gravid?

H

HBB

Hur är det där med att ha mens fast man är gravid? har hört att endel har haft mens även fast dom är gravida men då att de har vart väldigt lite.. Nu när jag fick min senaste mens så hade jag jätte lite! och hade bara tre dagar. Brukar annars ha i 7 dagar o käka medicin (cyklo-f) för jag har så mkt mens. Men nu har jag bara haft i tre dagar och jätte lite :S finns det risk att man kan vara gravid även fast man har mens sådär? elr äre bara nå helt annat... funderar på o ta ett g-test men har hört att det kan bli sådär ibland att man helt enkelt får mkt mindre mens och bara kan ha mens i 2 dar typ... nån som vet ? :S Käkar p piller och har gjort det i tre år nu, har aldig blivit sådär förut däför man börjar fundera...

Sv: Kan man ha mens fast man är gravid?

jag vet inte hur det funkar om man äter p-piller, men de kanske inte kan skydda till 100%..jag vet inte. Men man kan ha blödningar när man i gravid. Jag hade små blödningar de 3 första månaderna undet min graviditet, lite blod som varade i 2-3 dagar. Varje månad var det vid samma tidpunkt som jag skulle haft mens om jag inte var gravid.

Innan jag var gravid så hade jag alltid ungefär "samma mängd" varje gång. För mig var det aldrig så att det var mindre ibland, men det kanske kan bli så, jag vet inte för jag har ju aldrig varit med om det!

Jag tycker du ska göra ett test för säkerhetsskull, så behöver du inte känna dig osäker längre!

har en kompis som hade "mens" under hela sin graviditet, eller snarare mensliknande regelbundna blödningar kanske man ska kalla det.

ang med p-pillrena kan jag inte svara på då jag själv alltid kört med gummi:p
men testa för säkerhets skull!

jag vet inte hur det funkar om man äter p-piller, men de kanske inte kan skydda till 100%..jag vet inte. Men man kan ha blödningar när man i gravid. Jag hade små blödningar de 3 första månaderna undet min graviditet, lite blod som varade i 2-3 dagar. Varje månad var det vid samma tidpunkt som jag skulle haft mens om jag inte var gravid.

Innan jag var gravid så hade jag alltid ungefär "samma mängd" varje gång. För mig var det aldrig så att det var mindre ibland, men det kanske kan bli så, jag vet inte för jag har ju aldrig varit med om det!

Jag tycker du ska göra ett test för säkerhetsskull, så behöver du inte känna dig osäker längre!

okej mm :S ja kanske lika bra o göra ett test i fall att så slipper man oroa sig:/ men ändå så mysko att man då kan ha lite mens fast man är gravid =(

Senast ändrad av en moderator:

Hur har det gått för dig?? gjort något test??

hehe visst kan man bli nervös ;) Jag trodde nästan att jag var gravid igen 3 månader efter min son föddes, det var inte roligt kan jag säga. Lite tidigt för ett syskon. Men som tur är var det bara mensen som var sen. den hade inte kommit igång riktigt efter förlossningen. (jag ammade bara första månaden så därför kom mensen tillbaka snabbt)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 995
Senast: lizzie
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 824
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 672
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 490
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror