kan man anmäla?

Fibusen

Trådstartare
hemma hos mamma så finns det en vända som vi brukar gå med hundarna på,vanlig väg alltså där vem som helst kan gå,det kommer bilar m.m.

nu till problemet..... en som bor längs den vägen,ca 300 m in,har en stor hund som jämt får vara ute lös på gården,och MÅNGA många gånger har han kommit utrusande mot vägen rakt emot oss,han har aldrig gjort nått,fram tills igår...förut har han bara varit framfusig och almänt dryg,och försökt att rida på våra hundar,som ingen av dom har uppskattat,och ägaren ser man aldrig till...

men igår kom han emot oss,och våra hundar morrade,då plötsligt såg det ut som om den där hunden skulle göra anfall,för han svängde om rakt emot min hund,och högg bara nån cm ifrån han,och jag är VÄLDIGT noga med att INGEN eller INGET ska provicera min hund,för det är väldigt mycket pitbull i han,och jag vill ej att kamplusten ska väckas överhuvudtaget,och jag känner att det är mitt ansvar att se till så att det inte händer....


har pratat med ägaren dom gånger vi sett henne,men hennes hund är ju så snäll,och han är ju van att vara ute.... så på den vägen kommer vi inte nånstanns...

frågan är om jag kan anmäla? det har ju inte skett nån skada än,men det känns som om det kommer snart det med...


vart ska jag anmäla i såfall????
 
Sv: kan man anmäla?

Tror inte att det ger någonting att anmäla att en hund är lös på sin tomt och att den brukar komma och försöka rida på era hundar när ni går förbi. Det finns liksom ingenting att anmäla.

Bästa är ju att ta ett ordentligt snack med ägaren och förklara att ni upplever hunden som ett problem, när han gör så.
 
Sv: kan man anmäla?

Du kan alltid göra en polisanmälan, och de är skyldiga att ta emot den. Däremot tror jag inte att det skulle hända något.

Det bästa är väl att åter försöka prata med ägaren, berätta att Din hund är "lättprovocerad", och att du inte vill att det ska hända deras hund något, allt enligt principen, "kul att din hund är snäll, min är det inte". Att ta på sig sånt kan underlätta i mötet med lite bångstyriga hundägare...:D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 627
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 795
Senast: Hermelin
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 918
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 533
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp