Kan jag stå som ägare?

Sv: Kan jag stå som ägare?

:DVad jag vet så får mna ju stå som ägare när an är under 18, men jag valde att min farfar(va han som köpte hästen och har den hemma hos sig) skulla stå på Henne för att alla pappren som bukar komma typ räkningar från vet osv, vela inte jag ta hand om, så då skrev vi på farfar,! :D fast jag best ju över henne! :D

Jag vet en massa travhästar som har "barn" under 18 år som står med som ägare ... dom står inte ensamma som ägare utan ngn släkting/förälder står även med på dom men .. :p

Japp, dags att skriva kontrakt, men hur är det nu, får jag, som ej ännu fyllt arton stå som ägare? Det skulle ju kännas bra, eftersom det är jag som betalar hästen..

jag har ståt ägare på alla mina haöstar jag hat sen jag var 12.

jag stog som ägar till mitt nordsvenska sto jag hade förut, och advokat berättade att det gick bra fast ja inte var 18 när ja skrev på.

Tack för alla svar!:bow:
Papperena är nu påskrivna, så nu är han officiellt min:D:banana:!! Har gjort så att hästen får stå kvar på sin förra ägare på STC tills vidare, eftersom han då finns med på dennes träningslista, så vi kan ut och starta lite, och när jag en vacker dag får egen tränarlicens, så skrivs han över på mig då.

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 130
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 556
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
398
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama