Sv: Kan jag kräva att dom släpper ut min häst?
Ja generellt, eftersom vädret inte är så dåligt att vi pratar extremt väder, särskilt ofta. Att du tycker det är skitväder betyder inte att hästarna gör det. Vaddå spänner sig - de har väl täcken?
LIte uttråkad? är det det du ser som största bekymret med en häst som står inne? Det är ju lite mer än så - det är ett djur som är skapad att röra på sig fritt val, och som har ett stort naturligt behov av att så göra.
*kl
Tycker folk faktiskt det är bättre att hästar generellt sett står ute och kurar mot vinden, än att de står inne i stallet?
Visst dör inte hästarna av det, men en häst som står och spänner sig en halv dag lär ju inte må helt 100 i kroppen efter det.
Så det är ju vad man själv föredrar. En lite uttråkad häst, eller en häst som kanske får ont i kroppen i några dagar.
Sen tänker jag lite så. När det är snöstorm o liknande är ju kanske inte elen i staketet det bästa.
Personligen låter jag hellre hästen stå inne, än att riskera att den kommer bort i stormen.
Ja generellt, eftersom vädret inte är så dåligt att vi pratar extremt väder, särskilt ofta. Att du tycker det är skitväder betyder inte att hästarna gör det. Vaddå spänner sig - de har väl täcken?
LIte uttråkad? är det det du ser som största bekymret med en häst som står inne? Det är ju lite mer än så - det är ett djur som är skapad att röra på sig fritt val, och som har ett stort naturligt behov av att så göra.