Kan jag ha något djur med mina förutsättningar?

Ponsse

Trådstartare
Jag bor i en lägenhet på 20 kvm. Har "bara" en häst men han står hemma, och jag bor och pluggar 10 mil hemifrån och jag saknar något pälisgt att gosa med :( Vad kan jag ha för djur på såpass liten yta? Eftersom jag pluggar är schemat rätt oregelbundet. Ibland är jag hemma hela dagar och ibland är jag borta hela dagar. Ibland åker jag ju även hem, så det här djuren bör kunna åka buss/tåg i någon timme i genomsnitt kanske 1 gång/vecka. Finns det ens något djur? :meh:
 
Sv: Kan jag ha något djur med mina förutsättningar?

Råttor? Trevliga, roliga små djur som går att lära det mesta dessutom.
Dom måste bo minst 2 stycken tillsammans och då har dom dessutom glädje av varandra.

En av våra ungar
20130911_204622.jpg
 
Sv: Kan jag ha något djur med mina förutsättningar?

Hm.. Jag tycker om alla djur förutom typ råttor, möss och andra utan päls. En hamster skulle vara mysigt, men de är väl vakna på nätterna? Min lägenhet är inte så stor så jag lär ju höra dom.. Jag måste ju även kunna ta med mig djuren även när det är -20 utan att dom dör :p
 
Sv: Kan jag ha något djur med mina förutsättningar?

Det finns resburar som du kan fylla med något mjukt och så länge du skyddar mot drag så klarar dom en snabbis på vägen till buss/tåg.

Åk och träffa någon som har råttor så kommer du nog ändra dig ;)
Mycket roligare och socialare än hamstrar.
 
Sv: Kan jag ha något djur med mina förutsättningar?

Dom är ju söta att se på och dom är säkert roliga, men jag tycker att dom är lite läskiga :o Tror inte jag skulle våga pyssla med dom. :o
 
Sv: Kan jag ha något djur med mina förutsättningar?

Är det svansen som skrämmer? Många brukar tycka att just den är läskig.
Annars är dom ju inte så olika tex marsvin, förutom att jag iallafall upplever dom som lite rörligare.
 
Sv: Kan jag ha något djur med mina förutsättningar?