Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det får jag ta med ägaren...Och om "sträckningen" inte läkt ut tills dess att hästen ska lämnas tillbaka, vad gör ni då?
Har ju skrivit varflr han är halt...Ursäkta att jag är otydlig. Jag menar att han vilat från ridningen i två veckor, inte att han varit helt i vila.
Jag hade hursom velat undersöka varför hästen blev halt. Istället för att bara gissa.
Möjligheten att hästen har ont utan att visa något finns också där. Rätt vanligt beteende bland djur mig veterligen. Något man kanske ska ta i beaktande innan man väljer att avvakta.
Ja, du har skrivit att ni tror det är en sträckning.Har ju skrivit varflr han är halt...
Jo! Eftersom att (även en gammal vet) TROR att det är en sträckning!Ja, du har skrivit att ni tror det är en sträckning.
Har veterinären undersökt hästen, eller har ni bara rådfrågat per telefon? Vad rekommenderar veterinären att ni gör nu?Jo! Eftersom att (även en gammal vet) TROR att det är en sträckning!
Vi rådfrågade!Har veterinären undersökt hästen, eller har ni bara rådfrågat per telefon? Vad rekommenderar veterinären att ni gör nu?
Jo! Eftersom att (även en gammal vet) TROR att det är en sträckning!
Min poäng är just det, att eftersom ni inte har undersökt hästen kan ni inte veta att orsaken till hältan är en sträckning. Det kan vara något annat.Jo! Eftersom att (även en gammal vet) TROR att det är en sträckning!
Självfallet ska inte hästens ridas förrän den är helt oren! Har aldrig påstått ngt annat!Där kan jag inte hålla med dig. Skulle någon av mina hästar vara oren vid igångsättning skulle jag inte fortsätta rida dom..
Eftersom TS häst visat detta tycker jag, som många fler, att det är dags att kontakta vet
Svaret oavsett är att nej - du kan inte rida en halt häst .Jo! Eftersom att (även en gammal vet) TROR att det är en sträckning!
Självfallet ska inte hästens ridas förrän den är helt oren! Har aldrig påstått ngt annat!
Dessutom är det väl en normal läkninsprocess att gå från hälta, till ohalt obelastad till ngt oren vid belastning, dvs ridning för att sedan bli helt ohalt i alla lägen.
Det var precis det svaret jag ville ha!Svaret oavsett är att nej - du kan inte rida en halt häst .
Vi rådfrågade!
Varför inte?Kan tyvärr inte ta ut veterinär
Jag pratat om en läkningsprocess! Jämför med om du har stukat foten : först har du ont bara du stödjer på foten, sedan kan du gå försiktigt, efter lite tid till kan du gå obehindrat och efter ytterligare en tid kan du springa. Om du springer för tidigt så gör det ont - du haltar och slutar springa , du vilar från springandet ytterligare en tid tills du är helt bra. Samma sak med en häst : om du har en häst som är ohalt när du springer med den eller longerar och du då börjar att rida och känner att hästen är oren, så avbryter väl varje ansvarsfull hästägare omedelbart ridningen och låter hästen vila ett tag till! En läkningsprocess går ju i steg - det är ju sällan så att en häst går från jättehalt direkt till ohalt ( utom vid hovböld) utan hältan försvinner gradvis.Fast det är ju precis det du har...
Det var precis det svaret jag ville ha!
Inte en massa personer som tjatar om veterinär och pengar osv...
Kan tyvärr inte ta ut veterinär
Jag pratat om en läkningsprocess! Jämför med om du har stukat foten : först har du ont bara du stödjer på foten, sedan kan du gå försiktigt, efter lite tid till kan du gå obehindrat och efter ytterligare en tid kan du springa. Om du springer för tidigt så gör det ont - du haltar och slutar springa , du vilar från springandet ytterligare en tid tills du är helt bra. Samma sak med en häst : om du har en häst som är ohalt när du springer med den eller longerar och du då börjar att rida och känner att hästen är oren, så avbryter väl varje ansvarsfull hästägare omedelbart ridningen och låter hästen vila ett tag till! En läkningsprocess går ju i steg - det är ju sällan så att en häst går från jättehalt direkt till ohalt ( utom vid hovböld) utan hältan försvinner gradvis.
Jag pratat om en läkningsprocess! Jämför med om du har stukat foten : först har du ont bara du stödjer på foten, sedan kan du gå försiktigt, efter lite tid till kan du gå obehindrat och efter ytterligare en tid kan du springa. Om du springer för tidigt så gör det ont - du haltar och slutar springa , du vilar från springandet ytterligare en tid tills du är helt bra. Samma sak med en häst : om du har en häst som är ohalt när du springer med den eller longerar och du då börjar att rida och känner att hästen är oren, så avbryter väl varje ansvarsfull hästägare omedelbart ridningen och låter hästen vila ett tag till! En läkningsprocess går ju i steg - det är ju sällan så att en häst går från jättehalt direkt till ohalt ( utom vid hovböld) utan hältan försvinner gradvis.