Kan jag åka till stallet nu?

MaRomer

Trådstartare
Hämtade min ny opererade hund för 30 min sedan. (Kastrering och borttagning av sporrar).

Undrar nu om jag kan åka och fixa det sista i stallet? Det tar ca 30-40 min.

Han ligger och sover som en liten gris just nu och tiken ligger i andra änden av rummet. Sover hon med. Han har tratt på sig.

Men kan jag åka till stallet och fixa det sista?

----------------------------------------------

Åker ej då han tog av sig herr tratt 1 min efter detta inlägg..

Men en annan fråga. Han är alltid varm om tassarna annars. Nu är han kall=/. Tror ni han fryser?

Senast ändrad:
Sv: Kan jag åka till stallet nu?

Nej, de kan bli disorienterade och oroliga efter sövning så du bör vara med honom.

Jag skulle absolut INTElämnat en nyopererad hund som dessutom inte är vaken än, ensam , och dessutom har tratt!
Kan du inte be någon annan fixa i stallet åt dig idag?

Fattade beslutet innan ni svarade att jag inte åker=) Han tog av sig herr tratt nämligen.

En annan fråga!

Han är alltid varm om tassarna, nu är han kall. Tror ni han fryser?

Sar,kastisk kan du vara i någon annan tråd! Frågar därför att många hundar har kalla tassar. bla min tik.

Men då ska den lille få en filt över sig nu.

Jo, ofta är de kalla och fryser lite efter en op, cirkulationen är inte den bästa då.

Nu ligger han iaf i sin korg med en filt över sig.

Tack för svaren.

När vi hade kastrerat ena hanen satte vi på en stor t-shirt på honom som vi knöt upp runt svansen (frambenen i ärmarna) för att den andra hunden inte skulle komma åt att slicka på såret. De hjälptes åt annars att hålla såret "rent".. ;)

Kan vara ett tips om han inte vill behålla tratten på?

Är det inte ganska självklart?

På vilket sätt skulle det vara självklart att den FRYSER för att tassarna är kalla. Bara för att man är kallare än vanligt betyder inte att man fryser.

Men som redan sagts, inte ovanligt att de är lite kalla efter op.

När vi hade kastrerat ena hanen satte vi på en stor t-shirt på honom som vi knöt upp runt svansen (frambenen i ärmarna) för att den andra hunden inte skulle komma åt att slicka på såret. De hjälptes åt annars att hålla såret "rent".. ;)

Kan vara ett tips om han inte vill behålla tratten på?

Funkar inte då han är opererad i båda bakbenen oxå! Han har bara tagit av sig tratten en gång. Nu sover han igen.

Han har bandage bak men kommer gnaga av dessa så fort han får en chans! Så tror tyvärr inte att strumpor fungerar=)
Ska ta bild så fort kameran kommer hem=)

Munkorg är toppen till hundar som tar av sig tratten. De blir dessutom inte lika hindrade rörelsemässigt av en munkorg som av en tratt.

På vilket sätt skulle det vara självklart att den FRYSER för att tassarna är kalla. Bara för att man är kallare än vanligt betyder inte att man fryser.

Hon menade säkert att det var självklart eftersom hunden gjort en op.
Annars hade det inte varit självklart.

Jag tror jag måste se över hur jag formulerar mig... Jag använde ett frågetecken i slutet på meningen eftersom det var en fråga.
För mig lät det som en självklarhet och blev förvånad över att någon ens undrade.

Men då har jag lärt mig nåt nytt igen. :)

En hund som ligger nerdrogad och är kallare än vanligt skulle iaf jag lägga en filt över.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 190
Senast: Rie
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 494
Senast: Fetaost
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 997
Senast: Takire
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 625
Senast: LelleLilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka