Kan inte skicka sms!

hajpi

Trådstartare
Jag köpte en samsung galaxy s3 mini i söndes, men det går inte att skicka sms. Ta emot sms och samtal fungerar, men alltså inte att smsa. Har förstått att fler råkat ut för detta, men har inte kommit underfund med hur jag löser det? Någon vänlig själ som kan hjälpa mig?:crazy:
 
Sv: Kan inte skicka sms!

Du har ju fått svar - och jag kan bara instämma.. Hade samma problem med min nyköpta mini. Nytt simkort är det enda som hjälper!
 
Sv: Kan inte skicka sms!

Jag köpte en samsung galaxy s3 mini i söndes, men det går inte att skicka sms. Ta emot sms och samtal fungerar, men alltså inte att smsa. Har förstått att fler råkat ut för detta, men har inte kommit underfund med hur jag löser det? Någon vänlig själ som kan hjälpa mig?:crazy:

Hej,
När jag jobbade med telefoni hos mitt företag så hade vi samma problem ibland med nya abonnemang (eller nya SIM-kort).
Beroende på vem du har abonnemang hos så skiftar numret, men i Tele2's manual så står det:
När du får ditt SIM-kort är numret till Tele2 mobils meddelandecentral (+46707990001) redan lagrat. Det numret behövs för att kunna skicka SMS.
Ibland så saknades det numret, men då kan man lägga in det själv.
 
Sv: Kan inte skicka sms!

Kruxet är att just samsungs "mini" saknar den funktionen, dvs man kan inte lägga in numret manuellt. På andra modeller funkar det utmärkt - men till minin måxte man ha ett nytt sim..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 094
Senast: Blyger
·
Äldre Jag passade på att köpa två telefoner när det var black friday hos min operatör (den som förr hade ett får i sin reklam) Vi behöver nya...
Svar
12
· Visningar
2 459
Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 427
Fritid Finns det nån pålitlig app som blockerar sms, alltså från nummer jag väljer ska vara blockerade? Den får ju inte råka blockera sms jag...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp