Kan inte öppna excell!

Lorelie

Trådstartare
Jag kan inte öppna excell. Varje gång jag försöker öppna programmet i sig, eller något dokument som är gjort där.
Det funkade för några dagar sedan...
Nu när jag jag vill använda programmet så kommer det upp en installationsruta, och den säger åt mig att sätta in en CD-Rom, och den skivan har inte jag (har ful-version...). Klickar jag på avbryt så avbryts allt.
Hade så här innan daton installerades om också, men skillnaden är att det gällde word också, och att det gick att komma in i programmet genom att klicka avbryt.
 
Om du använde den för några dagar sedan borde det inte vara ett problem. Men en orsak kan vara att du då använde en funktion som inte är installerad utan körs från cd-skiva tex clipart funktionen, diagram osv.
Det kan också ha blivit en register ändring i Windows vilket kan ske med buggar i program ibland vilket gör att programmet inte funkar riktigt. Snabbaste sättet då är att köra en uppdatering från skivan. Själv installerar jag alltid rubb och stubb av office genom att tala om att allt skall köras från datorn. Men jag har gott om plats för det vilket inte alla har och använder man inte allt behöver man ju inte göra det heller.

Menade du full-version av office eller "ful"-version?
Om du har full-version är det en uppdatering du skall göra och ange vad som skall startas från datorn och den installerar det. (fungerar inte alltid om du har en speciell installations-cd för datorn där word och excel ingår)
 
Jag har inte använt något konstigt alls, utan bara skrivit text i cellerna (en stamtavla)

"Ful"-version (dvs inte den riktiga). Har som sagt ingen skiva.
 
Kan nog inte hjälpa dig då. Men förhoppningsvis är det kanske någon som råkat ut för samma som kan svara.
Du får låna skiva av någon och lägga in den riktigt.
Du har inte installerat eller uppdaterat något annat t ex msn?
 
JAG har inte installerat något, men jag vet ju inte vad min dator-skräck lillebror har gjort :crazy: Han stoppar in en massa skit i den stackars burken hela tiden :( :mad:
 
Snabbaste och enklaste sättet är att installera den på nytt.
Microsofts datasupport kan ju inte hjälpa dig. (de brukar inte vara till stor hjälp ändå).
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ingen tv, inget internet mer än 2 minuter i taget varannan timme och då är det Örebro Kommuns gäst-wifi med eget lösenord... hej hå vad...
Svar
0
· Visningar
830
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 751
Senast: Sezziyanen
·
Relationer Jag vill först och främst varna för det kan ev. bli ett rörigt inlägg. Men jag hoppas att du orkar läsa det! Kort bakgrundsinfo: *...
2
Svar
23
· Visningar
3 263
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 425
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp