kan hon vara dräktig

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare nyfiken
  • Startdatum Startdatum
N

nyfiken

gjorde ett försök att betäcka mitt sto i somras, som tyvärr ej lyckades.

eller?

tycker att hon på senaste tid börjar gå upp i vikt och blivit rundare. betäck i början på juli. magen bubblar och har sig, vet dock inte av vad (första gången för mig)

vet inte om de har nån betydelse, men hingsten var 20 cm mindre än mitt sto, så de borde ju rimligtvis bli ett mindre föl? eller

hon har ej gått i synbar brunst efter detta, dock brukar hon vara rätt tyst. gårdens hingst intresserar dock inte, hur han än ropar efter henne.

pga olika orsaker går de ej att ultraljuda henne nu, finns de andra sätt att kolla dräktighet på?

har försökt fota henne i dag, tyvärr ser hon ju slimmad o bra ut på alla bilder:D
kanske ja bara inbillar mig

http://www.pixbox.se/?page=alb_show&uploadDirect=1&alb_page=0&alb_id=1174065

några av bilderna... vill ej ha med hela hästen då jag vill vara anonym

Sv: kan hon vara dräktig

En hästmage ska alltid bubbla och ha sig ;)

Jag tycker inte hästen ser dräktig ut, men sånt är givetvis svårt att se. det är inte alla som det synns på!

Man kan ta blodprov och kolla.

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 383
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
14 844
Senast: Skjøldur
·
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
3 025
Senast: Karro-Lina
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 309
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2