Kan han göra något?

Linduzz

Trådstartare
Jag tänker lämna min sambo, typ imorgon.
Funderar på att vara hos en vän i sthlm 50 mil härifrån.
(Vill ni veta mer läs mina ti digare trådar)

Drar jag så vet jag att han kan komma försöka behålla dottern här.
Vi har gemensam vårdnad.

VAD kan han kräva? Och ställa till med?
 
Sv: Kan han göra något?

Jag har iofs inte läst de andra trådarna som TS hänvisar till, men om det är så att det handlar om misshandel mm så anser jag inte att pappan (eller någon förälder för den delen) automatiskt ska ha rätt till sina barn! Jag vet att rättsväsendet ser annorlunda på det och sätter föräldrarnas behov lååångt före barnens och jag tycker att lagarna borde ändras på den punkten.
 
Sv: Kan han göra något?

Jag läste snabbt igenom diuna andra trådar och jag undrar varför du ska dra? Han får väl flytta ut? Han trivs inte i ert förhållande, han är otrogen, han får flytta.
Vem som sen ska köpa ut den andre från er bostad och ert företag får avgöras av era advokater. Men den som har hand om barnet bor kvar tills vidare.
 
Sv: Kan han göra något?

Jag har bara skummat igenom trådarna från TS,men jag har då inte sett att det förekommit våld. Men han verkar vara ett svin och båda väldigt omogna.
 
Sv: Kan han göra något?

Har ni gemensam vårdnad kan du nog inte flytta 50 mil bort hux flux :confused: Hur ska han då kunna träffa sitt barn?
 
Sv: Kan han göra något?

Jag kan inget om sådant men jag önskar dig all lycka i världen med detta! Hoppas verkligen det löser sig och hoppas din sambo fattar vilket jävla svin han är såsmåningom!

*peppkram*
 
Sv: Kan han göra något?

Jag tänker lämna min sambo, typ imorgon.
Funderar på att vara hos en vän i sthlm 50 mil härifrån.
(Vill ni veta mer läs mina ti digare trådar)

Drar jag så vet jag att han kan komma försöka behålla dottern här.
Vi har gemensam vårdnad.

VAD kan han kräva? Och ställa till med?

Har inget vettigt svar, men massa peppkramar till dig. Det är starkt av dig.
 
Sv: Kan han göra något?

Ni har gemensam vårdnad då är det väldigt negativt om du drar, det har jag sett på nära håll då är du "the bad guy".
Du har förmodligen större rätt till bostaden än pappan eftersom denne har ett annat förhållande och har gjort all den där skiten.
Ring familjerätten NU... så du får hjälp!
Ni skulle behöva gå på familjerådgivning OMGÅENDE för erat barns skull! Men du skall inte lämna orten det kan stå dig dyrt sedan!
(har inte exakt koll på tidigare trådar bara den på ÄU).
 
Sv: Kan han göra något?

Jag tänker lämna min sambo, typ imorgon.
Funderar på att vara hos en vän i sthlm 50 mil härifrån.
(Vill ni veta mer läs mina ti digare trådar)

Drar jag så vet jag att han kan komma försöka behålla dottern här.
Vi har gemensam vårdnad.

VAD kan han kräva? Och ställa till med?

Vad då ställa till med, han är barnets far... punkt slut.
Gilla det eller inte.

Jag är så trött på mammor som tror att de kan göra som de vill bara för att de har burit barnet i magen.

Visst, pappan kanske inte älskar dig längre.
Men det betyder inte per automatik att han inte älskar sitt barn.

Du tänker väl inte använda barnet för att hämnas?

Flyttar du 50 mil så gör du det svårt för barnet att träffa sin pappa regelbundet och barnet har rätt till sin far.

Lycka till.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kan han göra något?

men problemet är väll att du inte har råd att bo kvar själv?
urs! hoppas de löser sig för dig hur som hellst!
 
Sv: Kan han göra något?

Har ni gemensam vårdnad kan du nog inte flytta 50 mil bort hux flux :confused: Hur ska han då kunna träffa sitt barn?

Jodå, rent lagligt kan hon det.
Det borde vara lag på att inte få flytta hur som helst när man har barn tillsammans.

Men precis som du skriver, hur skall han då kunna träffa sitt barn mer än bara några korta stunder?
 
Sv: Kan han göra något?

Men om han skriver på flyttanmälan och inte säger något när dom flyttar och sen stället till med problem efter nått år.. Då kan hon väl inte få skit för det om dom diskuterar vårdnaden väl?

Mvh
 
Sv: Kan han göra något?

Men hon ska väl inte flytta utan bara "vara hos en vän"? Det tolkar jag som om hon inte har någon där hon bor just nu, men att en vän ställe upp 50 mil bort. Det är väl tillfälligt?

Jag har läst inlägget tre gånger och ingenstans ser jag att det står att hon tänker "sno åt sig" barnet så att pappan itne får träffa det.
Jag tolkade inlägget som att hon undrar om pappan kan hindra den resan dit.
 
Sv: Kan han göra något?

Jo jag vet att det bara handlade om att hon skulle hälsa på en kompis. Men jag frågade bara en fråga som jag undrade för jag har en kompis som sitter i den sitsen då tänkte jag att jag kunde slänga in den frågan här.:)

Mvh
 
Sv: Kan han göra något?

Grejen är att han kan inte ta hand om henne! Han vägrar hjälpa till med henne här hemma, vägrar ha henne korta stunder, inte mata, inte byta blöja ingeting. Tramsar hon vid matning ger han upp lägger henne på golvet och går därifrån och hon får ligga skrikandes!
Snällt mot henne?
Dom gånger han har henne åker han till sin mor och dumpar henne där!!!

JAG tänker INTE ta henne ifrån honom. HAN har ALL rätt till henne. Det säger jag ingeting om. MEN flyttar jag (SOm ag skall göra) så är sthlm enda alternativet för min del.

Han står på lån och bostaden inget jag klarar av att finansiera.

Det är HAN som inte vill leva med mig, HAN vill att vi flyttar.
Jag har ingen att bo hos här. Jag har en vän i sthlm som vill hjälpa mig med detta.


Visst jag skrev nog luddigt. Jag vill inte ta ifrån honom någonting, han har rätt till sin dotter självklart. Jag försöker om och om igen att han skall umgås här hemma med henne vilket han inte gör. AJg vill inte ge upp. Det är han som vill ge upp..

Han sa senast igår att det är skitsamma om VI bor här, bara han slipper OSS. Eller skall jag bo på gatan? Soc vägrar hjälpa mig. Och dom har jag bara dålig erfarenhet av.
 
Sv: Kan han göra något?

du måste kontakta familjerätten då och ta med "idioten" och skriva papper så du får ta med dig dottern. Hoppas det löser sig. Kanske han kan komma och ha umgänge i Sthlm eller ni kan träffas hos dotterns farmor?
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 181
Senast: Liran
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 544
Senast: mamman
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 791
Senast: lundsbo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 477
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bada med häst
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp