Philosophia
Trådstartare
Under de fyra månader som jag har kört bil så har jag mött en bilist som kunde högerregeln. Kan du den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är pga såna som du många olyckor sker....För min del gäller "störst går först"
Ha ha jag skojar bara...Det är pga såna som du många olyckor sker....
Gårdsvägarna som du beskriver har redan högerregeln på sin sida, fast de brukar oftast vänta och släppa trafiken på den större vägen, men de som vet om att de har högerregeln på sin sida de kör. Så det kanske vore dags för en omformulering av lagen?Vad som är lustigt är att de flesta inom vägförvaltningarna i kommunerna inte vet vad skylterna betyder.
De setter glatt upp Huvudledskylten vid infarten till tätorterna och sedan Huvudled upphör i andra ändan, vilket ju i praktiken betyder att varenda liten gårdsväg har företräde framför riksvägen när den kommer från höger ...
Jag saknade alternativet "Ja, men jag skiter i den vid vissa tillfällen" (Kryssade i att jag är osäker på i vilka situationer den gäller, eftersom jag inte kan säga att jag alltid följer den men att säga att jag skiter helt i den är absolut fel)
Nja, jag kör också delvis på "störst går först", men man får göra det med hänsyn så att inga olyckor sker och det fungerar utmärkt.Det är pga såna som du många olyckor sker....
Saknade ett liknande alternativ jag med.Å jag saknar alternativet "Ja, men ofta behöver jag skita i den om jag inte ska bli påkörd i vänstersidan...."
Det alternativet behövs också ibland!Å jag saknar alternativet "Ja, men ofta behöver jag skita i den om jag inte ska bli påkörd i vänstersidan...."