Kan detta stämma??

Sv: Kan detta stämma??

olgaklara skrev:
Är detta med en vecka inte ngt nytt?? Det togs upp på en kurs för funktionärer för ett par veckor sedan. Att man får avanmäla en vecka innan tävlingen utan att behöva ha vet/läkarintyg
Nja... Så nytt kan det ju inte vara, det står ju tryckt i TR från 2003.

Ylva skrev:
Det står också i hopp-TR att:
"om andra regler ska gälla måste det framgå av propositionerna"

Arrangören kan alltså ha andra regler, bara det står i propositionen. Är propositionen publicerad så har det godkänts av förbundet (distriktet om det är lokal-)
Och det här tycker jag är intressant. Man kan ju t ex skriva "Ekipage som uteblir..." eller "Ryttare som uteblir..." vilket är en väldigt stor skillnad för den som tävlar flera hästar. Om jag har anmält mig på två hästar men bara kommer med en så ska jag med den första formuleringen betala någonting även för den som jag lämnade hemma, medan jag med den andra inte ska betala någonting för jag (ryttaren) är ju där.

En annan formulering är "Om ryttaren kommer till tävlingen ska denne betala samtliga avgifter", om min häst blir sjuk men jag har nära till klubben och vill åka dit för att betala för mig för att det är smidigast ska jag betala allt då?

Jag tycker att de som skriver propositionerna ska tänka igenom noga vad de skriver, har de inte full koll kan det lätt bli att det inte blir som de tänkt och då är det ofta bättre att inte skriva någonting alls och låta TR gälla.

Lady_S skrev:
Nja... Så nytt kan det ju inte vara, det står ju tryckt i TR från 2003.

Fast en godkänd propp gäller ju före TR, så så länge distrikten godkänner propparna (som man undrar om de läst) får vi nog beska med och hoppas att man slipper stryka sig!

Självklar gäller proppen före TR, men "beska med" (det uttrycket har jag aldrig hört förr :confused: ) behöver vi inte göra. Vi kan ju alltid välja att inte anmäla oss till tävlingar på knasiga villkor.

Sånt utbud är det tyvärr inte här så jag kan välja och vraka bland MSV dressyrklasser. :crazy:
Håller istället tummarna för att jag och hästen är friska och krya!

Lady_S skrev:
Självklar gäller proppen före TR, men "beska med" (det uttrycket har jag aldrig hört förr :confused: ) behöver vi inte göra. Vi kan ju alltid välja att inte anmäla oss till tävlingar på knasiga villkor.

Beska med är att stå ut med det fast man inte gillar det!

lundsbo skrev:
Sånt utbud är det tyvärr inte här så jag kan välja och vraka bland MSV dressyrklasser. :crazy:
Håller istället tummarna för att jag och hästen är friska och krya!
Då är ju det ett val som du gör. Jag åker personligen lite längre till en tävling där de har vettiga villkor och priser än till en närliggande klubb som ger mig dåliga villkor eller dyra avgifter.

Självklart är det ett val jag gör, men det betyder inte att jag tycker att det är ok att det är dyrare om man skulle behöva stryka sig än att starta.

*kl*
ang proppen från Mjölby:
Kan det inte vara så att arrangören tänkt fel? Någon som frågat?

Vanligt är att strykning ska ske senast 45 min innan klassens början och om man struntar i det är det helt rätt att ta ut en straffavgift.

Ojsan då..
ska ta upp det och se om det går att förtydliga till nästa gång.

/magnus

Prick skrev:
*kl*
ang proppen från Mjölby:
Kan det inte vara så att arrangören tänkt fel? Någon som frågat?

Vanligt är att strykning ska ske senast 45 min innan klassens början och om man struntar i det är det helt rätt att ta ut en straffavgift.
Har sett det på flera proppar.
Det var ju inte de som stryker sig som skulle åka på straffavgiften från början utan de som inte dök upp...

Jo, det kan jag också läsa mig till. Min fundering var bara om arrangören helt enkelt skrivit fel och att det egentligen skulle gälla de som inte avanmält i tid (tex 45 minuter före första start).

Liknande trådar

Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
12 170
Senast: Cambrie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 693
Senast: cewe
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 446
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 533
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar