Kan det vara så?

E

EvensPila

Jag har en fråga. Det kanske låter dumt, men kan en häst bära upp ryggen ordentligt och "gå i form" utan att huvudet är "inkrökt" eller vad man ska säga?

Jag har nämligen en egen islandshäst som jag rider 5-6 dagar i veckan. När jag rider henne tänker jag inte så mycket på form, eftersom hon är mer en skogshäst. Men ändå väljer hon att ha huvudet ganska sänkt och får en "fin böj". En veterinär har varit och kollat på henne och gett jättemycket beröm för kanonbra ryggmuskler och nackmuskler. Också påpekat att jag tränar henne på ett bra sätt och att hon rids i bra form, av musklerna att döma.

Kan detta vara möjligt?

Sv: Kan det vara så?

Jag har en fråga. Det kanske låter dumt, men kan en häst bära upp ryggen ordentligt och "gå i form" utan att huvudet är "inkrökt" eller vad man ska säga?

Jag har nämligen en egen islandshäst som jag rider 5-6 dagar i veckan. När jag rider henne tänker jag inte så mycket på form, eftersom hon är mer en skogshäst. Men ändå väljer hon att ha huvudet ganska sänkt och får en "fin böj". En veterinär har varit och kollat på henne och gett jättemycket beröm för kanonbra ryggmuskler och nackmuskler. Också påpekat att jag tränar henne på ett bra sätt och att hon rids i bra form, av musklerna att döma.

Kan detta vara möjligt?

självklart! :banana::bump: Finns inga givna regler för detta! Mår hästen bra, har fina muskler osv då är det prima! Bara att fortsätta :)

självklart! :banana::bump: Finns inga givna regler för detta! Mår hästen bra, har fina muskler osv då är det prima! Bara att fortsätta :)

Åh vad skönt att höra.:bow: Började bli lite smått orolig med allt snack som går.

Tack för svaret! ;)

Hästen är säkert byggd så att den formen känns naturlig att röra sig i. Bara att gratulera!

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite konstig rubrik, men går det att ”träna” så att man blir riktigt rejält trött utan att träna? Bakgrund: För ca 2,5 år sedan var jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 063
Senast: Ramona
·
Dressyr Alltså jag har funderat på det här så himla länge nu och jag vet att det pratats mycket om det men jag måste bara ta upp det ändå. När...
33 34 35
Svar
692
· Visningar
64 390
Senast: Fiador
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 342
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 908

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat

Omröstningar