Kan det vara möjligt???

F

fio

Eller ser jag i syne? Min ena häst har ju varit barfota nu i lite över en vecka, han har ju varit trång och hög i trakterna fram och han har riktiga skåror i ballarna/karlederna men idag märkte jag att skårorna har "rätats ut" lite och trakterna är inte lika höga samt att kronranden har blivit rakare och inte lika böjd uppåt som den varit innan.

Är det verkligen möjligt på en vecka?? :crazy:

det kan vara mycket möjligt men för att et ska bli permanent så tror jag nog att det kommer att ta nått halvår kanske, just för att det egentligen är mer än hovarna som ska ställa in sig.

Om jag gör liknelse med en människa.

En människa som stressar runt och drar upp axlarna, utan att tänka på det. Den personen får spända och ömmande muskler och får en ganska oergonomisk kroppshållning som påverkar resten av kroppen. Om människan får hjälp med att släppa på spänningar (och lär sig att inte bli spänd igen) så sjunker axlarna ner, huvudvärken försvinner osv, det ser ut som om personen tar en djup suck av lättnad ;)

Likadant är dte med en häst som tidigare gått med höga trakter och ömmande hovar (de behöver inte "halta" utan det kan visa sig på andra sätt), de drar upp bogbladen och när trakterna sen kommer ner, ballarna breddar sig osv så ser man hur hästen "släpper" bogarna och får en mer avslappnad hållning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 801
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: AraSlei
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 619
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka