Kan den känna igen en?

caradan

Trådstartare
Rider på ridskola en dag i veckan. Är där ytterligare en dag då mina barn rider. Har nu ridit samma häst i 14 veckor. Och det fungerar bara bättre och bättre.
För de flesta som bara rider henne i bland tar det nästan halva lektionen innan hon blir samarbets villig, med mig tar det bara några steg.
Kan hon känna igen att det är jag? Eller är det bara så att jag lärt mig vilka knappar jag ska trycka på för att hon ska gö som jag vill?
Vill ju gärna att hon känner igen mig :-)

Sv: Kan den känna igen en?

Hon känner igen dig.

En fd häst jag hade var jättesnäll att rida ut på, men när min syrra red ut började hon alltid att bocka! :D
Likadan är min nuvarande häst. Hon håller på och fjantar sig när jag rider och är jättesnäll och lugn när min medryttare rider.

Sen testar ju hästar nya ryttare och din häst kanske har testat klart dig och finner att du är ganska trevlig att ha på ryggen.

Malin

Förutom att hon känner igen dig så är det ju så att man passar bättre ihop med vissa hästar än med andra.

Har också en sån ridskolehäst som jag typ bara sätter mig på så faller alla bitar på plats. Nu rider jag den här så sällan så han borde glömt mig, men det är nog så att hans knappar sitter på "rätt ställe" för mig.

Rider på ridskola en dag i veckan. Är där ytterligare en dag då mina barn rider. Har nu ridit samma häst i 14 veckor. Och det fungerar bara bättre och bättre.
För de flesta som bara rider henne i bland tar det nästan halva lektionen innan hon blir samarbets villig, med mig tar det bara några steg.
Kan hon känna igen att det är jag? Eller är det bara så att jag lärt mig vilka knappar jag ska trycka på för att hon ska gö som jag vill?
Vill ju gärna att hon känner igen mig :-)

Jag tror att ni känner igen varandra och att ni helt enkelt passar bra ihop.

Grattis! Det är alltid roligt när det fungerar så bra.

Mvh

Tora

Tack alla.
Visst ä rdet underbart med en häst som passar en så bra, och visst är det frustrerande att veta att hon ska säljas och jag har inte råd!!

Tror att den känner igen dig eller ditt sätt att rida!
Men 14 veckor på samma häst, då varför inte byta och få mer erfarenhet genom att rida någon annan också?

Som alla andra, hon känner igen dej.
Min systers sto som hon har ridit sen hon va liten och syrran har allitid varit blond till för nått år sen när hon färgade sej brun och då märktes de kraftigt att hästen inte kände igen syrran. hon ville inte gå i närheten av syrran då, tills syrran började prata med henne då förstod hon att de fortfarande va syrran ;)

Får jag möjlighet att rida henne så gör jag det, väljer ngn annan henne så får de göra det.
Finns ingen annan där jag vill rida...

Klart hästen känner igen dig! Din lukt, ditt kroppsspråk, din röst, ditt sätt att rida. Varför skulle den inte? Du känner ju igen den och alla andra hästar i stallet och en massa andra människor och djur, eller hur?

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 502
Senast: Sesca
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 042
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 301
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar