kan chippet försvinna?

Fibusen

Trådstartare
min hund har varit chipmärkt nästan enda sen jag tog över han,snart 2 års sen,och jag har alltid kunnat känna chippet,men nu är det som bortblåst! :eek:
jag har kännt och kännt,men hittar inget alls!
tänk så ligger det och åker runt i kroppen?

eller om kroppen har stött bort det,och det har krypit ut genom huden.. (nojig,jag vet..)

kan man bara sluta känna det så där????
 
Sv: kan chippet försvinna?

Nej det kan inte försvinna, men det kan flytta på sig men det är ovanligt med moderna chip. Om det flyttar på sig så kan det däremot inte vara farligt!
PL
 
Sv: kan chippet försvinna?

ok.. så då är det ingen fara alltså..
men jag tyckte det var konstigt att ha kännt det i nästan två år sen så är det helt borta sen bara..
 
Sv: kan chippet försvinna?

Fast min Jämthanes 1:a chip försvann och gick inte att hitta när han skulle HD-röntgas, så vi fick chipa om honom då.
 
Sv: kan chippet försvinna?

säg inte så där! :crazy:
tror jag måste åka in och kolla om dom hittar på något!
 
Sv: kan chippet försvinna?

Känner du ingen som har en chipavläsare? Då kan ni ju kolla själv, utan att behöva åka in.
 
Sv: kan chippet försvinna?

Chippet finns ofta kan det vandra ner i bogen, verkar vara lite olika på chipmärkena också. Data-Mars är tydligen ofta ute och vandrar.
Brukar ibland vara chipavläsare på tävlingar och ibland har de vandrat ner i framtassarna.
Låna en läsare på brukshundklubb eller liknande och kolla.
 
Sv: kan chippet försvinna?

det är data-mars jag har...:eek:

känner ingen med chipavläsare..blir till att åka till veterinären då.. vill ju vara säker på att dom hittar på mig om det skulle hända nått med han...

tar dom betalt för att läsa tror ni?
 
Sv: kan chippet försvinna?

Vi skulle inte ta betalt.
Sannoliketen att ett chip skall stötas ut efter flera år är väldigt låg. Tidiga chip slutade ofta att fungera men det har jag inte varit med om på länge. Tidiga chip vandrade nästan alltid, moderna har en yta som gör att de skall växa fast vilket kan fungera mer el mindre bra.
PL
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 192
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 046
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 283

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp