Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad menar du med hennes försvar som antyder att hon skulle vara Frodo? Och med bollens röst på Viva, varför trodde i så fall bollen att Klara var ond (vilket hon ju bör ha gjort) och lyckades med den undvikande rösten träffa ringbäraren Viva? Jag tycker det känns osäkert.

Hon sa ju att frodo kanske röstade sent och i det läget inte hade något val med sin röst.

Att bollen__ röstade på Viva har inte nån bäring alls tänker jag, den rösten kunde hamnat precis varsomhelst. bollen__ var ju utanför lyan och trodde nog precis som jag att en tidig röst på någon kunde vara en röst på ringbäraren - i hennes fall så fanns ju bara alternativet Klara. Alltså var Klara en viktg roll som hon valde att försöka skydda. (Jag trodde ju ända tills resultatet kom att Mirtai var frodo och hade röstat på ringbäraren bollen__)

Hon sa ju att frodo kanske röstade sent och i det läget inte hade något val med sin röst.

Att bollen__ röstade på Viva har inte nån bäring alls tänker jag, den rösten kunde hamnat precis varsomhelst. bollen__ var ju utanför lyan och trodde nog precis som jag att en tidig röst på någon kunde vara en röst på ringbäraren - i hennes fall så fanns ju bara alternativet Klara. Alltså var Klara en viktg roll som hon valde att försöka skydda. (Jag trodde ju ända tills resultatet kom att Mirtai var frodo och hade röstat på ringbäraren bollen__)
Ja, och som huvudmisstänkt gör man väl vad man kan för att leda in andra på ett annat spår.

Jag har nu 40 minuter på mig att duscha och göra mig iordning innan jag ska träffa mina koltradka och traska iväg till kvällens aktiviteter. Jag bygger på min teori om Viva från igår. Hon la sin röst på bollen i sista minuten igår. Har hon den roll jag tror kunde hon inte veta bollen roll så för hennes del kunde det vara en ond eller god vilket som. Hennes uttalanden om antal onda utanför lyan talar för att hon har koll på hur många dom är.

Klara röstar på Viva

7. Viva - En till som jag inte kunnat placera hittills. Hennes röst på Zassoo har gjort att jag inte ville placera henne i lyan från början i alla fall. Men det finns ju inga garantier. Det har ju lyfts tankar om att hon inte hade sett den första rösten på Zassoo och därför inte trodde att en röst där skulle innebära någon fara. Det finns ju också onda roller utanför lyan. Igår förvirrade hon till det väldigt mycket kring vem som röstade på vem och när, och dessutom det lite för säkra uttalandet om antal onda utanför lyan. Frågan är ju då om hon kanske är den onda som förut fanns utanför lyan och nu kanske hittat in där?

Jag har nu 40 minuter på mig att duscha och göra mig iordning innan jag ska träffa mina koltradka och traska iväg till kvällens aktiviteter. Jag bygger på min teori om Viva från igår. Hon la sin röst på bollen i sista minuten igår. Har hon den roll jag tror kunde hon inte veta bollen roll så för hennes del kunde det vara en ond eller god vilket som.Hennes uttalanden om antal onda utanför lyan talar för att hon har koll på hur många dom är.

Men det DÄR tycker jag var skumt!
Såklart att det spelar roll var hon lägger rösten - är hon ond så vill hon ju lägga den på en god är hon god vill hon lägga den på en ond. Det finns inget mellanting.

Men det DÄR tycker jag var skumt!
Såklart att det spelar roll var hon lägger rösten - är hon ond så vill hon ju lägga den på en god är hon god vill hon lägga den på en ond. Det finns inget mellanting.
Du misstolkar. Jag menar att för viva spelar det ingen roll om hon lägger rösten på mig eller bollen. I hennes bok var vi troligen båda goda.

Nu måste jag verkligen gå.

Ja, jag är sådär enformig och håller kvar vid Klara och Snurrfian som mina mest misstänkta. I och med Klaras bristande teoriande det senaste har jag väldigt svårt att tro att hon skulle vara Frodo, så det faktum att hon nu dyker upp, och verkar försöka "spela" Frodo när han efterfrågas, med den teori som egentligen någon annan (cirkus) tagit upp som troligt vittnesmål gör mig bara ännu mer säker på att Klara sitter i lyan.

Och då fortfarande ihop med Snurrfian. Jag tycker inte hon verkar letar onda, jag tycker mest hon kommer med lätta (outvecklade) teorier som verkar vara försök att flytta fokus från de som misstänks (t.ex Klara). Kommentaren efter gårdagens lynch tycker jag säger en del:

Okej... Bollen var åminstone ond... Och jag hade rätt i att hon var utanför lyan! Men sen då? Rösten på Viva, vad betydde den?

Det var efter flera av oss redan diskuterat diverse olika syften med den rösten, och istället för att diskutera med oss valde Snurrfian att simpelt ställa frågan, även det upplever jag som ett försök att få folk att ta fokus på rösten på Viva istället för övriga röster och möjliga roller, eller bara det faktum att bollen röstade udda.

Jag har ju varit inne på det spåret ganska länge och fine, jag kan ha snöat in lite (vilket bitvis oroat mig själv också), men efter dagens inlägg från dem känner jag mig mer säker på att de faktiskt sitter i lyan båda två.

Men jag får väl bara rösta på en (:p) och då väljer jag Snurrfian, då hon ändå känts mest smygande, undvikit att komma med starka teorier och att hon och Klara verkar hålla varandra om ryggen gör mig än mer skeptiskt, till dem båda dock.

Det här känns dessutom som en DL där det kan vara vanskligt att vänta till sista minuterna med att rösta, bättre att kunna diskutera rösterna längs vägen, tycker jag, så det blir en ganska tidig röst från mig.

Hedinn röstar på Snurrfian

Ja, jag är sådär enformig och håller kvar vid Klara och Snurrfian som mina mest misstänkta. I och med Klaras bristande teoriande det senaste har jag väldigt svårt att tro att hon skulle vara Frodo, så det faktum att hon nu dyker upp, och verkar försöka "spela" Frodo när han efterfrågas, med den teori som egentligen någon annan (cirkus) tagit upp som troligt vittnesmål gör mig bara ännu mer säker på att Klara sitter i lyan.

Och då fortfarande ihop med Snurrfian. Jag tycker inte hon verkar letar onda, jag tycker mest hon kommer med lätta (outvecklade) teorier som verkar vara försök att flytta fokus från de som misstänks (t.ex Klara). Kommentaren efter gårdagens lynch tycker jag säger en del:

Det var efter flera av oss redan diskuterat diverse olika syften med den rösten, och istället för att diskutera med oss valde Snurrfian att simpelt ställa frågan, även det upplever jag som ett försök att få folk att ta fokus på rösten på Viva istället för övriga röster och möjliga roller, eller bara det faktum att bollen röstade udda.

Jag har ju varit inne på det spåret ganska länge och fine, jag kan ha snöat in lite (vilket bitvis oroat mig själv också), men efter dagens inlägg från dem känner jag mig mer säker på att de faktiskt sitter i lyan båda två.

Men jag får väl bara rösta på en (:p) och då väljer jag Snurrfian, då hon ändå känts mest smygande, undvikit att komma med starka teorier och att hon och Klara verkar hålla varandra om ryggen gör mig än mer skeptiskt, till dem båda dock.

Det här känns dessutom som en DL där det kan vara vanskligt att vänta till sista minuterna med att rösta, bättre att kunna diskutera rösterna längs vägen, tycker jag, så det blir en ganska tidig röst från mig.

Hedinn röstar på Snurrfian
Men den här rösten innebär alltså att du är säker på att Frodo inte röstade på ringbäraren igår?

Men den här rösten innebär alltså att du är säker på att Frodo inte röstade på ringbäraren igår?
Säker och säker, i så fall är det ju Klara som är ringbäraren och oavsett tror jag ju att båda sitter i lyan så för min del skulle jag kunna rösta på vilken som idag.

Säker och säker, i så fall är det ju Klara som är ringbäraren och oavsett tror jag ju att båda sitter i lyan så för min del skulle jag kunna rösta på vilken som idag.
Jag undrar varför du och så många andra är så övertygade om att ringbäraren har hittat lyan? Jag är inte alls säker på det.

Jag undrar varför du och så många andra är så övertygade om att ringbäraren har hittat lyan? Jag är inte alls säker på det.
Nä, säker kan man väl inte vara, men som det diskuterades för ett tag sen känns väl sannolikheten ganska stor. Sen för min del tror jag ju det i och med Klaras släppta misstanke mot Snurrfian.

korrekt!!!!]Röstlista DL5 kl ?????

17.04 cirkus röstar på Viva
18.00Klara röstar på Viva
19.04 Hedin röstar på Snurrfian

viva 2
Snurrfian 1

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat