Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jag tycker också att det är viktigt att hitta ringbäraren, men jag reagerade på att du nästan verkar ha släppt ulvletande och istället enbart letar efter ringbäraren. Frodo borde veta vem ringbäraren är, och ringbäraren själv och eftersom jag redan igår precis som LenaH tänkte tanken att Klara skulle kunna vara Frodo och du då försöker få henne lynchad gör ju att du framstår väldigt skum...
*ändrade eftersom det blev syftningsfel*
Jag tycker att det vore en hit att få ut ringbäraren av två skäl:
1) Om den är i lyan så måste den väck ändå.

2) Om den faktiskt inte hittat in i lyan så är det ett gyllene tillfälle att bli av med den innan den får ringens krafter.

Det finns en spelare som vet vem det är. Jag tror mig ha listat ut det men inväntar teori + röst från den som sitter på facit.

Alltså jag tycker också att det är viktigt att hitta ringbäraren, men jag reagerade på att du nästan verkar ha släppt ulvletande och istället enbart letar efter ringbäraren. Frodo borde veta vem ringbäraren är, och ringbäraren själv och eftersom jag redan igår precis som LenaH tänkte tanken att Klara skulle kunna vara Frodo och du då försöker få henne lynchad gör ju att du framstår väldigt skum...
*ändrade eftersom det blev syftningsfel*

Och du läser förstås vad jag har skrivit sedan jag också fattat scenariot att Klara faktiskt kan vara Frodo? Om du inte ser att jag efter detta verkligen omprövar hela tankegången totalt så är du blind.

Jag tycker att ringen har en sån viktig funktion (särskilt om den har hamnat i lyan och fått all sin kraft) och teoretiskt så borde ringbäraren vara plättlätt att hitta eftersom NÅGON vet vem det är så det är DÄRFÖR jag koncentrerar mig på det.

Det var ju just den tanken som jag inte tänkt :D
Men jag inser ju nu att det är full rimligt, både med hur hon försvarade sig igår och även hur röstningen såg ut.

Det enda jag hade velat se var en lite fläskig teori från henne om någon annan än bollen__

Men jag inser ju nu att det är full rimligt, både med hur hon försvarade sig igår och även hur röstningen såg ut.

Det enda jag hade velat se var en lite fläskig teori från henne om någon annan än bollen__
Det är ju just där jag tycker rimligheten faller. Var hon Frodo och riskerade att åka borde hon ju verkligen sett till att få ut informationen hon hade.

Äsch, jag som hoppades att du fått ett Evert - uppslag! :p

Och du läser förstås vad jag har skrivit sedan jag också fattat scenariot att Klara faktiskt kan vara Frodo? Om du inte ser att jag efter detta verkligen omprövar hela tankegången totalt så är du blind.

Jag tycker att ringen har en sån viktig funktion (särskilt om den har hamnat i lyan och fått all sin kraft) och teoretiskt så borde ringbäraren vara plättlätt att hitta eftersom NÅGON vet vem det är så det är DÄRFÖR jag koncentrerar mig på det.
Ja nu ja, men inte när jag började skriva! :D

7. Viva - En till som jag inte kunnat placera hittills. Hennes röst på Zassoo har gjort att jag inte ville placera henne i lyan från början i alla fall. Men det finns ju inga garantier. Det har ju lyfts tankar om att hon inte hade sett den första rösten på Zassoo och därför inte trodde att en röst där skulle innebära någon fara. Det finns ju också onda roller utanför lyan. Igår förvirrade hon till det väldigt mycket kring vem som röstade på vem och när, och dessutom det lite för säkra uttalandet om antal onda utanför lyan. Frågan är ju då om hon kanske är den onda som förut fanns utanför lyan och nu kanske hittat in där?

.

This makes sense! Den enda som Klara egentligen pekar på alls igår
Jag tror att Viva är ringbäraren om Klara är Frodo - med avseende på hur Klara försvarade sig igår och hur röstningen såg ut så tänker jag nu sticka ut min haka.
jag är beredd att ändra min röst - men Viva har ju varit på min radar och felsägningen om antalet i lyan stämmer ju bra...

cirkus röstar på Viva

Men jag förstod inte igår heller riktigt vad misstankarna bestod av... Men förklara gärna för mig! :D
Jag kan ju bara tala för mig själv, men utöver bristen på teorier (jag ser dessutom hennes försvar från igår som något som talar för hennes nackdel snarare än fördel, som god bör man försöka få fram sina tankar om andra om man är på väg att åka), så ser jag fortfarande väldigt misstänkt på att hon röstade på dig med svag röst, som hon sen släppte utan någon ordentlig anledning (enligt mig) och det får mig ju även att tro att ni två kan sitta i lyan tillsammans. Så jag förstår att du har svårt att ta till dig den teorin. ;)

Jag tror att Viva är ringbäraren om Klara är Frodo - med avseende på hur Klara försvarade sig igår och hur röstningen såg ut så tänker jag nu sticka ut min haka.
jag är beredd att ändra min röst - men Viva har ju varit på min radar och felsägningen om antalet i lyan stämmer ju bra...

cirkus röstar på Viva
Jag väntar lite, jag har ett ytterligare scenario som jag vill kolla om det stämmer först. :angel: (Ja, jag är Everts stand in. :o)

Vad är det här för konstig lek? :arghh::banghead:

Får bli omläsning av senaste dygnet och se om jag i alla fall kan hitta någon pusselbit. Allt jag tänkte igår känns omkullkastat.

cirkus röstar på Viva
Vad menar du med hennes försvar som antyder att hon skulle vara Frodo? Och med bollens röst på Viva, varför trodde i så fall bollen att Klara var ond (vilket hon ju bör ha gjort) och lyckades med den undvikande rösten träffa ringbäraren Viva? Jag tycker det känns osäkert.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka