Svårt att misstänka Evert nu va?Så om jag förstår det rätt är det Q och Viva du har misstankar mot, inget annat som tillkommit efter röstningen igår?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Svårt att misstänka Evert nu va?Så om jag förstår det rätt är det Q och Viva du har misstankar mot, inget annat som tillkommit efter röstningen igår?
Ok, dags att gå till jobbet (leken menar jag då) och hitta de där sista onda. Jag är faktiskt inte så säker på @Klara s ondska idag, tycker hon har levererat ett vettigt försvarstal och jag litar inte riktigt på att bollen verkligen skulle prickat en ulv vad gäller käken.
Varför skulle det ha varit just Niyamakäket förresten, @cirkus ? Niyama var väl ett ganska naturligt val för käk, ganska allmänt sedd som god och en skicklig spelare. Dessutom tror jag inte jag var ensam om att tro att hon var tvilling och kan jag lista ut det så kan lyan.
Det skulle möjligen ha varit Emmakäket isf men så tidigt så borde bollen ha försökt meddela sig med lyan under flera dagar och jag hittar inga tecken på det. Gabby kändes också som ett naturligt val för käk, rätt godförklarad efter att hon drivit på mot Bsf i två dagar.
Slutsats: Jag tror att bollen trodde att Klara är ulv. Det kan Klara naturligtvis vara men hon känns inte som det hetaste spåret idag.
Idag måste jag titta närmare på @Viva , @Sedna och @Hedinn känner jag.
@Snurrfian var jag ganska säker på inte var i lyan tidigare (jag minns dock inte varför så jag får väl gå igenom mina egna inlägg också) men hon skulle möjligtvis kunna vara ringbäraren.
Dags att kavla upp ärmarna.
På vilket sätt tycker du Klara försvarat sig vettigt? Jag har mest bara sett att hon talar om att hon inte är ond och kommer med väldigt lite teorier och tankar kring allt annat. Självklart kan det vara så att bollen bara trodde att Klara var ond, men hon bör ju i så fall ha trott det av en anledning.Ok, dags att gå till jobbet (leken menar jag då) och hitta de där sista onda. Jag är faktiskt inte så säker på @Klaras ondska idag, tycker hon har levererat ett vettigt försvarstal och jag litar inte riktigt på att bollen verkligen skulle prickat en ulv vad gäller käken.
Varför skulle det ha varit just Niyamakäket förresten, @cirkus? Niyama var väl ett ganska naturligt val för käk, ganska allmänt sedd som god och en skicklig spelare. Dessutom tror jag inte jag var ensam om att tro att hon var tvilling och kan jag lista ut det så kan lyan.
Det skulle möjligen ha varit Emmakäket isf men så tidigt så borde bollen ha försökt meddela sig med lyan under flera dagar och jag hittar inga tecken på det. Gabby kändes också som ett naturligt val för käk, rätt godförklarad efter att hon drivit på mot Bsf i två dagar.
Slutsats: Jag tror att bollen trodde att Klara är ulv. Det kan Klara naturligtvis vara men hon känns inte som det hetaste spåret idag.
Idag måste jag titta närmare på @Viva, @Sedna och @Hedinn känner jag.
@Snurrfian var jag ganska säker på inte var i lyan tidigare (jag minns dock inte varför så jag får väl gå igenom mina egna inlägg också) men hon skulle möjligtvis kunna vara ringbäraren.
Dags att kavla upp ärmarna.
Nä alltså, Frodobiten hajar jag inte heller. Jag trodde det skulle bli så tydligt igår men jag trodde inte riktigt på @Mirtai och det visade sig ju vara rätt. Nu gjorde hon nåt riktigt bra ändå men jag tror hon spelade på känsla efter att ha varit ond med bollen flera gånger förr.ja, jag tror också att bollen__ måste trott (eller vetat) att Klara är ulv.
Men den andra biten då - varför röstade inte Frodo på den som den *vet* är ringbäraren om nu Klara inte är ringbärare? Den kan ju bara har röstat antingen på bollen__ som INTE var ringbärare eller Klara.
Har Frodo blivit mindtwistad att tro att bollen__ var ringbärare? (jag ser inte riktigt hur den mindtwisten ser ut, men det borde teoretiskt vara möjligt)
Jag trodde ju också att @Klara var ond!På vilket sätt tycker du Klara försvarat sig vettigt? Jag har mest bara sett att hon talar om att hon inte är ond och kommer med väldigt lite teorier och tankar kring allt annat. Självklart kan det vara så att bollen bara trodde att Klara var ond, men hon bör ju i så fall ha trott det av en anledning.
Snurrfian är jag också fortsatt skeptisk mot, dock funderar jag på vad det är som får dig att tro att hon är just ringbäraren? Jag har ju haft de tankarna själv tidigare, men då är det ju i så fall lite ihop med att Klara sitter i lyan.
Jag trodde ju också att @Klara var ond!Mest en känsla men jag skulle vilja se en rejälare teori från Klara om varför @Viva är hennes huvudmisstänkta.
Vad gäller @Snurrfian så har jag inte hunnit tillbaka till varför jag uteslöt henne ur lyan i början men jag vet att även @cirkus var inne på det och minns bättre?
Kan ha haft nåt med Bsf-lynchen att göra.
Nej ni har antagligen rätt. Jag brukar ju själv säga att om det ser ut som en ulv så är det antagligen en ulv.cirkus har haft så jäkla många tankar om än det ena än det andra och ibland tror jag att jag vet nånting som att Mirtai1 var skum till exempel och har jäkligt fel
Jo, jag tycker fortfarande att Klara är skum.
Säger lite som Hedinn, hon har såklart försökt förklara sig, men jag kan inte riktigt tycka att det finns något som säger att hon är GOD bara för det. Även om hon är ond så är det väl klart att hon gör sitt bästa för att vända det till att hon är god?
Jag trodde ju också att @Klara var ond!Mest en känsla men jag skulle vilja se en rejälare teori från Klara om varför @Viva är hennes huvudmisstänkta.
Vad gäller @Snurrfian så har jag inte hunnit tillbaka till varför jag uteslöt henne ur lyan i början men jag vet att även @cirkus var inne på det och minns bättre?
Kan ha haft nåt med Bsf-lynchen att göra.
Röstlista DL1 kl 22.00
18.36 bollen__ röstar på heartstring
20.27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.28 zassoo röstar på heartstring
20.42 EmmaN röstar på zassoo
20.51 viva röstar på zassoo
20.03 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.18 Mirtai röstar på Viva
21.38 Snurrfian röstar på EmmaN
21.41 Niyama röstar på bollen__
21.58 Hedinn röstar på Zassoo
21.58 Klara röstar på Quarter4Ever
21.59 Sedna röstar på Cirkus
Heartstring röstar på zassoo ( ogiltig röst)
21.59 quarter4ever röstar på Hedinn
21.59 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
LenaH missar att rösta ( giltigt förfall)
zassoo lynchas DL1, var troll
EmmaN käkas nattDL1 var bybo
Viva och Hedinn, 2 st som röstade på trollet igår vars röster inte kommer räknas i dagens lynch
DL 2 kl 22
13:52 Blacksmithfarm röstar på Niyama
17.17 gabbi_ossi röstar på Blacksmithfarm
19.33 bollen__ röstar på blacksmithfarm
20:30 Viva röstar på Snurrfian
21:44 Mirtai röstar på Snurrfian
21:48 cirkus röstar på Sedna
21:53 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm.
21:54 Klara röstar på Snurrfian
21:57 Niyama röstar på blacksmithfarm
21:59 LenaH röstar på Mirtai
21:59 Sedna röstar på Blacksmithfarm
22:00 quarter4ever röstar på sedna
heartstring missar att rösta
Hedinn missar att rösta
blacksmithfarm lynchas DL2, var orc
Gabbi_ossi käkas nattDL2, var Sam
Röstlista DL3 KL 22.00
16.31 cirkus röstar på Mirtai
18.10 Niyama röstar på Mirtai
18.58 quarter4ever röstar på Mirtai
20.37 Klara röstar på quarter4ever
21.01 Sedna röstar på quarter4ever
21.46 LenaH röstar på Mirtai
21:54 Mirtai röstar på Quarter4ever
21:55 bollen__ röstar på quarter4ever
21:55 Snurrfian röstar på Mirtai
21:58 Hedinn röstar på Mirtai
heartstring missar att rösta
viva missar att rösta
heartstring ersätts av Mirtai
Mirtai lynchas, var Aragorn
Niyama käkas, var Pippin (tvilling)
Röstlista DL4 kl 22.00
15.47 Mirtai röstar på Bollen
19.06 LenaH röstar på Klara
20.18 Hedinn röstar på Klara
21:14 Sedna röstar på Klara
21:32 Klara röstar på bollen__
21:40 Snurrfian röstar på Bollen__
21.44 cirkus röstar på bollen__
21.52 bollen__ röstar på Viva
21.58 quarter4ever röstar på Klara
21.59 Viva röstar på _bollen.
bollen__ lynchas var Balrogen
quarer4ever var gandalf
bollen__ röstar heartstring- blacksmithfarm - quarter4ever-viva
BSF röstar cirkus-Niyama
Viva röstar zassoo-snurrfian ( räknas inte pga rösten på zassoo) - missar-bollen__
cirkus röstar blacksmithfarm-sedna - Mirtai-bollen_
Mirtai1 röstar Viva-Snurrfian - quarter4ever
Snurrfian röstar EmmaN-Blacksmithfarm - Mirtai-bollen__
Niyama röstar bollen__-blacksmithfarm - Mirtai
Hedinn röstar Zassoo- missar - Mirtai-klara
Klara röstar quarter4ever-snurrfian - quarter4ever-bollen__
Sedna röstar cirkus-Blacksmithfarm - quarter4ever-klara
Heartstring/Mirtai2 röstar zassoo(ogiltig utan teori)- missar - missar-bollen__
quarter4ever röstar Hedinn-Sedna - Mirtai-Klara
Gabbi_Ossi röstar blacksmithfarm-blacksmithfarm
zassoo röstar heartstring
LenaH röstar: missar- Mirtai - Mirtai-Klara
Det var ju efter den lynchen som Klara släppte misstankarna mot Snurrfian. BSF hade två röster och Snurrfian två (om än en ogiltig) när Snurrfian la sin röst. Och efter hur diskussionerna gått under dagen så verkade det ju som att det skulle stå mellan BSF och Snurrfian, det hade dragit blickarna till sig ordentligt om Snurrfian lagt en uddaröst där, tror jag, så jag ser inte varför man hade gjort det som ond.
Annars kan det ju vara så som du misstänker, Snurrfian började utanför lyan och kom in först efter den lynchen. Ser man till första röstningen så la hon ju en lite udda röst på en spelare som väl var minimalt diskuterad över huvud taget i det läget. Absolut, förstadagsröst, men är man utanför lyan så vill man nog ligga så lågt som möjligt i röstningarna till en början, för att inte riskera att rösta ut någon kollega. DL 2 röstade hon på BSF, vilket jag som sagt ser som ganska självklart i det läget, oavsett roll. Klara röstade då på Snurrfian, vilket ju om hon är ond inte vore så konstigt när det stod mellan henne och BSF och hon i det läget inte visste Snurrfians roll.
Sen skulle i så fall Snurrfian kunnat tagit sig in i lyan - och därmed släppte Klara misstankarna mot henne, "pga att hon röstade på BSF". Som sagt, jag tycker det är en väldigt svag anledning, speciellt när hon låg i riskzonen själv och det i det läget kan ha funnits två onda utan kännedom om lyan.
Så kan det också vara såklart, fast jag ser inte varför Snurrfian inte skulle ha röstat på BSF om hon var utanför lyan? För mig är det en logisk röst oavsett god, ond i lyan eller ond utanför lyan.Jag vill ha det tvärt om möjligen - jag vill hellre ha Klara utanför lyan och Snurrfian möjligen inne i lyan. Då borde väl snurrfians röst på bsf vara helt naturlig även om hon är ulv själv. Sen att Klara släpper sina misstankar på Snurris så gör hon det för att hon har klivit in i lyan och vet nu att Snurrfian också är där och då kommer snurris röst på bsf väldigt handy.
Fast jag veeeet inte.
Alltså, jag ska läsa igenom mina egna resonemang men jag vet att jag uteslöt Snurris från lyan. Ska bara hitta varför.Jag vill ha det tvärt om möjligen - jag vill hellre ha Klara utanför lyan och Snurrfian möjligen inne i lyan. Då borde väl snurrfians röst på bsf vara helt naturlig även om hon är ulv själv. Sen att Klara släpper sina misstankar på Snurris så gör hon det för att hon har klivit in i lyan och vet nu att Snurrfian också är där och då kommer snurris röst på bsf väldigt handy.
Fast jag veeeet inte.
Jamen jag tänkte att @Klara faktiskt själv skulle kunna vara Frodo.![]()
Ja DET är ju en äkta Evert!
Såklart att hon kan vara det - hon kommer in sent och har liksom inget att välja på - hon måste i det läget rädda sig själv och då är en röst på bollen__ hennes enda alternativ.
Det köper jag med hull och hår!