Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej.

Just nu så ser jag en tydlig lyamedlem och det är Klara som i så fall också borde vara ringbärare.

Den som har spårat ringen bör ha röstat på ringbäraren idag. De enda som fick röster var Klara, bollen__ och Viva. bollen__ var inte ringbärare och hon röstade på Viva. Då finns bara Klara kvar. OM den som spårat ringen inte röstat på Klara (ringbärare) så är det baskemig tjänstefel och jag erbjuder min toalett till den ;).

bollen__ var ju utanför lyan och de kände inte till varann.
Varför valde bollen att rösta på Viva, kan det vara så att ringen tvingat bollen__ att rösta på Viva? Annars borde ju bollen__ rimligen ha försökt att rädda sig själv genom en röst på Klara
eller
Kan bollen__ ha mindtwistat Klara att utföra sin grej på Niyama och på så vis visste hon att Klara var ulv och valde att offra sig?
Ja, jag tror ju att bollen bör ha känt till Klara på nåt vis, annars bör hon ju ha räddat sig själv, det känns som det enda logiska.

Ja, jag tror ju att bollen bör ha känt till Klara på nåt vis, annars bör hon ju ha räddat sig själv, det känns som det enda logiska.

Jag läste igenom rollbeskrivningen på ringen och den kan inte tvinga nån att rösta på ett visst sätt. Så jag är rätt säker på att bollen__ kände till Klara. Iom att vinstvillkoren ser ut som de gör är det bättre för den utanför att offra sig

Okej.

Just nu så ser jag en tydlig lyamedlem och det är Klara som i så fall också borde vara ringbärare.

Den som har spårat ringen bör ha röstat på ringbäraren idag. De enda som fick röster var Klara, bollen__ och Viva. bollen__ var inte ringbärare och hon röstade på Viva. Då finns bara Klara kvar. OM den som spårat ringen inte röstat på Klara (ringbärare) så är det baskemig tjänstefel och jag erbjuder min toalett till den ;).
Det finns ju andra alternativ. Att Frodo röstade sent och inte ville outa sig. Eller att han fann någon annan anledning att inte rösta på den som han vet bär ringen.

Det finns ju andra alternativ. Att Frodo röstade sent och inte ville outa sig. Eller att han fann någon annan anledning att inte rösta på den som han vet bär ringen.

Fast Frodos viktigaste uppgift var ju att peka ut ringbäraren när den bars av ondingen.

Varför skulle han inte vilja outa sig när uppdraget är utfört så att säga?
Varför skulle han inte rösta på den som bär ringen?

Nu fick ju Frodo en viktig egenskap i samband med kompensationen och då är ju Frodo fortsatt viktig för leken - annars hade jag nog betraktat honom som bybo efter att uppdraget med att peka ut ringbäraren var utfört.

Fast Frodos viktigaste uppgift var ju att peka ut ringbäraren när den bars av ondingen.

Varför skulle han inte vilja outa sig när uppdraget är utfört så att säga?
Varför skulle han inte rösta på den som bär ringen?
För att inte bli käk? När lynchen såg ut som den gjorde kanske personen tyckte att den kunde spara på den infon till imorgon? Hur man tänker beror ju på vem som har rollen. Visst, risken finns ju att man hinner bli käk ändå, men personen kanske har vissa misstankar mot sig och är beredd att ta den risken,

Röstlista DL1 kl 22.00
18.36 bollen__ röstar på heartstring
20.27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.28 zassoo röstar på heartstring
20.42 EmmaN röstar på zassoo
20.51 viva röstar på zassoo
20.03 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.18 Mirtai röstar på Viva

21.38 Snurrfian röstar på EmmaN
21.41 Niyama röstar på bollen__
21.58 Hedinn röstar på Zassoo
21.58 Klara röstar på Quarter4Ever
21.59 Sedna röstar på Cirkus

Heartstring röstar på zassoo ( ogiltig röst)
21.59 quarter4ever röstar på Hedinn
21.59 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

LenaH missar att rösta ( giltigt förfall)

zassoo lynchas DL1, var troll
EmmaN käkas nattDL1 var bybo

Viva och Hedinn, 2 st som röstade på trollet igår vars röster inte kommer räknas i dagens lynch

DL 2 kl 22
13:52 Blacksmithfarm röstar på Niyama
17.17 gabbi_ossi röstar på Blacksmithfarm
19.33 bollen__ röstar på blacksmithfarm

20:30 Viva röstar på Snurrfian
21:44 Mirtai röstar på Snurrfian
21:48 cirkus röstar på Sedna
21:53 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm.
21:54 Klara röstar på Snurrfian
21:57 Niyama röstar på blacksmithfarm

21:59 LenaH röstar på Mirtai
21:59 Sedna röstar på Blacksmithfarm
22:00 quarter4ever röstar på sedna

heartstring missar att rösta
Hedinn missar att rösta

blacksmithfarm lynchas DL2, var orc
Gabbi_ossi käkas nattDL2, var Sam

Röstlista DL3 KL 22.00

16.31 cirkus röstar på Mirtai
18.10 Niyama röstar på Mirtai
18.58 quarter4ever röstar på Mirtai

20.37 Klara röstar på quarter4ever
21.01 Sedna röstar på quarter4ever
21.46 LenaH röstar på Mirtai
21:54 Mirtai röstar på Quarter4ever

21:55 bollen__ röstar på quarter4ever
21:55 Snurrfian röstar på Mirtai
21:58 Hedinn röstar på Mirtai

heartstring missar att rösta
viva missar att rösta
heartstring ersätts av Mirtai

Mirtai lynchas, var Aragorn
Niyama käkas, var Pippin (tvilling)

Röstlista DL4 kl 22.00
15.47 Mirtai röstar på Bollen
19.06 LenaH röstar på Klara
20.18 Hedinn röstar på Klara
21:14 Sedna röstar på Klara
21:32 Klara röstar på bollen__
21:40 Snurrfian röstar på Bollen__
21.44 cirkus röstar på bollen__

21.52 bollen__ röstar på Viva
21.58 quarter4ever röstar på Klara
21.59 Viva röstar på _bollen.

bollen__ lynchas var Balrogen
quarer4ever var gandalf

bollen__ röstar heartstring- blacksmithfarm - quarter4ever-viva
BSF röstar cirkus-Niyama

Viva röstar zassoo-snurrfian ( räknas inte pga rösten på zassoo) - missar-bollen__
cirkus röstar blacksmithfarm-sedna - Mirtai-bollen_
Mirtai1 röstar Viva-Snurrfian - quarter4ever
Snurrfian röstar EmmaN-Blacksmithfarm - Mirtai-bollen__
Niyama röstar bollen__-blacksmithfarm - Mirtai
Hedinn röstar Zassoo- missar - Mirtai-klara

Klara röstar quarter4ever-snurrfian - quarter4ever-bollen__
Sedna röstar cirkus-Blacksmithfarm - quarter4ever-klara
Heartstring/Mirtai2 röstar zassoo(ogiltig utan teori)- missar - missar-bollen__
quarter4ever röstar Hedinn-Sedna - Mirtai-Klara
Gabbi_Ossi röstar blacksmithfarm-blacksmithfarm

zassoo röstar heartstring
LenaH röstar: missar- Mirtai - Mirtai-Klara

För att inte bli käk? När lynchen såg ut som den gjorde kanske personen tyckte att den kunde spara på den infon till imorgon? Hur man tänker beror ju på vem som har rollen. Visst, risken finns ju att man hinner bli käk ändå, men personen kanske har vissa misstankar mot sig och är beredd att ta den risken,

Det blev lite avhugget på slutet. Jag menar att personen kanske har misstankar mot sig och anser att risken att hen ska bli käk inatt är liten. Att gå ut med en röst på den man vet är nazgul ökar ju risken för att bli käk. Visst, man har då framfört sitt budskap, men frågan är om alla tänker så. Det kanske finns spelare här som inte vill offra sig för sitt lag.

Det kan vara så att spionen har fått raden om mindtwisten - i så fall vet den. Men jag ser också det som enda möjligheten till hur bollen__ kunde veta om Klara.

Deltagare kvar:
Mirtai
LenaH
Hedinn
Sedna
Klara
Snurrfian
cirkus
Viva
8 st
Goda roller kvar:
Frodo
Merry
Boromir
Legolas
Gimli

Onda roller kvar:
Orchkung
Khamûl Nazgûl

7 namngivna roller och 8 deltagare så det finns antingen ytterligare en bybo eller en ulv.

Fast varför då?
Och vadå när lynchen såg ut som den gjorde?
Varför vänta och riskera att bli käk innan man delgett sina misstankar. OM man sen blir käk är ju skitsamma eftersom den viktigaste uppgiften är gjord. Jag ser spårningen av ringen innan den bytt ägare som en sorts sia - om man har en enda sia och i detta fall helt säkert på en ond så är det ju självklart att man inte missar att delge detta.

Fast varför då?
Och vadå när lynchen såg ut som den gjorde?
Varför vänta och riskera att bli käk innan man delgett sina misstankar. OM man sen blir käk är ju skitsamma eftersom den viktigaste uppgiften är gjord. Jag ser spårningen av ringen innan den bytt ägare som en sorts sia - om man har en enda sia och i detta fall helt säkert på en ond så är det ju självklart att man inte missar att delge detta.
Fast det finns ett scenario till men det förklarar inte att bollen inte röstade på @Klara . Det om något gör mig väldigt förbryllad för det enda sättet bollen skulle känt till Klaras ev ondska är då att bollen skulle mindtwistat Klara så att käket blev ändrat väl?

Fast det finns ett scenario till men det förklarar inte att bollen inte röstade på @Klara . Det om något gör mig väldigt förbryllad för det enda sättet bollen skulle känt till Klaras ev ondska är då att bollen skulle mindtwistat Klara så att käket blev ändrat väl?

Vilket scenario är det?

Det enda sättet som bollen__ kan ha känt till Klaras ondska är att bollen_ mindtwistat Klara och att nya offret var Niyama - då borde bollen__ fattat att Klara var ulv. (det har vi ju redan gått igenom innan ;) ) se inlägg #957

Vilket scenario är det?

Det enda sättet som bollen__ kan ha känt till Klaras ondska är att bollen_ mindtwistat Klara och att nya offret var Niyama - då borde bollen__ fattat att Klara var ulv. (det har vi ju redan gått igenom innan ;) ) se inlägg #957
Jo, jag är bara lite kass på telefonen men nu är jag hemma.

Scenario två måste du klura ut själv. :)

Scenario 2 är att Frodo inte har röstat på ringbäraren och då är min toalett som sagt ledig.

Eller någon av de följande?
Kan ringen ha stulit Frodos förmåga?
Kan bollen__ ha mindtwistat Frodo och Klara är offret?

Hur blir det då nästa natt när Frodo inte är mindtwistad längre? (om det nu är ett möjligt scenario)

Scenario 2 är att Frodo inte har röstat på ringbäraren och då är min toalett som sagt ledig.

Hur blir det då nästa natt när Frodo inte är mindtwistad längre? (om det nu är ett möjligt scenario)
Måste tryna. Hoppas hinna in före 12 imorgon.

Men frågan kvarstår ju ändå - varför röstade bollen__ i så fall inte på Klara?

@LenaH - jag kan fan inte se något mer scenario VARFÖR bollen__ inte försökte rädda sig själv? Enda vettiga är ju för att rädda kvar en ulv iom hur vinstvillkoren ser ut.

Kan ..
1. bollen__ trott att Klara är ulv även fast hon inte är det?
2. kan Frodo ha röstat på någon annan än ringbäraren?

Buhu, nu kommer jag inte kunna sova juh

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka