Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
när måste de välja förmåga om de har den möjligheten, var det inte nattDL på ringen? men att förmågorna kan användas olika dl? så att de måste ha valt inatt det de ev använder nu?

Sällskapet når en lång smal bro och börjar försiktigt ta sig över, Gandalf i taten medn en flammande stav, när de är mitt ute på bron- bron i Kaza-dûm så kommer en varelse som gjrod av eld. Kampen blri lång och jämn men till slut lyckas Gandalf få övertaget. Balrogen faller, men i fallet så slår han med sin eldpiska och fångar Gandalfs ben- Båda tumlar ner i djupet.

Quarter4ever Gandalf
bollen_ Balrog

Sällskapet når en lång smal bro och börjar försiktigt ta sig över, Gandalf i taten medn en flammande stav, när de är mitt ute på bron- bron i Kaza-dûm så kommer en varelse som gjrod av eld. Kampen blri lång och jämn men till slut lyckas Gandalf få övertaget. Balrogen faller, men i fallet så slår han med sin eldpiska och fångar Gandalfs ben- Båda tumlar ner i djupet.

Quarter4ever Gandalf
bollen_ Balrog
:confused::confused:men jag röstade ju inte på bollen?
jag röstade på klara...:confused:

Quarter4ever Gandalf
bollen_ Balrog

Vad skönt att jag hade rätt om Bollen! :D

Gandalf -är en mäktig trollkarl, en av Istari och kommer från västerns rike. Han tyngs av ansvaret för gruppen och vid oenighet så har han utslagsröst. Gandalf kan även stoppa en lynch. Om Gandalf är med och lynchar balrogen kommer balrogen slingra sin svans runt Gandalfs ben och dra med honom i Döden. Om balrogen är med och lynchar Gandalf kommer han att sända ut eldblixtrar som slår ut balrogen och denne följer med ner i djupet.
eller har jag fattat detta fel?

Det förklarar varför de valde att offra Bollen. Då bör definitivt Klara sitta i lyan, annars hade ju bollen lagt sin röst där för att rädda sig själv.

Okej... Bollen var åminstone ond... Och jag hade rätt i att hon var utanför lyan! Men sen då? Rösten på Viva, vad betydde den?

Det förklarar varför de valde att offra Bollen. Då bör definitivt Klara sitta i lyan, annars hade ju bollen lagt sin röst där för att rädda sig själv.
Jag vet inte varför det måste placera mig i lyan. Om jag uppfattat det rätt kände Balrogen och lyan inte till varandra.

Gandalf slåss länge och väl i djupet med Balrogen och vinner till slut kampen men är svag och kraftlös. Han är så utmattad att han inte kan göra annat än att sträcka ut sin beskyddande hand det gör han var natt tills han lyckas rädda en kamrat från de onda.

bollen__ var ju utanför lyan och de kände inte till varann.
Varför valde bollen att rösta på Viva, kan det vara så att ringen tvingat bollen__ att rösta på Viva? Annars borde ju bollen__ rimligen ha försökt att rädda sig själv genom en röst på Klara
eller
Kan bollen__ ha mindtwistat Klara att utföra sin grej på Niyama och på så vis visste hon att Klara var ulv och valde att offra sig?

Gandalf slåss länge och väl i djupet med Balrogen och vinner till slut kampen men är svag och kraftlös. Han är så utmattad att han inte kan göra annat än att sträcka ut sin beskyddande hand det gör han var natt tills han lyckas rädda en kamrat från de onda.

Fungerar detta som en ängel tills han lyckas?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka