Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och ja, jag har svårt att släppa quarter4ever. Jag har inte riktigt haft tid att läsa och begrunda de inlägg hon gjort idag, men att hon missat i sina tankegångar, att hon följt cirkus två gånger, de misstankar hon hade/har mot mig som hon underbygger med att jag skulle ha hakat på Mirtais teori. Sammantaget skaver det. Men mycket möjligt att jag snöat in på en god spelare, det vore ju inte första gången.

Skriv inte såna här matnyttiga inlägg när jag måste stänga av luren i flera timmar!! :-(

En av anledningarna till att Klara blev mitt val är just för att hon inte utmärktrsig.

Jag hatar min telefon.

Jag tänker rösta nu, då jag måste jobba och inte vill riskera att behöva stressa med det senare, bör dock kunna hänga med en del under kvällen ändå förhoppningsvis.

Klara är nog ändå den som jag ser som mest troligt ond just nu, hela grejen med den svaga rösten på Snurrfian för att sen släppa misstankarna enbart för att hon hjälpte till att rösta ut BSF (när BSF hade två röster och hon själv två, om än en ogiltig) känns helt enkelt inte bra. Vem som helst lägger en sån röst i det läget, oavsett roll, för att det ser skumt ut om man inte försöker rädda sig själv. Så jag ser det inte alls som omöjligt att det stod mellan två onda i DL 2.

Gällande Snurrfian så tycker jag det verkar lite tunt med teorier, i alla fall under gårdagen. Flera röstsammanställningar och korta svar på vissa saker, men inte så mycket teoriande, så det får mig ju lite fundersam. Men känner ändå att jag i nuläget har mer att gå på när det gäller Klara.

Hedinn röstar på Klara

deltagare kvar:
2.quarter4ever
det är jag:D

3. cirkus
har jag varit fundersam över vart jag har haft, Men då jag läst igenom leken ordentligt idag och även kollat allas inlägg separat så tycker jag mig våga sätta cirkus åt det godare hållet baserat på var hon skrivit och hur hon teoriar. Hon verkar ha för många ulvar och det bådar gott!

5. Snurrfian Även jag är fundersam på Snurrfian. Var ju riktigt övertygad igår om att Mirtai1 var ond, och hennes röst på snurrfian i DL2 verkade så skum tillsammans med Klaras röst på densamma. Nu var Mirtai1 inte ond alls, så har funderat ett varv till. Är osäker på Snurrfian, tveksamt neutral med ett visst mått av misstankar på sig från mig har hon

7. Klara Jag är lite inne på samma spår som LenaH här, och även Hedinn, Klara röstade sent i dl1 med en uddaröst på mig, i dl2 la hon en röst på snurrifan, och fortsätter och teoria om henne efteråt och även igår fram till det ska röstas och då röstar hon på mig igen, som Mirtai2 varit lite inne på fast det var om bollen__, det känns lite som ett försök att inte vara med i att få ut en god Mirtai1 . Så här har jag en potentell ond, så får hålla koll på vad som kommer från henne under kvällen

9. LenaH mycket av det LenaH skriver tycker jag känns vettigt och hon står i min bok som en som letar ulvar, så därför håller jag henne åt det godare hållet

10. bollen__ hon har skrivit en del men som vanligt inte riktigt stuckit ut. Jag har svårt att placera bollen__ Mirtai2 har lagt en första röst på henne idag och jag kan se att mycket av det hon tar upp idag är samma som hon gjorde som Mirtai1. Jag tycker att Mirtai1 har en poäng i det att bollen__ inte röstar på mirtai1 utan på mig, det sticker ut lite.
bollen__ får stå som tveksamt neutral med ett öga på sig

12. Viva tog över ledartröjan igår i virrighet :cool: och snurrade in sig bra lite här och där. Och jag reagerar också på det. Hennes röst på zassoo i DL1 gör henne ju inte med automatik god, hon kan som bla Niyama mfl funderat på varit ond utanför lyan då. Har dåligt med tid att vara med mer än just innan DL så svårt att hinna få en annan uppfattning än den man fick igår, och baserat på det så är hon en kandidat att vara ond, tyvärr

13. Hedinn la sista ,giltiga, avgörande rösten på zassoo i DL1 och samma gäller för henne som för Viva, det ger inte automatiskt att hon är god , bara att hon inte är i lyan vid det tillfället. Sedan har hon teoriat och diskuterat bra efter att att missat dag 2 , men fortfarande har jag inte tillräckligt för att hålla henne annat än neutral

15 heartstring/Mirtai2 också svårbedömt iom att heartstring missat så mycket pga inget internet och Mirtai2 har dåligt med tid att vara med i ikväll. Mirtai2 röstar på bollen__ tidigt idag pga det, men vet inte om man kan läsa in så mycket i det? Det mesta är samma som Mirati1 uttryckte . Får stå som neutral så länge

16 Sedna jag röstade på henne i DL2, för jag hade ärligt inte så mycket annat att gå på, BSF var jag vid det tillfället inte säker på att hon var ond faktiskt, så ville inte lägga min röst där,( om jag hade varit i lyan hade väl det varit det logiska? eftersom det var kört för henne?) och snurrfian kände jag ungefär detsamma om. Så tog det jag hade noterat i dl1 om sedna och gick på det. Sedan kom vi lite på kant då jag hade med lite gamla funderingar som jag borde ha tagit bort efter dl2. Och hon misstänker mig rätt rejält ser jag. Inte mycket jag kan göra åt det, förutom att hennes sätt att bita sig fast vid mig kanske på något bakvänt sätt gör henne till mer god än ond hos mig faktiskt, just för att jag inte tror att en ond skulle
formulera sig riktigt på det sättet. Så sedna står hos mig som försiktigt åt det goda hållet just nu.

goda roller kvar:
Frodo
Merry (tvilling)
Boromir
Gandalf (borgmästare)
Legolas (spion)
Gimli
ev en dvärg (bybo)

onda roller kvar
orchkungen
balrogen
nazgulen (initala ringbäraren)
ev 1 orc

ag kan ge dig quarter4ever till exempel.
Hon har känts svajig fram till idag, plötsligt så känns hon som vanligt och då tänker jag att fan - hon kanske var den där gissartypen utanför lyan och har gissat sig in och är lite mer i vana trakter. Sen det faktumen att hon INTE är käkad (precis som du och jag) är något som jag är lite förvånad över - ehurm, när jag var i lyan senast var det vårt första käk - å andra sidan så har hon haft såpss mycket misstankar på sig igår att lyan kanske tänkte att henne får vi ut i lynch. Hade Mirtai1 varit ond hade jag varit säker på att q också
jag har fått sova 4-5 timmar sammanhängande idag på fm, det har jag inte gjort sedan leken startade,O_o och ja jag tror att de många misstankar jag har på mig gör att de gärna ser att goda hjälper till lika fint som mot Mirtai1 och lynchar även mig.

Röstlista DL4 kl 22.00
15.47 Mirtai röstar på Bollen
19.06 LenaH röstar på Klara
20.18 Hedinn röstar på Klara

bollen__ 1
Klara 2

jag har fått sova 4-5 timmar sammanhängande idag på fm, det har jag inte gjort sedan leken startade,O_o och ja jag tror att de många misstankar jag har på mig gör att de gärna ser att goda hjälper till lika fint som mot Mirtai1 och lynchar även mig.

jag tror faktiskt inte så jättemycket på dig som ond. Men du har varit lite skum ;)
Och som sagt idag så känns du igen som den vanliga q. Jag tror också att bristen på q till nattkäk är att du haft så mycket misstankar mot dig och de tänkte att henne får vi ut i lynch.

Igår hade jag hemskt dåligt med tid för leken och mina teorier blev ju därefter. Ska se om jag lyckas samla mina tankar bättre idag.

1.quarter4ever - Jag har ju varit misstänksam mot Q hela leken igenom, baserat på att jag hittat så mycket brister i hennes teorier, något jag inte är van vid från Qs håll. Det kan ju vara IRL som spökat, och det har jag fullkomlig förståelse för att det kan göra. Men eftersom hon fått min röst två gånger är jag naturligtvis inte övertygad om att det är den enda anledningen. Idag har hon tryckt hårt på sin godhet, lite desperat kanske? Eller helt ärligt? Mina misstankar mot Q kvarstår, hon har kommit med bättre, mer sammanhållna tankar idag, men det behöver ju inte betyda att hon är god. Q är skicklig på att luras.

2. cirkus - Från början höll jag det för sannolikt att cirkus inte satt i lyan. Hennes inblandning i hela diskussionen under första dagen om dvärgar slår mig inte som något en cirkus i lyan skulle ha gjort. Dessutom röstade BSF och cirkus på varandra, det är nog inte heller något hon skulle ha gjort om hon satt i lyan med bsf. Det finns onda roller utanför lyan också, självklart är det möjligt att cirkus innehar någon av dom. Men jag har inte sett något som gett mig några sådana signaler så just nu hyser jag inga misstankar mot cirkus.

3. Snurrfian - Min röst hamnade på Snurrfian dag 2. För att hon gjorde en massa antaganden i sina teorier som kändes som att hon hade bakgrundsinformation. Hon la sedan sin röst på onda BSF i ett läge där det inte var självklart att hon skulle behöva rädda sig själv och väl magstarkt för att vara ett alibi vilket gör att jag minskar mina misstankar mot henne. Ett uns finns där, och även hon kan ju ha en ond roll utanför lyan, men då borde hon inte ha bakgrundsinformationen som jag misstänkte att hon hade från början. Igår la Snurrfian sin röst på goda Mirtai. Hon knuffade i det läget Mirtai upp i ledning mot Q. Det var i och för sig tätt mellan rösterna där på slutet, minuten innan hade två röster lagts på Q så det är inte säkert att Snurrfian var medveten om dom i det läget.

4. Klara

5. LenaH - Har lite flutit under radarn för mig än så länge. Så jag var tvungen att gå igenom hennes inlägg. Det finns inte så jättemycket att ta på, men hennes teoriande har blivit bättre det sista dygnet. Jag hittar inget som jag misstänker där, mer än de två rösterna på Mirtai1. För närvarande håller jag henne för neutral. Alla som har röstat på Mirtai kan ju inte vara onda. Hennes röst på mig idag har jag full förståelse för med det kassa spel jag presterade framförallt igår. Hade inte ens tid att gå igenom leken ordentligt. Att hon tycker att jag borde släppt Q igår pga att hon teoriar bättre idag är ju dock en aning konstigt.

6. bollen__ - Ytterligare en vars inlägg jag var tvungen att gå igenom. Det som slår mig först är att hon dag 1 tycker att BSFs genomgång av alla svar på frågan är bra, och dag 2 pekar på att det är något som bsf gjort även som ond och att bsf skickar ut vissa misstankar utifrån svaren. Detta efter att bsf började få misstankar emot sig. Känns lite som kappvändande. I övrigt tycker jag inte att bollen__ kommit med så mycket eget utan mest upprepat sådant som andra yppat. Min erfarenhet av bollen__ rent historiskt är att hon har som allra svårat att komma med teorier som ond. Frågan är om det är tillräckligt mycket att bygga misstankar på? Hon står på min bevakalista i alla fall.

7. Viva - En till som jag inte kunnat placera hittills. Hennes röst på Zassoo har gjort att jag inte ville placera henne i lyan från början i alla fall. Men det finns ju inga garantier. Det har ju lyfts tankar om att hon inte hade sett den första rösten på Zassoo och därför inte trodde att en röst där skulle innebära någon fara. Det finns ju också onda roller utanför lyan. Igår förvirrade hon till det väldigt mycket kring vem som röstade på vem och när, och dessutom det lite för säkra uttalandet om antal onda utanför lyan. Frågan är ju då om hon kanske är den onda som förut fanns utanför lyan och nu kanske hittat in där?

8. Hedinn - Även hon la sin röst på Zassoo i första dl och jag har därför lagt henne utanför lyan från början. Hon har också varit frånvarande från leken en hel del vilket gjort det svårt att placera henne. Det jag har sett har inte gett mig något att misstänka för tillfället. Hon röstar på mig idag, och återigen, med det kassa spel jag hittills presterat förstår jag henne.

9 heartstring/Mirtai2 - Här måste jag ge Mirtai2 en chans att visa lite mer innan jag kan ge en bedömning.

10 Sedna - Sedna kan jag inte heller ge någon spontan bedömning om. Hon fick vissa misstankar emot sig att ha lagt en alibiröst på BSF i dl 2. Det är ju inte omöjligt även om hon teoriade mot bsf tidigare under dagen. Jag vet inte vad jag ska tro. I övrigt tycker jag att hon har kommit med en del vettiga teorier och tankar. Jag hyser just nu inga misstankar mot henne, hon får hamna på neutrallistan med den andra jag inte har något på.

Nu ska jag ta en dusch (@LenaH :p ) och sedan packa inför konferensen jag ska iväg på imorgon. Ska fundera över vem jag vill rösta på under tiden.

Tvärtemot många av er så är min roll den enda jag känner mig säker på... :D
Men jag har kikat närmare på Viva, och det verkar väldigt förvirrat det mesta, om jag förstod det rätt så skulle hon inte komma in före 21:30 idag så det kanske är fel dag att ställa allt för många frågor, jag vill ju inte att hon ska missa att rösta idag också! :D Men det verkar lite skumt att ändå vara så säker på hur många det är i lyan.
Lite kort för min egen snurriga hjärnas skull.

Det fanns 5-6 onda, eftersom 2 onda har blivit lynchade finns det 3-4 onda kvar varav en är utanför lyan.

Det fanns 10-11 goda, likadant där - 2 har blivit lynchade vilket gör att det är 8-9 goda kvar.
Sen kan det vara förhastade slutsatser men det ser onekligen lite märkligt ut att vara så säker på att ringbäraren har hittat in i lyan, det borde bara ringbäraren och lyan veta.

Mirati2 är väldigt svår att bedöma så här långt så jag tror att jag lämnar henne lite åt sidan idag.

Hedinn får jag inte heller så mycket grepp om, tycker att jag har skrivit lite dåligt med teorier och det kan jag visserligen hålla med om, men det känns lite som om hon kastar sten i glashus... :angel:
Sen måste jag nog gå igenom lite inlägg så jag postar det här så att jag inte lyckas ta bort det! :D

Okej. Quarter4ever är den jag tycker varit skummast, men att flera ändå verkar vilja hålla henne åt det godare håller får mig att undra om jag snöat in på fel person. Jag är kluven. Kanske att q4 skumhet ändå talar till hennes fördel? Jag vet inte.

Snurrfians roll vill jag verkligen veta. Men känns fel att lägga rösten där bara för att hennes roll skulle svara på ett och annat när jag inte har något konkret att gå på (hennes inlägg känns ju inte mer röriga än vanligt :p)

Klaras röst i dl2 skaver (svag motivering på snurrfian när hon ändå misstänkte BSF), sedan hur hon verkar släppa snurrfian. Velade i dl2 mellan snurrfian och BSF. Velade i dl3 mellan Mirtai och quarter4ever. Verkar hålla alla dörrar öppna, är det taktik kanske? Jag måste rösta, det får bli på klara.

Sedna röstar på Klara

Tam-tapp, tam-tapp - ända sedan Pippin alternativet den olycksaliga stenen har ljudet hörts, som hammarslag långt långt borta efter någon timme slutar ljudet för att inte höras mer. Hade någon störts nere i djupet, sändningar signaler? Övriga känner sig obehagliga till mods.

DL närmar sig med stormsteg.

För att ha en chans att rädda mig själv lägger jag min röst på bollen__ som jag trots allt har en del funderingar kring. Hennes kappvändande kring BSF och svårigheter att få till bra teorier gör att jag misstänker att hon kan vara ond.

Klara röstar på bollen__

Bollen__ då, lite som Klara skriver, hon kommer inte med så mycket egna teorier men samtidigt så tycker jag att hennes röstning gör att jag håller henne åt det godare hållet. Möjligtvis om hon skulle var ond utanför lyan men jag har svårt att se att en kollega verkligen skulle lägga en andra röst på en kollega så tidigt som hon gör i dl2 bara för att få ett alibi. Men det skulle kunna vara så att hon är någon av de två onda utanför lyan, (från lekens början)...

LenaH har kommit in i leken på allvar och jag tycker att det mesta hon skriver känns vettigt och jag håller med henne i mycket. Men hennes röstning talar mer till hennes nackdel, men samtidigt så tyckte jag att Mirtai var väldigt skum precis som LenaH så jag vill inte sätta LenaH som ond pga röstningen heller...

Sedna sen, kommer med en hel del funderingar och känns rätt genuin i sitt letande efter ulvar. Det finns inte så mycket att säga om röstningen, den sena rösten dl2 skulle kunna vara en alibiröst men å andra sidan så var BSF skum så varför skulle hon lägga rösten någon annanstans?

Men vad tiden springer iväg, jag får nog släppa Cirkus och Q just nu och titta närmare på Klara eftersom det verkar stå mellan henne och Bollen idag. Jag kan ju hålla med om att det är lite skumt att rösta på mig :p men det är nästan det enda jag kan hitta mot Klara egentligen. Hon inte skrivit så mycket och verkar ha tidsbrist även idag men jag hittar inte det de som har röstat på henne har hittat... :crazy: Av henne och Klara tycker jag att det finns mer som pekar på att Bollen skulle kunna vara en ond utanför lyan än att Klara är ond överhuvudtaget... Och jag vill inte göra samma misstag som igår och rösta ut en god, men å andra sidan så tyckte jag att Mirtai var skum igår och visade sig vara god så frågan är om Bollen_- som jag tycker är skum idag också kommer att visa sig vara god.. :cautious:

Snurrfian röstar på Bollen__

Röstlista DL4 kl 22.00
21:14 Sedna röstar på Klara
21:32 Klara röstar på bollen__
21:40 Snurrfian röstar på Bollen__

bollen__ 3
Klara 3

Jag tycker det här blev jättesvårt.

Jag har ju svårt att se varför klara skulle vara ond. Hon är den jag har minst på. Jag tycker att röstmotiveringen från tex LenaH att rösta på Klara för att hon inte utmärkt sig känns svag, nu tror jag att LenaH kan vara en god som inte har hittat några onda (som hon ju också skrev).

För mig står det mellan bollen__ och Viva.
Jag tror att Viva råkade försäga sig igår och sen så tillskyndade bollen__ till hennes försvar eftersom hon också vet hur det ser ut i lyan. Tanken på bollen__ som den som gissat sig in i lyan känns därför inte osannolik - säg att hon gissade på bsf och fick positivt svar och sen lag hon rösten där i som ett tänkt alibi ifall att bsf skulle åka.

cirkus röstar på bollen__

Röstlista DL4 kl 22.00
21:14 Sedna röstar på Klara
21:32 Klara röstar på bollen__
21:40 Snurrfian röstar på Bollen__
21.44 cirkus röstar på bollen__

bollen__ 4
Klara 3

Jag tycker inte alls att jag kappvänt, och inte heller har jag försvarat viva. Vad tusan är det som ska vara ett försvar? Nä, jag tror mer på att viva är ond och råkade försäga sig. När hon la rösten på zassoo så hade hon inte sett EmmaNs röst skriver hon, det skulle kunna vara så att lyan tänkte att en röst kunde vara bra att offra, för att få ett alibi till Viva. Sitter Viva i lyan så vet hon ju också om Nazgulen gissat rätt och hamnat i lyan. Jag lägger min röst här idag, för det är här jag har mest misstankar. Q har jag släppt - jag tycker att hon är sig själv idag och sömnbristen förklarar varför hon var lite virrig.
bollen__ röstar på Viva

jag är nog mest misstänksam mot klara faktiskt, hennes röster på mig skaver, den första kan gå som en typsik förstadags röst, men den andra får mig att misstänka att hon än en gång inte vill vara med i den som lynchar någon.
en annan kandidat jag har är viva som tyvärr inte synts till idag så släpper henne tills vidare
sedan är är det även för mig bollen__ som jag fastnar lite på. Jag kan hålla med om mycket som cirkus skriver där
Intressant är att bollen__ inte försöker rädda sig genom att rösta på klara, hinner jag se!
Kan det vara så att klara är orchkungen, en tanke jag haft sedan hon rättade mig om utslagsrösterna i början av spelet?
Bollen__ kan då mycket väl vara den onda utanför lyan som numera ingår i den, dvs nazgulen. En annan kandidat till den rollen är just viva så velar där mellan de två i just det

Jag väljer av dessa att rösta på Klara då jag leken igenom haft den känslan om henne som en potentiell orchkung, hon har glidit med bra genom leken, och hållt alla dörrar öppna, så tror att hon i vart fall är ond, Hoppas jag har rätt denna gången!
quarter4ever röstar på Klara

Okey, snabba teorier alltså. Utifrån det jag läst idag tycker jag att Quarter4ever har börjat spela mer som vanligt med intressanta inlägg och teorier. Jag vill hålla henne åt det goda hållet. Klara har alltid gått under min radar, att hon följer rösterna på Snurrfian (om hon är god är) väl det som talar mest mot henne annars. Det jag tycker nästan talar för är hennes röster på Quater, det är modigt av en ulv att sticka ut med en röst på henne i första omgången med tanke på hur dessa röster brukar bli granskade. bollen_ la visserligen en tidig röst på BSF som var ond. Min magkäsla sa mig dock att BSF skulle åka, kanske tänkte bollen_ likadant och ville ge sig själv en stark alibiröst. Igår röstade hon Quarter4ever och ville kanske kasta misstankar ditåt inför lynchen idag samt fila lite på statistiken och inte rösta på Miratai 1 som skulle visa sig vara god.

Viva röstar på _bollen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka