Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måndagar är min sämsta leksak eftersom jag dels står och har lektioner hela kvällen men sedan också avslutar med att rida själv. Måste därför rösta redan nu.

Mirtai röstar på Bollen

Hennes andra röst på BSF talar visserligen till hennes fördel men jag kan inte släppa tanken att det är precis det som en ond bollen skulle göra. Det är ett perfekt alibi.

Igår la hon en fjärde röst på Q. Det var i ett läge när det mer eller mindre stod klart att Mirtai1 skulle åka. Så jag funderar på om det var ett sätt att kunna säga att "jag inte röstade på en god". Tex cirkus menar ju att en utebliven röst på mig är ett plustecken.

Slutligen funderar jag lite över innehållet i Bollens inlägg. Hon skriver många inlägg men vad innehåller de egentligen? Bollen är mästare på att verka synas men egentligen glida med.

Idag är det synnerligen reviderat-
Ingen röst på Mirtai1 är till någons fördel som jag ser det nu.
Sen var Mirtai1 jävligt skum men jag tror att lyan jublade över att få så god hjälp av mig och min första röst som dessutom följdes upp av goda Niyama

Jag hade också röstat påMirtai1 om det är någon tröst ;)

Igår la hon en fjärde röst på Q. Det var i ett läge när det mer eller mindre stod klart att Mirtai1 skulle åka. Så jag funderar på om det var ett sätt att kunna säga att "jag inte röstade på en god". Tex cirkus menar ju att en utebliven röst på mig är ett plustecken.

Slutligen funderar jag lite över innehållet i Bollens inlägg. Hon skriver många inlägg men vad innehåller de egentligen? Bollen är mästare på att verka synas men egentligen glida med.

Gör jag?

Jag menar att rösterna PÅ Mirtai1 inte är ett plus, men utebliven röst på Mirtai1 (som jag antar att du menar) behöver inte heller vara plus. Det räckte för lyan att hålla koll så att det trillade in tillräckligt många röster på Mirtai1.

Måndagar är min sämsta leksak eftersom jag dels står och har lektioner hela kvällen men sedan också avslutar med att rida själv. Måste därför rösta redan nu.

Mirtai röstar på Bollen

Hennes andra röst på BSF talar visserligen till hennes fördel men jag kan inte släppa tanken att det är precis det som en ond bollen skulle göra. Det är ett perfekt alibi.

intressant. Är du inne på att bollen__ är i lyan från början eller nybliven lyamedlem?
hennes 1:a röst på heartstring( eh du) i DL1 är ju något man noterat, och även funderat över i efterhand iom att inga uppenbara räddningsförsök gjordes på zassoo?

Gör jag?

Jag menar att rösterna PÅ Mirtai1 inte är ett plus, men utebliven röst på Mirtai1 (som jag antar att du menar) behöver inte heller vara plus. Det räckte för lyan att hålla koll så att det trillade in tillräckligt många röster på Mirtai1.
som jag ser det hade lyan en win-win situation igår, oavsett vem som åkte av mig och Mirtai1 så fick de ut en god

Mirtai röstar på Bollen

Vadå stod klart? Mirtai1 hade 4 röster, det var väl inte klart att Mirtai1 skulle åka då? Jag upplevde det då inte som så. Jag röstade på den jag tyckte var skummast av dig och Q. Igår var det Q. Idag tycker jag att hon hämtat upp en del från tidigare, så jag gissar att det bara var sömnbrist som gjorde henne skum. Det skulle isåfall innebära att jag röstade på en god Q. Så oavsett vem av er som hade åkt hade jag ändå röstat på en god. Vilket flera andra goda också gjorde så jag tycker att det var lite tunt som teori eftersom jag inte ens använt mig av att jag inte röstade på en god..

Idag har jag ont om tid. Skriver mina tankar nu med risk för att måsta lägga en hastig röst ikväll.

Att det kom tre tidiga röster på Mirtai, varav två från spelare jag misstänkte, gjorde mig osäker. Med facit i hand, att Mirtai var god, känns det som det mycket väl kan gömma sig en ulv bland de tre. Ja Niyama var ju god och då återstår två, cirkus och quarter4ever.

Cirkus har jag varit misstänksam mot, men i och med dl1 och att bsf riktade misstankar mot cirkus har jag svårt att se cirkus i lyan. Ond utanför är då ett mer troligt alternativ (eventuellt i lyan nu om hon skulle vara nazgul).

quarter4ever tycker jag har spelat skumt och tredjerösten på Mirtai talar ju inte direkt till hennes fördel. Jag är fortsatt misstänksam mot quarter4ever efter gårdagens röstning.

Vivas eventuella försägning är intessant. En ulv som i dl1 la en röst på en kollega (zassoo) utan att se att det redan kommit en röst? Eller nazgulen som gissat sig in i lyan? Eller så stämmer det som hon säger att det bara var ett antagande hon gjorde. Vet inte var jag ska placera viva och jag vill gärna se mer teoriinlägg om vilka du @Viva misstänker och inte. Det var det jag menade igår när jag skrev att jag vill se mer av dig.

Två stycken som jag ska kolla upp om det är lugnt på jobbet närmsta timmarna är klara och bollen.

Hedinns tankar om klara är intressanta. Klara har glidit mig lite förbi. Tycker hon har gjort vettiga inlägg men rösten på snurrfian (hon verkade väl ändå misstänka BSF men la inte sin röst där) och att hon sedan verkar ha ändrat sig om snurris. Är hon en ulv som försökte avstyra från BSF? Behöver gå igenom hennes inlägg.

Bollen har jag inte heller något riktigt grepp om. Mirtai1 lyfter lite funderingar om bollen igår efter att bollen framhållit teorin om Mirtai som ond som rätt trovärdig. Bollen ser det som mer troligt med Mirtai i lyan än klara (hänvisning till dl2 och eventuell försök till räddning av snurrfian). Bollen röstar sedan på quarter4ever. Säger kanske inte så mycket, men vill kolla upp bollen också. (Ser att Mirtai2 lagt en röst på bollen under tiden jag skrivit).

Snurffian och quarter4evers roller känns onekligen som nyckeln till att kunna tolka dl2 och dl3.

Gör jag?

I så fall tolkade jag ditt inlägg fel.

Jag tänker att det nog till största delen var goda som lynchade Mirtai igår. Niyama vet vi var god, @cirkus har jag faktiskt inte ändrat uppfattning om utan vill nog fortfarande hålla henne åt det goda hållet.
@quarter4ever tycker jag har kommit igen lite idag och jag har ju hela tiden sett henne utanför lyan.

Då återstår @Snurrfian och @Hedinn .

Snurris har jag inte haft några misstankar mot tidigare men jag kan ärligt inte säga riktigt varför? Jag brukar tycka hon är skum så jag har väl medvetet försökt bortse från det. Kan det ha varit så att DL2 stod mellan två onda och DL3 mellan två goda?

Hedinn är en luring och jag vet att jag sorterade bort henne i början efter att hon lagt den avgörande rösten på zassoo men åas kan hon vara ond utanför lyan och inte vetat vad hon åstadkom. :p

Slutsats: :banghead:

Vad gäller @Mirtai 2s röst på @bollen__ så håller jag inte riktigt med. Det skulle naturligtvis kunna vara så att Mirtai har info om bollen men den motivering hon har övertygar mig inte. Därmed inte sagt att bollen är god men jag känner mig inte säker.

Jag tycker nog att bollens röst på Bsf ligger till hennes fördel.

Och jag har för många onda.
Men kan du ge mig en då?
Jag har just gått igenom @Klara och hon är väldigt skicklig på att teoria och resonera så att hon låter väldigt vettig vilket gör att jag ofta nickar och håller med för mig själv även om jag egentligen borde veta bättre. :crazy:
Jag tycker teorierna om @Snurrfian var väldigt svaga men om nu Klara är kollega till Bsf så kanske det inte var så konstigt att hennes röst föll där trots att jag egentligen tycker hon hade starkare teorier mot Bsf:
Jag känner att jag vill lägga min röst nu. Min hjärna kan just nu inte fundera mer tror jag. Det står för mig mellan BSF och Snurrfian. BSF har gått ut hårt och vänt på massor av stenar. Men för många stenar kanske? Är hennes avsikter helt äkta? Hennes röst på Niyama idag kan ju mycket väl vara en typisk "jag-måste-lägga-min-röst-tidigt-röst" och hon tog det hon hittade. Men då borde man kanske kunnat hitta något mer substansiellt från igår att rösta på? Alternativ två är ju att BSF är ond och såg en chans att rösta på en god.

Snurrfian har varit rätt förvirrad i sina teorier idag. Byggt dom, som jag uppfattar det, på antaganden som är rätt långsökta. Frågan om det är just bara det. Antaganden. Eller om hon har bättre koll i bakgrunden än hon vill erkänna? Lägg där till att hon inte ville rösta på Zassoo igår. Hennes förklaring är förståelig. Men det är ju inte omöjligt att det bara är ett spel för gallerierna.

BSF röstade på cirkus igår. En tidig röst innan vi visste åt vilket håll lynchen skulle fara. Efter det tror jag inte BSF var inne mer innan dl (här är jag osäker men hinner inte kolla nu) så hon kunde inte ändra röst om hon velat skydda Zassoo.

Snurrfian la sin röst på EmmaN (som vi vet var god, men det behöver ju inte betyda något) när Zassoo hade två röster. En uddaröst. Hade lyan velat rädda Zassoo hade det ju varit vettigare att hon la sin röst på någon annan som redan hade röster.

Det blir lite App-lapp-sa-att här tror jag. Och nu har tiden gått medans jag författat det här inlägget. Innan jag blir avbruten igen:

Klara röstar på Snurrfian

Klara har också svårt att släppa @quarter4ever som jag nog tycker känns ärlig i sitt uppsåt idag och det sammantaget gör detta:

LenaH röstar på Klara

@LenaH

Jag kan ge dig quarter4ever till exempel.
Hon har känts svajig fram till idag, plötsligt så känns hon som vanligt och då tänker jag att fan - hon kanske var den där gissartypen utanför lyan och har gissat sig in och är lite mer i vana trakter. Sen det faktumen att hon INTE är käkad (precis som du och jag) är något som jag är lite förvånad över - ehurm, när jag var i lyan senast var det vårt första käk - å andra sidan så har hon haft såpss mycket misstankar på sig igår att lyan kanske tänkte att henne får vi ut i lynch. Hade Mirtai1 varit ond hade jag varit säker på att q också

Jag kan ge dig bollen__ la hon en alibiröst på bsf? hon har spelat på ett vis där hon flera gånger (ja denna gång har jag räknat) tycker att jag inte är "på" som vanligt - jag är bara riktigt PÅ när jag kommer på något briljant och hittills har mitt spel varit mindre briljant, dessutom tycker jag mig se att hon försökte skynda till -en annan som jag kan ge dig- Viva's försvar när hon "försa" sig på det där säkra viset om antalet onda i lyan när ingen annan än de i lyan kunde veta. Dessutom så är den missade rösten igår lite udda- hon skriver att hon satt vid datorn, satt hon möjligtvis och tjattrade i lyan? Vivas röst på Zassoo i första *kan* vara det fetaste alibit, eller så är Hedinns röst det fetaste alibit eller så finns inget alibi alls i den röstningen.

Jag kan ge dig Mirtai2/heartstring - i DL1 den som hade flest rösten utöver bsf, mig och Zassoo - dessutom tidiga röster - jag undrar varför lyan inte räddade Zassoo (till lottning åtminstone) som ändå var lyans starkaste kort genom att lägga en röst på heartstring? beror det på att Mirtai2/heartstring också är i lyan och att DL1 handlade om 3 i lyan + mig?

Jag kan ge dig Sedna var hennes röst på bsf helt enkelt en röst på en ändå troligen körd kollega? Hon var inte med och röstade ut Mirtai - kan vara ett plus, men kan lika gärna vara strategi från lyan.

Snurrfian - ja det är en jag verkligen skulle veta vilken roll hon har känns som om det skulle förklara massor. Hon röstar på Mirtai igår en relativt sen röst, kan det vara ulven som avvaktade och såg till att Mirtai säkert åkte, hennes röst var i det läget avgörande mellan Mirtai och q.

Klara är nog den som jag just nu har minst på. O_o samtidigt så har jag inget som tyder på hennes godhet heller.

Så typ ALLA kan vara onda för mig. Du också ;)

Klara har också svårt att släppa @quarter4ever som jag nog tycker känns ärlig i sitt uppsåt idag och det sammantaget gör detta:

Blandar du inte ihop mig och klara nu? För klara har väl inte skrivit något om quarter4ever idag? Har hon skrivit något alls? Eller tänker du på hennes röst igår?

Jag har gått igenom klaras inlägg och håller med dig om att teorin mot snurrfian var svag. Varför röstade hon inte på BSF? Sen sättet hon släpper snurrfian på. Men jag vet inte om det känns som tillräckliga misstankar för en röst. Funderar fortfarande på Snurrfians roll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka