Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förlåt för att jag bara försvann, jag har inte kunnat komma ut på internet förren idag igen och har således inte kunnat skriva vare sig här eller till LL så jag kunnat bli ersatt tidigare.. :(

Efter diskussionen igår om roller i/utanför lyan insåg jag att jag hade på tok för dålig koll och har nu tagit mig tid till att läsa igenom rollistan ordentligt. (:up:)

Så om jag förstått det rätt så fanns det från början två roller utanför lyan, varav en haft möjlighet att ta sig in. Igår tänkte jag ju sambandet Mirtai - Viva, pga Mirtais ändrade uppfattning om misstankar mot Viva, vilket uppenbarligen var fel.

Klara var ju min andra mest misstänkta då hon gjorde en liknande sak, släppte misstankarna mot Snurrfian av en anledning som i alla fall inte jag ser som nog anledning till det. För det enda var väl Snurrfians röst på BSF och i det läget anser nog jag att en sån röst lika gärna skulle kunna komma från en ond.

Så nu när Mirtai 1 visade sig vara god seglade nog Klara upp ännu lite mer på min misstankelista, Snurrfian behöver jag kika närmre på för att se ett eventuellt samband.

Är det bara Klaras tanke om Snurrfians röst som gör att du har henne högt på misstankelistan? Eller har du flera grejer?

Sitter ju och fölvakar (nej inget föl än) och har suttit så mycket på mobilen att surfen tog slut igår kväll därav min frånvaro
Fick ett meddelande tidigare under dagen att surfen började ta slut så det var därför jag la en tidigare röst för säkerhets skull
Jag trodde verkligen att Mirtai1 var ond, satt och skrev ett inlägg som svar till klaras teoriande och sedermera röst på mig att jag undrade om om hon försökte rädda sin lyakompis Mirtai, och försökte vända lynchen mot mig istället! Det inlägget kunde jag inte posta , och det var då jag märkte att surfen var slut.
Nu var Mirtai1 god ( förlåt igen, men jag trodde verkligen inte det!) så hela det jag trodde om Klara föll lite.
jag har läst ikapp, och igår måste lyan varit väldigt glad då de hade mig och Mirtai som alla röstade på.
Jag ser ju att det funderas på om jag är utanför lyan/ingåendes i den, så kan bara hoppas att någon har info om att det inte är så?

jag har fått riva mitt papper och börja om lite i mina funderingar iom att Mirtai1 var god, så känner mig väldigt osäker totalt över vart jag har flertalet av er.

OM jag överlever käket , vilket jag tror iom att jag är så misstänkt ,så får jag utveckla lite mera, blir jag käk så kommer det vara uppenbart ändå vilken roll jag haft, och kanske klarnar det då?

Är det bara Klaras tanke om Snurrfians röst som gör att du har henne högt på misstankelistan? Eller har du flera grejer?
Det grundar sig ju på den släppta misstanken om Snurrfian, och då jag ifrågasatte det igår så tyckte jag att hon sa emot sig själv en del i svaren och verkade sakna lite "säkerhet" i varför hon faktiskt hade ändrat sig, som jag upplevde det.

Klockan är över 12, verkar vara halvsegt med käkandet på morgonen. ;)

Själv börjar jag jobba kl. 13 och slutar först 21.30. Jag hoppas att jag har möjlighet att snabbt skriva ihop någon innan deadline den här gången. Angående misstankarna om mig så förstår jag dem. Det var dock ett enkelt tankefel som handlade om att jag redan tidigare uttryckt mig om att jag räknar med att Nazgulen har lyckats tagit sig in i lyan. Om jag var Nazgulen skulle jag inte haft den utläggningen, för den är det väl bättre att de goda tror att den misslyckats. Det är när den väl kommer in i lyan, vad jag förstått, som den kan börja använda ringens kraft på allvar.

Vandringen genom Morias gångar fortsätter, det är mörkt och luktar unket. Gandalf som går i täten med en svag lysande stav. Ibland konsulterar han Gimli, ibland tvekar han länge men de vandrar längre och längre in i berget.

i_cunicoli_di_moria_colore.jpg

Efter en oändlig vandring så börjar hoberna sacka efter, och till slut nödgas de vila. Pippin är orolig och kan inte riktigt komma till ro, han hittar ett hål, ett djupt hål? Undrar hur djupt det är egentligen tänker han och tar upp en liten sten och kastar ner i det. Stenen slåt i vägarna, och faller, länge., länge och landar med ett knappt hörbart plums. Och nu hörs det ljudd från hålet och från berget. Pippin rycker till, reser sig upp för att varna de andra, tar ett snedsteg och faller ner i hållet. Det är djupt djupt och Pippin landar med ett plums.

Sällskapet vaknar och letar överallt efter Pippin men kan inte hitta honom.

Niyama var नियम- Pippin och en av tvillingarna

1
Vandringen genom Morias gångar fortsätter, det är mörkt och luktar unket. Gandalf som går i täten med en svag lysande stav. Ibland konsulterar han Gimli, ibland tvekar han länge men de vandrar längre och längre in i berget.

i_cunicoli_di_moria_colore.jpg

Efter en oändlig vandring så börjar hoberna sacka efter, och till slut nödgas de vila. Pippin är orolig och kan inte riktigt komma till ro, han hittar ett hål, ett djupt hål? Undrar hur djupt det är egentligen tänker han och tar upp en liten sten och kastar ner i det. Stenen slåt i vägarna, och faller, länge., länge och landar med ett knappt hörbart plums. Och nu hörs det ljudd från hålet och från berget. Pippin rycker till, reser sig upp för att varna de andra, tar ett snedsteg och faller ner i hållet. Det är djupt djupt och Pippin landar med ett plums.

Sällskapet vaknar och letar överallt efter Pippin men kan inte hitta honom.

Niyama var नियम- Pippin och en av tvillingarna
rip niyama:(
får läsa igenom vad du skrivit ännu en gång för att se om du fått veta något du försökt förmedla

Röstlista DL1 kl 22.00
18.36 bollen__ röstar på heartstring
20.27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.28 zassoo röstar på heartstring
20.42 EmmaN röstar på zassoo
20.51 viva röstar på zassoo
20.03 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.18 Mirtai röstar på Viva

21.38 Snurrfian röstar på EmmaN
21.41 Niyama röstar på bollen__
21.58 Hedinn röstar på Zassoo
21.58 Klara röstar på Quarter4Ever
21.59 Sedna röstar på Cirkus

Heartstring röstar på zassoo ( ogiltig röst)
21.59 quarter4ever röstar på Hedinn
21.59 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

LenaH missar att rösta ( giltigt förfall)

zassoo lynchas DL1, var troll
EmmaN käkas nattDL1 var bybo

Viva och Hedinn, 2 st som röstade på trollet igår vars röster inte kommer räknas i dagens lynch

DL 2 kl 22
13:52 Blacksmithfarm röstar på Niyama
17.17 gabbi_ossi röstar på Blacksmithfarm
19.33 bollen__ röstar på blacksmithfarm

20:30 Viva röstar på Snurrfian
21:44 Mirtai röstar på Snurrfian
21:48 cirkus röstar på Sedna
21:53 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm.
21:54 Klara röstar på Snurrfian
21:57 Niyama röstar på blacksmithfarm

21:59 LenaH röstar på Mirtai
21:59 Sedna röstar på Blacksmithfarm
22:00 quarter4ever röstar på sedna

heartstring missar att rösta
Hedinn missar att rösta

blacksmithfarm lynchas DL2, var orc
Gabbi_ossi käkas nattDL2, var Sam

Röstlista DL3 KL 22.00

16.31 cirkus röstar på Mirtai
18.10 Niyama röstar på Mirtai
18.58 quarter4ever röstar på Mirtai

20.37 Klara röstar på quarter4ever
21.01 Sedna röstar på quarter4ever

21.46 LenaH röstar på Mirtai
21:54 Mirtai röstar på Quarter4ever

21:55 bollen__ röstar på quarter4ever
21:55 Snurrfian röstar på Mirtai
21:58 Hedinn röstar på Mirtai

heartstring missar att rösta
viva missar att rösta
heartstring ersätts av Mirtai

Mirtai lynchas, var Aragorn
Niyama käkas, var Pippin (tvilling)

bollen__ röstar heartstring- blacksmithfarm - quarter4ever
BSF röstar cirkus-Niyama

Viva röstar zassoo-snurrfian ( räknas inte pga rösten på zassoo) - missar
cirkus röstar blacksmithfarm-sedna - Mirtai
Mirtai
röstar Viva-Snurrfian - quarter4ever
Snurrfian röstar
EmmaN-Blacksmithfarm - Mirtai
Niyama
röstar bollen__-blacksmithfarm - Mirtai
Hedinn röstar Zassoo- missar - Mirtai

Klara röstar quarter4ever-snurrfian - quarter4ever
Sedna röstar cirkus-Blacksmithfarm - quarter4ever
Heartstring/Mirtai2 röstar zassoo(ogiltig utan teori)- missar - missar
quarter4ever röstar Hedinn-Sedna - Mirtai
Gabbi_Ossi
röstar blacksmithfarm-blacksmithfarm

zassoo röstar heartstring
LenaH röstar: missar- Mirtai - Mirtai

deltagare kvar:
2.quarter4ever
3. cirkus
5. Snurrfian
7. Klara
9. LenaH
10. bollen__
12. Viva
13. Hedinn
15 heartstring/Mirtai2
16 Sedna

goda roller kvar:
Frodo
Merry (tvilling)
Boromir
Gandalf (borgmästare)
Legolas (spion)
Gimli
ev en dvärg (bybo)

onda roller kvar
orchkungen
balrogen
nazgulen (initala ringbäraren)
ev 1 orc

det börjar tunnas ut lite i startfältet och kanske borde man kunna börja ringa in de som är onda iaf?
Frodo bör ju nu veta vem som har ringen
2 sior bör väl ha gjorts av Gimli, så han lär ju veta om två roller ( om inte den blivit mindtwistad men det kan bara ha skett max en gång)
Spionen ska ha fått 3 spioninfo så där borde ju ett och annat synas som kan hjälpa till?
med lite tur har balrogen använt sina tre gånger av lyckade twister, kanske något spionen kan ha kunskap om?

Men äh. Det besvarar iofs en del tveksamheter jag hade efter gårdagens lynch men då uppstår frågan om huruvida @quarter4ever blev räddad eller om det stod mellan två goda? Eller om det var en god eller en ond utanför lyan som lyan inte spottat än?

:banghead:

Men äh. Det besvarar iofs en del tveksamheter jag hade efter gårdagens lynch men då uppstår frågan om huruvida @quarter4ever blev räddad eller om det stod mellan två goda? Eller om det var en god eller en ond utanför lyan som lyan inte spottat än?

:banghead:
jag vet svaret på det- det stod mellan två goda!
fast vet inte om det hjälper dig?:idea:

deltagare kvar:
2.quarter4ever
3. cirkus
5. Snurrfian
7. Klara
9. LenaH
10. bollen__
12. Viva
13. Hedinn
15 heartstring/Mirtai2
16 Sedna

goda roller kvar:
Frodo
Merry (tvilling)
Boromir
Gandalf (borgmästare)
Legolas (spion)
Gimli
ev en dvärg (bybo)

onda roller kvar
orchkungen
balrogen
ev 1 orc

det börjar tunnas ut lite i startfältet och kanske borde man kunna börja ringa in de som är onda iaf?
2 sior bör väl ha gjorts av Gimli, så han lär ju veta om två roller ( om inte den blivit mindtwistad men det kan bara ha skett max en gång)
Spionen ska ha fått 3 spioninfo så där borde ju ett och annat synas som kan hjälpa till?
med lite tur har balrogen använt sina tre gånger av lyckade twister, kanske något spionen kan ha kunskap om?
Problemet med alla twister är ju att den enda säkra informationen någon har är ju Frodos kunskap om vem som är ringbäraren.
Gimli kan ju inte vara säker på vilken som är rätt (eller båda) och spionen får ju då också rätt små indikationer om vilken info som är tillförlitlig om inte spionen och Gimli lyckats förstå varandras roller.

Kvarvarande roller:
GODA

Frodo
Merry
Tvilling
Boromir Modifierad välsignad
Gandalf Borgmästare
Legolas –Spion (max 5 rader)
Gimli Siar-lärling –modifierad Natt DL på sia

Dvärgar (Byb(or))

ONDA

Orc(er)– Sitter i lyan.
Orchkungen– sitter i lyan
Balrog - utanför lyan.
Khamûl Nazgûl - kan ev. ha gissat rätt och är då i lyan. Annars utanför.

Deltagare kvar:

1. quarter4ever
2. cirkus
3. Snurrfian
4. Klara
5. LenaH
6. bollen__
7. Viva
8. Hedinn
9. heartstring/Mirtai 2
10. Sedna

6 st goda specialroller kvar. Orchkung i lyan + ev Nazgul i lyan (annars ond utanför) + balrogen. Minst 3 onda kvar.
Den sista deltagaren är alltså antingen dvärg eller orc.

deltagare kvar:
2.quarter4ever
3. cirkus
5. Snurrfian
7. Klara
9. LenaH
10. bollen__
12. Viva
13. Hedinn
15 heartstring/Mirtai2
16 Sedna

goda roller kvar:
Frodo
Merry (tvilling)
Boromir
Gandalf (borgmästare)
Legolas (spion)
Gimli
ev en dvärg (bybo)

onda roller kvar
orchkungen
balrogen
ev 1 orc

Äh. Jag var för långsam. Som vanligt! :p

jag funderar på oml

förstår det...
men börja med att utgå från det scenariot och se vart det kan leda?
verkar det vettigt så ge det en chans
Jag har redan gjort det, jag måste erkänna att jag inte kommer någonvart alls just nu. Jag är dessutom inte på plats vid DL ikväll så jag kommer behöva rösta tidigare.

Problemet med alla twister är ju att den enda säkra informationen någon har är ju Frodos kunskap om vem som är ringbäraren.
Gimli kan ju inte vara säker på vilken som är rätt (eller båda) och spionen får ju då också rätt små indikationer om vilken info som är tillförlitlig om inte spionen och Gimli lyckats förstå varandras roller.
ja balrogen kan ha ställt till det fint! frågan är om den haft tre lyckade twister än?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka