Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Problemet med alla twister är ju att den enda säkra informationen någon har är ju Frodos kunskap om vem som är ringbäraren.
Gimli kan ju inte vara säker på vilken som är rätt (eller båda) och spionen får ju då också rätt små indikationer om vilken info som är tillförlitlig om inte spionen och Gimli lyckats förstå varandras roller.
Jag har nog inte riktigt förstått mindtwistern för jag gissar att det är den du tänker på när du menar att Gimli inte kan vara säker på vilken som är rätt? Eller hur menar du annars? Jag trodde inte att Gimli behövde vara osäker, bara att han inte fick veta rollen på den han valt utan på en annan spelare, alltså om han valt Lobelia och mindtwistern ändrade till Paddington så fick han veta "paddington är ulv". Är det inte så den funkar alltså?
För annars förstår jag inte hur du menar att Gimli inte kan vara säker?

Jag har redan gjort det, jag måste erkänna att jag inte kommer någonvart alls just nu. Jag är dessutom inte på plats vid DL ikväll så jag kommer behöva rösta tidigare.
ja det har varit svårt denna gången tycker jag jag har haft fel i mycket av vad jag trott hittills, så det är många om och men och å andra sidan i allt tänk tycker jag, Det känns som en labyrint där man hela tiden hamnar i återvändsgränder.....

Jag har nog inte riktigt förstått mindtwistern för jag gissar att det är den du tänker på när du menar att Gimli inte kan vara säker på vilken som är rätt? Eller hur menar du annars? Jag trodde inte att Gimli behövde vara osäker, bara att han inte fick veta rollen på den han valt utan på en annan spelare, alltså om han valt Lobelia och mindtwistern ändrade till Paddington så fick han veta "paddington är ulv". Är det inte så den funkar alltså?
Jag har inte heller fattat riktigt men som jag förstod det så innebär det att Gimli får svar på rollen den siat men det eg kan vara en annan vilket innebär att Gimli då inte kan veta om sian stämde.

jag har redan frågat det och nej det är så att bara rollen kommer tillbaka som svar
ex paddington siar Lobelia,
twistern ändrar offer till EmmaN
svar tillbaka till paddington : dvärg ( som var EmmaNs roll) paddington tror då att lobelia är dvärg. hängde du med?
edit la till en rad som skulle varit med för att kunna följa resonemanget har fetat den

Senast ändrad:
Jag har inte heller fattat riktigt men som jag förstod det så innebär det att Gimli får svar på rollen den siat men det eg kan vara en annan vilket innebär att Gimli då inte kan veta om sian stämde.
Ah. Det twistar ju onekligen till det. Då förstår jag att du menar att Gimli inte kan vara säker. Hade inte alls fattat att den fungerade så!

jag har redan frågat det och nej det är så att bara rollen kommer tillbaka som svar
ex paddington siar Lobelia, svar tillbaka till paddington : dvärg ( som var EmmaNs roll) paddington tror då att lobelia är dvärg. hängde du med?
Vilket i sin tur innebär att spionen möjligtvis kan veta vilken roll som verkligen siats men inte resultatet och att siaren inte vet vem svaret gäller! :arghh:

ex paddington siar Lobelia, svar tillbaka till paddington : dvärg ( som var EmmaNs roll) paddington tror då att lobelia är dvärg. hängde du med?
Jepp jag fattar nu! Då är det ju genast svårare för Gimli :S

Vilket i sin tur innebär att spionen möjligtvis kan veta vilken roll som verkligen siats men inte resultatet och att siaren inte vet vem svaret gäller! :arghh:
men spionen kan med lite tur fått reda på alla de som den försökt mindtwista, så om någon/några av dem åkt ut så kan den ju börja räkna ut vilken info som kan ha twistats? Den har ju bara upp till 3 lyckade försök så den kan ha förbrukat alla, eller så har den någon kvar

men spionen kan med lite tur fått reda på alla de som den försökt mindtwista, så om någon/några av dem åkt ut så kan den ju börja räkna ut vilken info som kan ha twistats? Den har ju bara upp till 3 lyckade försök så den kan ha förbrukat alla, eller så har den någon kvar
Jag fattade det som att spionen har max 5 rader så det behöver ju inte kommit fram nån tillförlitlig info. Äh, jag åker och rider istället.

Jag fattade det som att spionen har max 5 rader så det behöver ju inte kommit fram nån tillförlitlig info. Äh, jag åker och rider istället.
som sagt.med lite tur.....
rida låter underbart, själv glor jag fortf på dräktigt sto som ser ut att föla precis närsom

drog mig till minnes att det skett ett misstag i början av leken ang tvillingarna
Lekledaren har gjort sitt första misstag. Tvillingarna - Merry och Pippin råkar redan känna till varandra. Den onda sidan kommer att få en mindre kompensation.

Eftersom leken typ inte ens har börjat och vi nu vet att dessa känner till varann så kan du väl skriva ut vilken förutsättning som ändrades för onda, alltså kompensationen?

Lyan kommer att få kompensationen i den mängd sior jag uppskattar Pippin kan tänkas att offrat för att leta efter Merry.

så Niyama kanske inte fått så mycket spioninfo som man kan tro? För om jag tolkade Lobelia rätt så skulle någon info brinna inne pga tvillingarna redan kände till varann?

Det var ju jäkligt dumt att just den tvilingen rök eftersom det är den som fick info. Dom kunde väl tagit den andra istället?

Niyama var nog iofs ett logiskt val, en skarp spelare utan några misstankar på sig.

Sen undrar jag till @Lobelia och @Paddington - vad menar ni med att balrogen kan göra 3 (lyckade) twister - alltså själva lyckade - vad menar ni med det? Jag tycker det hade bara fått räknas som lyckat om han twistat en ulv till att käka en annan ulv men jag är inte säker på att ni tänkte så O_o ;) . Eller tänker ni att om den twistat till en som inte har någon förmåga att påverka andra så räknas den inte som lyckad?

Som sagt Frodos spår efter ringbäraren (i detta fallet Nazgulen) torde vara det hetaste spåret idag. det är dessutom sannolikt att den är i lyan numera efter att ha haft 6 möjliga gissningar, så då måste vi få ut den för att kunna vinna oavsett.
Det bekymmersamma är ju att den har ett beskydd mot lynch att ta till via ringens förmågor, så det lär ta 2 lyncher att få ut den- förutsatt ATT den är i lyan förstås!

Det var ju jäkligt dumt att just den tvilingen rök eftersom det är den som fick info. Dom kunde väl tagit den andra istället?

Niyama var nog iofs ett logiskt val, en skarp spelare utan några misstankar på sig.

Sen undrar jag till @Lobelia och @Paddington - vad menar ni med att balrogen kan göra 3 (lyckade) twister - alltså själva lyckade - vad menar ni med det? Jag tycker det hade bara fått räknas som lyckat om han twistat en ulv till att käka en annan ulv men jag är inte säker på att ni tänkte så O_o ;) . Eller tänker ni att om den twistat till en som inte har någon förmåga att påverka andra så räknas den inte som lyckad?
Det räknas som lyckat om Balrogen lyckas med någon form av mindtwist. Har den balrogen försöker twista inte någon förmåga så händer ingenting och försöket räknas inte. Balrogen får gissa sig till om det lyckas men får information när försöken är slut.

sutit och kollat igenom Niyamas inlägg för att försöka hitta spår av ev spionrader hon kan ha fått del av
Hon verkar fundera mycket över nazgulens gissningar iaf ! Och detta inlägget får mig att fundera över om hon fått spionad om en gissning dl2?

Dock är det ju möjligt att ringbäraren inte lyckades på sina första två försök, så då kanske den kom in i lyan först idag.

stämmer detta som hon skriver här? Att om den väljer att använda en gissning så kan inte ringens förmågor användas om den är i lyan?
Men alltså det är ju alltid två gissningar per natt för den kan ju bara bli av med ringen om den dör.

Kom på: det positiva med att den kan fortsätta gissa även om den är i lyan är ju att den inte kan utnyttja ringens egenskaper.

Kan hon fått något i spionrad som fått henne att gå efter Mirtai? Sedan funderar hon över min röst på Mirtai( förståligt) men iom att Mirtai inte var i lyan så stämde ju inte det resonemanget ;) Däremot inser jag att det får mig att verka misstänkt för att spela för de onda som följer Niyamas(och cirkus) röst. Men hade ju haft Mirtai på min notera-lista sedan dl1, och trodde att hon var ond så det kändes logiskt att lägga rösten där. niyama hade jag som en av de jag höll som mest troligt god iom att BSF röstade på henne, så trodde att hon fått veta något om Mirtai ...
Jag tycker också q4 spelat skumt, min tanke om hennes röst var att ulvarna anser att Mirtai är avslöjad och offrar henne. Men jag är inte alls säker på Mirtai, hon kan vara god men spelet är väldigt underligt.

Forsätter dividera om gissningarna från nazgulen
Om den inte träffade rätt natt 1:
Inatt när den skulle gissa fanns det väl 12 stycken att gissa på, varav två hade den troligtvis redan gissat på (tror inte den gissade på Emma natt 1). 10 kvar varav 1-2 bör vara i lyan. Eller?

Tillägg: med tanke på alla extrafunktioner onda har, så tror jag bara på 1 i lyan då. Det är ju stor risk att ringbäraren hamnar i lyan, och 5+1 känns lite väl häftigt med dessa extrafunktioner + ingen ängel.

men verkar ha en viss osäkerhet här, kanske för att hon dragit slutsatsen/fått veta att nazgulen kan använda gissning ist f ringens förmågor om den hamnat i lyan?
Vadå röst 3 och 4? Vi har ju dag 3 idag. BSF dog dagDL igår, så ringbäraren kan ha gissat på henne natt 1.

Mirtai röstade på Snurris, jag undrar om det var ett försök att lägga över fokus på henne ifrån bsf?

Hör ör virkus först med att väcka tankar runt Mirtai1. Q håller med och säger sig ha tänkt samma sak.

Det verkar som om sambon inte får med sig sin bror till kvällens kvalmatch i fotboll och då ville han ha med mig istället O_o Så jag kommer nog att blir tvungen att lägga en tidig röst. Så jag har lite funderingar...

Igår så röstade jag på Sedna, men efter att bsf visade sig vara ulv så har Sedna svalnat lite. Jag tror inte att två ulvar skulle röstat som de två gjorde i DL1. Jag tror att hon hon varit i lyan hade hon nog försökt att rädda zassoo hellre än en lite halvudda röst på mig. Hon kan fortfarande vara ond utanför lyan.

Helst skulle jag vilja syna Snurrfian, inte för att jag *tror* att hon är ond(hennes tredjeröst på bsf talar tex. till hennes fördel) utanför att det vore bra att veta om hon är god för det skulle ge endel svar på hur DL2 utvecklade sig,. Om hon är god så tror jag att onda försökte lägga upp Snurrfian som ett alternativ till bsf.

Viva la första rösten där som visserligen inte skulle räknas, men Viva har jag på obs! lista - jag tänker att hon kanske strategin från lyan var att nån skulle alibirösta på zassoo. Det ger ju ett rätt tjockt alibi tänker jag.

Mirtai har seglat upp som en jag tror kan vara ond/i lyan. Hon la andrarösten på Snurris och som sagt - är snurrfian god så tror jag att Mirtai med viss sannolikhet är ond. Och varför inte i lyan ihop med Viva - en obetydlig röst på en kollega i DL1 så att eventuell statistik ser lite snyggare ut?

Sen har vi då quarter4ever. Alltså denna människa blir jag aldrig klok på. Hon har skrivit massor som vanligt, trots ont om tid och fölvak, många grejer är virriga och hon blandar ihop än det ena än det andra. Det gör henne nödvändigtvis inte till ond. Men jag vet verkligen inte.

Niyama vill jag placera utanför lyan med avseende på bsf's tidiga röst på henne.

Det är svårt med de som inte varit så aktiva, jag tänker på bla. bollen__ (veeet att hon är upptagen i helgen) men hennes första tidiga röst på bsf talar till hennes fördel, jag tror inte att ulvar lägger en tidig första röst på en kollega. Hon kan vara ond utanför, men inte i lyan vid det tillfället i allafall.

Heartstring skulle jag vilja se mer av, men här talar zassoos andraröst i DL1 till hennes fördel, även om det *kan* vara en lur-röst, men lite till hennes fördel i allafall.

Var är delfinen? Hallå Hedinn - hur ska man kunna veta var du står om du inte skriver nånting.

Klara lurade upp mig på läktaren i förra leken, men samma teori som igår är applicerbar. Hennes röst igår på Snurfian kan möjligen tala lite till hennes nackdel eftersom jag *tror* att Snurris är god. MEN även goda röstar ju på goda ibland.

LenaH röstade Mirtai igår - Mirtai är högt upp på min misstänktalista idag så det borde tala till LenaH's fördel. Samtidigt så är det en uddaröst som är jättesen och inte kommer att ha någon praktisk betydelse.

cirkus röstar på Mirtai
då jag tror att hon försökte få över fokus från bsf till Snurrfian igår.

Sedan kommer då rösten på Mirtai1.

Det jag undrar över @cirkus är hur du tex ser på LenaH idag? Igår höll du hennes röst på Mirtai1 till hennes fördel. Samma sak idag?

Hör ör virkus först med att väcka tankar runt Mirtai1. Q håller med och säger sig ha tänkt samma sak.

Sedan kommer då rösten på Mirtai1.

Det jag undrar över @cirkus är hur du tex ser på LenaH idag? Igår höll du hennes röst på Mirtai1 till hennes fördel. Samma sak idag?

Idag är det synnerligen reviderat-
Ingen röst på Mirtai1 är till någons fördel som jag ser det nu.
Sen var Mirtai1 jävligt skum men jag tror att lyan jublade över att få så god hjälp av mig och min första röst som dessutom följdes upp av goda Niyama

Idag är det synnerligen reviderat-
Ingen röst på Mirtai1 är till någons fördel som jag ser det nu.
Sen var Mirtai1 jävligt skum men jag tror att lyan jublade över att få så god hjälp av mig och min första röst som dessutom följdes upp av goda Niyama
och ännu mer jubel när jag kommer som trea och röstar där också, kan jag tro!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka