Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äh jag ser fortfarande bara en enda anledning till varför bollen__ inte räddade sig själv och det är att hon visste att Klara är ulv. Ulven är viktigare än den onda utanför lyan med avseende på hur vinstvillkoren ser ut.

Nu går jag också och lägger mig

Men frågan kvarstår ju ändå - varför röstade bollen__ i så fall inte på Klara?

@LenaH - jag kan fan inte se något mer scenario VARFÖR bollen__ inte försökte rädda sig själv? Enda vettiga är ju för att rädda kvar en ulv iom hur vinstvillkoren ser ut.

Kan ..
1. bollen__ trott att Klara är ulv även fast hon inte är det?
2. kan Frodo ha röstat på någon annan än ringbäraren?

Buhu, nu kommer jag inte kunna sova juh
:banghead::banghead::banghead:
önskar jag kunde skriva

Men frågan kvarstår ju ändå - varför röstade bollen__ i så fall inte på Klara?

@LenaH - jag kan fan inte se något mer scenario VARFÖR bollen__ inte försökte rädda sig själv? Enda vettiga är ju för att rädda kvar en ulv iom hur vinstvillkoren ser ut.

Kan ..
1. bollen__ trott att Klara är ulv även fast hon inte är det?
2. kan Frodo ha röstat på någon annan än ringbäraren?

Buhu, nu kommer jag inte kunna sova juh
Båda alternativen kan mycket väl stämma. Varför bollen inte valde att rädda sig själv vet bara bollen. Att Frodo röstade på någon annan än ringbäraren är helt uppenbart.

Fast varför då?
Och vadå när lynchen såg ut som den gjorde?
Varför vänta och riskera att bli käk innan man delgett sina misstankar. OM man sen blir käk är ju skitsamma eftersom den viktigaste uppgiften är gjord. Jag ser spårningen av ringen innan den bytt ägare som en sorts sia - om man har en enda sia och i detta fall helt säkert på en ond så är det ju självklart att man inte missar att delge detta.
Du tycker det och jag tycker det. Men alla har olika spelstil och någon kanske tycker det är värt att vänta. Jag vet att personen inte kunnat få mitt namn eftersom jag inte har någon ring. Alltså har personen röstat på mig ändå, eller på bollen. Jag förstår att jag inte kommer kunna övertyga dig, men jag måste ju försöka eftersom jag vet att du har fel.

Vilket scenario är det?

Det enda sättet som bollen__ kan ha känt till Klaras ondska är att bollen_ mindtwistat Klara och att nya offret var Niyama - då borde bollen__ fattat att Klara var ulv. (det har vi ju redan gått igenom innan ;) ) se inlägg #957
Även om bollen mindtwistat mig på Niyama kan hon ju inte vara säker på att jag sitter i lyan. Lyan kan ju ha valt Niyama som käk ändå.

Du tycker det och jag tycker det. Men alla har olika spelstil och någon kanske tycker det är värt att vänta. Jag vet att personen inte kunnat få mitt namn eftersom jag inte har någon ring. Alltså har personen röstat på mig ändå, eller på bollen. Jag förstår att jag inte kommer kunna övertyga dig, men jag måste ju försöka eftersom jag vet att du har fel.

Ja, det hade jag också gjort i dina kläder! ;)

Jag tror nog ändå att du är ringbärare ända tills motsatsen är bevisad.

Jag är på väg med jobbet till Uppsala för konferens i två dagar. Kommer inte ha tid med leken misstänker jag. Kommer försöka hinna in med en röst innan middagen ikväll.

Mina teorier från igår kvarstår. Jag har suttit och klurat och funderat på vem som kan vara Frodo och varför personen inte röstade på nazgul igår men jag blir inte klok på det.

Mina tankar runt gårdagens lynch:

Jag trodde att Mirtai2 hade ärvt den viktiga Frodo-rollen och alltså röstade på bollen__ som den onda som tagit sig in i lyan. Även Vivas felsägning och bollens__ försvar av det stödde den tanken. Dessutom så tänkte jag att en tidig röst bör komma från Frodo.

Men där hade jag fel - hon lär ha listat ut bollen__ som ond i allafall - om det inte är så att hon är ulv och råka pricka en ond utanför. Hon var tvungen att lägga en tidig röst och bör ha fattat att dt var stor chans att folk följde den just med avseende på Frodo - så om hon vore ulv så tror jag att hon inte hade chansat med en tidig röst och att råka pricka en utanför lyan som alla följer. Så Mirtai2 lutar på det goda hållet.

Sen har vi då de tidiga rösterna på Klara - jag tror att där finns Frodo att finna.
Jag tror inte att LenaH är Frodo trots hennes röst på Klara, motiveringen luktade för mycket osäkerhet - om hon hade vetat hade hon varit tydligare.

Jag vill be är vara varsam med vad ni skriver, många ligger farligt nära att hinta, formuleringar som går ut på att tala om att jag har information är olämplig oavsett om ni har informationen, har listat ut den eller om ni bara spekulerar.

(Och nej inget straff är utdelat och inga personliga varningar. Var bara lite mer försiktiga.)

Sen så funderar jag på Viva - kan det vara så att hon är ulv? Om nu Klara är ringbäraren; så la hon ju en röst på bollen__ och den var avgörande för att att bollen__ åkte. Hade hon lagt den nån annanstans så hade det blivit lottning hade hon lagt den på Klara hade Klara åkt - så det kan vara en ren räddningsröst? Fast varför röstar bollen__ på viva? Jag kan verkligen inte hitta varför bollen__ inte skulle ha räddat sig själv om hon inte visste Klaras roll? Det finns ju ingen möjlighet att hon var trollad att rösta på nån annan.

Kan någon ha blivit bestulen? Alltså jag får verkligen inte ihop detta. Gaahhhhh :banghead::banghead::banghead::banghead:

Jag får inte heller ihop det men jag lutar åt att bollen faktiskt bara TRODDE att Klara var ulv.
Eller så visste hon.
Suck.

Ja det kan ha varit så att bollen__ bara trodde att Klara var ulv - hon *kan* ju ha *trott* rätt.
Frågan är bara vem som är Frodo och om den röstade på ringbäraren igår.

Trummor dånar, korridorer och tunnlar ekar av marscherande fötter, tunga järnskodda fötter och ännu tynger som får själva berget att skaka. Det är tydligt att det förbereds för strid. Och så kommer första vågen av anfall, ett 20-tal orcer rusar in i kammaren där gruppen tagit skydd och så rusar de ut genom porten på andra sidan.

Ropen och trummorna fortsätter, och dånar allt högre.

Men annars är det lugnt.

Pompettipom!

Antingen så gjorde vår ärofyllda Gandalf sitt jobb ELLER så gav de gemena typerna sig på Boromir.

Jag är på väg med jobbet till Uppsala för konferens i två dagar. Kommer inte ha tid med leken misstänker jag. Kommer försöka hinna in med en röst innan middagen ikväll.

Mina teorier från igår kvarstår. Jag har suttit och klurat och funderat på vem som kan vara Frodo och varför personen inte röstade på nazgul igår men jag blir inte klok på det.
Så om jag förstår det rätt är det Q och Viva du har misstankar mot, inget annat som tillkommit efter röstningen igår?

Ok, dags att gå till jobbet (leken menar jag då :p) och hitta de där sista onda. Jag är faktiskt inte så säker på @Klaras ondska idag, tycker hon har levererat ett vettigt försvarstal och jag litar inte riktigt på att bollen verkligen skulle prickat en ulv vad gäller käken.
Varför skulle det ha varit just Niyamakäket förresten, @cirkus? Niyama var väl ett ganska naturligt val för käk, ganska allmänt sedd som god och en skicklig spelare. Dessutom tror jag inte jag var ensam om att tro att hon var tvilling och kan jag lista ut det så kan lyan.

Det skulle möjligen ha varit Emmakäket isf men så tidigt så borde bollen ha försökt meddela sig med lyan under flera dagar och jag hittar inga tecken på det. Gabby kändes också som ett naturligt val för käk, rätt godförklarad efter att hon drivit på mot Bsf i två dagar.

Slutsats: Jag tror att bollen trodde att Klara är ulv. Det kan Klara naturligtvis vara men hon känns inte som det hetaste spåret idag.

Idag måste jag titta närmare på @Viva, @Sedna och @Hedinn känner jag.
@Snurrfian var jag ganska säker på inte var i lyan tidigare (jag minns dock inte varför så jag får väl gå igenom mina egna inlägg också :crazy:) men hon skulle möjligtvis kunna vara ringbäraren.

Dags att kavla upp ärmarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka