Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja DET är ju en äkta Evert! :D

Såklart att hon kan vara det - hon kommer in sent och har liksom inget att välja på - hon måste i det läget rädda sig själv och då är en röst på bollen__ hennes enda alternativ.

Det köper jag med hull och hår!
Sent och sent... Hon lägger andra rösten på bollen.

Är det så att hon ändå sitter på info om ringbäraren borde hon ju ha prioriterat att få ut sina teorier i samband med röstningen, speciellt om hon har tidsbrist de närmsta dagarna. Såklart det inte är omöjligt, men sannolikheten tycker jag nog känns ganska liten sett till det.

Lånar den här av Q igen! :D
Röstlista DL1 kl 22.00
18.36 bollen__ röstar på heartstring
20.27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
20.28 zassoo röstar på heartstring
20.42 EmmaN röstar på zassoo
20.51 viva röstar på zassoo
20.03 cirkus röstar på blacksmithfarm
21.18 Mirtai röstar på Viva

21.38 Snurrfian röstar på EmmaN
21.41 Niyama röstar på bollen__
21.58 Hedinn röstar på Zassoo
21.58 Klara röstar på Quarter4Ever
21.59 Sedna röstar på Cirkus

Heartstring röstar på zassoo ( ogiltig röst)
21.59 quarter4ever röstar på Hedinn
21.59 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

LenaH missar att rösta ( giltigt förfall)

zassoo lynchas DL1, var troll
EmmaN käkas nattDL1 var bybo

Viva och Hedinn, 2 st som röstade på trollet igår vars röster inte kommer räknas i dagens lynch

DL 2 kl 22
13:52 Blacksmithfarm röstar på Niyama
17.17 gabbi_ossi röstar på Blacksmithfarm
19.33 bollen__ röstar på blacksmithfarm

20:30 Viva röstar på Snurrfian
21:44 Mirtai röstar på Snurrfian
21:48 cirkus röstar på Sedna
21:53 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm.
21:54 Klara röstar på Snurrfian
21:57 Niyama röstar på blacksmithfarm

21:59 LenaH röstar på Mirtai
21:59 Sedna röstar på Blacksmithfarm
22:00 quarter4ever röstar på sedna

heartstring missar att rösta
Hedinn missar att rösta

blacksmithfarm lynchas DL2, var orc
Gabbi_ossi käkas nattDL2, var Sam

Röstlista DL3 KL 22.00

16.31 cirkus röstar på Mirtai
18.10 Niyama röstar på Mirtai
18.58 quarter4ever röstar på Mirtai

20.37 Klara röstar på quarter4ever
21.01 Sedna röstar på quarter4ever
21.46 LenaH röstar på Mirtai
21:54 Mirtai röstar på Quarter4ever

21:55 bollen__ röstar på quarter4ever
21:55 Snurrfian röstar på Mirtai
21:58 Hedinn röstar på Mirtai

heartstring missar att rösta
viva missar att rösta
heartstring ersätts av Mirtai

Mirtai lynchas, var Aragorn
Niyama käkas, var Pippin (tvilling)

Röstlista DL4 kl 22.00
15.47 Mirtai röstar på Bollen
19.06 LenaH röstar på Klara
20.18 Hedinn röstar på Klara
21:14 Sedna röstar på Klara
21:32 Klara röstar på bollen__
21:40 Snurrfian röstar på Bollen__
21.44 cirkus röstar på bollen__

21.52 bollen__ röstar på Viva
21.58 quarter4ever röstar på Klara
21.59 Viva röstar på _bollen.

bollen__ lynchas var Balrogen
quarer4ever var gandalf

bollen__ röstar heartstring- blacksmithfarm - quarter4ever-viva
BSF röstar cirkus-Niyama

Viva röstar zassoo-snurrfian ( räknas inte pga rösten på zassoo) - missar-bollen__
cirkus röstar blacksmithfarm-sedna - Mirtai-bollen_
Mirtai1 röstar Viva-Snurrfian - quarter4ever
Snurrfian röstar EmmaN-Blacksmithfarm - Mirtai-bollen__
Niyama röstar bollen__-blacksmithfarm - Mirtai
Hedinn röstar Zassoo- missar - Mirtai-klara

Klara röstar quarter4ever-snurrfian - quarter4ever-bollen__
Sedna röstar cirkus-Blacksmithfarm - quarter4ever-klara
Heartstring/Mirtai2 röstar zassoo(ogiltig utan teori)- missar - missar-bollen__
quarter4ever röstar Hedinn-Sedna - Mirtai-Klara
Gabbi_Ossi röstar blacksmithfarm-blacksmithfarm

zassoo röstar heartstring
LenaH röstar: missar- Mirtai - Mirtai-Klara

Den som tjatar mest om ringbäraren är Cirkus och jag börjar undrar om det är ett sätt att försöka skjuta ifrån sig möjligheten att det är hon som faktiskt är ringbäraren?
Om man tittar på röstningarna så första dagen så lägger hon en röst på BSF efter att BSF har lagt en röst på henne, dl 2 lägger hon en rätt udda röst på Sedna, varför följer hon inte upp sin röst från dl 1 på BSF? och i dl3 lägger hon en tidig röst på en god Mirtai och får med sig oss andra. I dl 4 lägger hon en sen röst på Bollen och blir väldigt förvånad när Bollen lägger sin röst på Viva men skulle det kunna vara så att hon luras och har trollat bollen till groda med ringens hjälp och istället är överraskad av att Bollen var Balrog?

Sent och sent... Hon lägger andra rösten på bollen.

Är det så att hon ändå sitter på info om ringbäraren borde hon ju ha prioriterat att få ut sina teorier i samband med röstningen, speciellt om hon har tidsbrist de närmsta dagarna. Såklart det inte är omöjligt, men sannolikheten tycker jag nog känns ganska liten sett till det.

Sent eftersom hon själv i det läget redan har tre röster på sig.

Å andra sidan - som du säger - om hon är Frodo borde hon ha teoriat om den riktiga ringbäraren och röstat där. Även om hon själv hade åkt så hade det funnits ett testamente som varit lätt att följa.

Ja DET är ju en äkta Evert! :D

Såklart att hon kan vara det - hon kommer in sent och har liksom inget att välja på - hon måste i det läget rädda sig själv och då är en röst på bollen__ hennes enda alternativ.

Det köper jag med hull och hår!
Jag vågade inte skriva det igår för jag antog att hon då blivit käk. Dock tycker jag nog själv nu att om hon varit Frodo så borde hon tagit tag i det idag och rättat till "tjänstefelet"! :p

Sent eftersom hon själv i det läget redan har tre röster på sig.

Å andra sidan - som du säger - om hon är Frodo borde hon ha teoriat om den riktiga ringbäraren och röstat där. Även om hon själv hade åkt så hade det funnits ett testamente som varit lätt att följa.
Ordentligt teoriande åtminstone, även om hon valde att rädda sig själv med rösten.

Den som tjatar mest om ringbäraren är Cirkus och jag börjar undrar om det är ett sätt att försöka skjuta ifrån sig möjligheten att det är hon som faktiskt är ringbäraren?
Om man tittar på röstningarna så första dagen så lägger hon en röst på BSF efter att BSF har lagt en röst på henne, dl 2 lägger hon en rätt udda röst på Sedna, varför följer hon inte upp sin röst från dl 1 på BSF? och i dl3 lägger hon en tidig röst på en god Mirtai och får med sig oss andra. I dl 4 lägger hon en sen röst på Bollen och blir väldigt förvånad när Bollen lägger sin röst på Viva men skulle det kunna vara så att hon luras och har trollat bollen till groda med ringens hjälp och istället är överraskad av att Bollen var Balrog?

Va? Ringbäraren är väl vad alla diskuterar just nu. Den är lättast att hitta.

Ditt resonemang om att ha trollat bollen__ till groda förstår jag inte alls. Den som är groda vet väl inte att dens röst inte kommer att räknas (så var det ju bara vid troll-rösterna i början). Så vad har det ens med saken att göra? bollens röst på Viva kan jag inte tänka mig berodde på nånting annat än att hon trodde/visste att Klara var ulv och således viktigare än sig själv

Sen försöker jag komma underfund med hur jag ska försöka försvara mig mot misstankar på mig, jag kan skrika mig hes om att jag inte sitter i någon lyan men frågan är om någon skulle våga lita på det? :p
Men jag är som sagt inte övertygad om Klaras ondhet och det känns lite skumt att Cirkus verkligen försöker trycka på hur skum Klara är, när det faktiskt finns andra scenarion som är möjliga. Att sen Hedinn backar upp det fick mig att titta närmare på även henne. Röstningen är väldigt svår att få ut något av, det skulle mycket väl ha kunnat vara en alibiröst på Zassoo
Va? Ringbäraren är väl vad alla diskuterar just nu. Den är lättast att hitta.

Ditt resonemang om att ha trollat bollen__ till groda förstår jag inte alls. Den som är groda vet väl inte att dens röst inte kommer att räknas (så var det ju bara vid troll-rösterna i början). Så vad har det ens med saken att göra? bollens röst på Viva kan jag inte tänka mig berodde på nånting annat än att hon trodde/visste att Klara var ulv och således viktigare än sig själv
:o Då tänkte jag fel runt "trolla till groda" jag tänkte att den tvingade någon att rösta på en...

Fast ringbäraren är viktig, det kan du ju inte bortse ifrån?

Sen försöker jag komma underfund med hur jag ska försöka försvara mig mot misstankar på mig, jag kan skrika mig hes om att jag inte sitter i någon lyan men frågan är om någon skulle våga lita på det? :p
Men jag är som sagt inte övertygad om Klaras ondhet och det känns lite skumt att Cirkus verkligen försöker trycka på hur skum Klara är, när det faktiskt finns andra scenarion som är möjliga. Att sen Hedinn backar upp det fick mig att titta närmare på även henne. Röstningen är väldigt svår att få ut något av, det skulle mycket väl ha kunnat vara en alibiröst på Zassoo

:o Då tänkte jag fel runt "trolla till groda" jag tänkte att den tvingade någon att rösta på en...
Övriga spelare då? Dina tankar om @Sedna och @Viva ?
Ursäkta att jag tjatar men det är dag 5 och jag är frustrerad. :p

Gah vad jag hatar när jag lyckas skicka hälften... :banghead:
Alltså jag fortsätter på Hedinn här istället för att edit i förra inlägget...
Dl 2 missar hon att rösta, dl 3 en väldigt sen röst på Mirtai som får ut henne och i dl 4 då en röst på Klara som jag fortfarande inte känner mig helt övertygad om att hon är ulv...

Övriga spelare då? Dina tankar om @Sedna och @Viva ?
Ursäkta att jag tjatar men det är dag 5 och jag är frustrerad. :p
Alltså det tar lite tid att samla ihop mina funderingar, speciellt när jag lyckas skicka halvor här och där... :banghead: Jag jobbar på det! :D Sen får även du gärna komma med lite input, jag känner mig inte det minsta säker på någon... Ang ringbäraren så är det absolut en viktig roll, men det känns som om det är den enda Cirkus letar efter och det gör mig lite fundersam och får mig att undra över det är för att virra bort oss.

Vilka andra scenarior ser du?
Efter att Lena nämnt att Klara kan vara frodo så fick jag ytterligare ett scenario.

@LenaH
Mina funderingar runt Viva, ja hon har verkligen inte skrivit mycket... Ett aning rörigt röstningsinlägg igår med en röst på Bollen 1 min kvar... Hon har gjort en eventuellt gjort en felsägning om antalet i lyan men samtidigt så kan det vara ett tankefel av en god. Det finns liksom inget att ta på vilket gör det väldigt svårt att sätta henne åt något håll, hon skulle kunna vara god som ond och jag skulle inte bli förvånad över något...

Sedna; har skrivit desto mer! :D Men inte sen igår kväll vilket gör det lite svårt att veta hur hon ställer sig idag. Hon har haft sina funderingar på Cirkus vilket jag tidigare har tyckt varit lite skumt men nu när jag tittar närmare på Cirkus så börjar jag själv känna mig en aning misstänksam och det kan möjligtvis spegla in när det känns som om hon är åt det godare hållet.

Vilka andra scenarior ser du?
Efter att Lena nämnt att Klara kan vara frodo så fick jag ytterligare ett scenario.
Jag tänkte spontant att hon skulle kunna vara Frodo, så jag har kanske fastnat lite i den tanken. Jag känner mig mest rädd att vi lynchar en god enbart på en utebliven röst från en ond... :crazy:

Jag tänkte spontant att hon skulle kunna vara Frodo, så jag har kanske fastnat lite i den tanken. Jag känner mig mest rädd att vi lynchar en god enbart på en utebliven röst från en ond... :crazy:

Det är en möjlighet som jag inte alls tänkte på förrän LenaH nämnde det idag (jag var sjukt frustrerad över att hon inte sa ngt igår och nu fattar jag varför) och den är fullt rimlig. Även Klaras förklaringar funkar faktiskt om hon är just Frodo.
Jag kommer inte lägga min röst på Klara som det ser ut just nu - däremot så kommer jag mycket noggrant analysera vad hon skriver i ett teoriinlägg. (mycket press på henne nu ;) )

Sen kan jag spontant tycka att det är lite konstigt att du inte fattar varför jag letar efter ringbäraren så frenetiskt. NÅN vet ju vem det är. Medan den/de andra ulvarna är ingen som kan veta säkert förutom de själva. Därför vill jag börja i den änden.

Grejen med gårdagens lynch är att lyan kan ha trott att den handlade om två goda (om nu Klara är god). Då blir den mycket mer svårttolkad

Det är en möjlighet som jag inte alls tänkte på förrän LenaH nämnde det idag (jag var sjukt frustrerad över att hon inte sa ngt igår och nu fattar jag varför) och den är fullt rimlig. Även Klaras förklaringar funkar faktiskt om hon är just Frodo.
Jag kommer inte lägga min röst på Klara som det ser ut just nu - däremot så kommer jag mycket noggrant analysera vad hon skriver i ett teoriinlägg. (mycket press på henne nu ;) )

Sen kan jag spontant tycka att det är lite konstigt att du inte fattar varför jag letar efter ringbäraren så frenetiskt. NÅN vet ju vem det är. Medan den/de andra ulvarna är ingen som kan veta säkert förutom de själva. Därför vill jag börja i den änden.

Grejen med gårdagens lynch är att lyan kan ha trott att den handlade om två goda (om nu Klara är god). Då blir den mycket mer svårttolkad
Alltså jag tycker också att det är viktigt att hitta ringbäraren, men jag reagerade på att du nästan verkar ha släppt ulvletande och istället enbart letar efter ringbäraren. Frodo borde veta vem ringbäraren är, och ringbäraren själv och eftersom jag redan igår precis som LenaH tänkte tanken att Klara skulle kunna vara Frodo och du då försöker få henne lynchad gör ju att du framstår väldigt skum...
*ändrade eftersom det blev syftningsfel*

Om vi bortser från gårdagens röstning, vad ser du som talar för Klaras godhet? Med tanke på mängden misstankar hon hade innan lynchen (tydligt på röstningen) så är det ju knappast enbart för bollens röst hon är misstänkt idag.

Om vi bortser från gårdagens röstning, vad ser du som talar för Klaras godhet? Med tanke på mängden misstankar hon hade innan lynchen (tydligt på röstningen) så är det ju knappast enbart för bollens röst hon är misstänkt idag.
Men jag förstod inte igår heller riktigt vad misstankarna bestod av... Men förklara gärna för mig! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hull..?
  • Ridskoleryttare
  • Vilka raser passar in?
Tillbaka