Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är här helt knäppt. Lynchen som borde vara hur enkel som helst är plötsligt helt jävla omöjlig. Om vi lynchar Klara idag och det visar sig att hon är Frodo så vet vi i allafall vem som är ringbärare

Om vi lynchar Viva idag och hon är något annat än ringbärare så borde Klara rimligen vara ringbärare.

I min bok så har dessa två huvudrollerna just nu. Eller har jag snöat in på ett dåligt vis?

Sen har vi Snurrfian som faktiskt varit rätt märklig idag, inte minst med avseende på hur hon tyckt att jag jagar ringbäraren och att det gör mig skum. Om hon sitter i lyan så vill hon naturligtvis inte att ringen ska gå ringbäraren ur händerna .....

Jag kan ju jobba lite med röstlistan:

Röstlista DL5 kl 22:00

17.04 cirkus röstar på Viva
18.00 Klara röstar på Viva
19.04 Hedinn röstar på Snurrfian

viva 2
Snurrfian 1

okej, har kommer lite tankar från mig. Är dåligt med citat för min dator håller på att självdö så jag klarar inte att sitta och leta citat, det kommer i så fall sluta med att jag kastar datorn genom fönstret typ...

Först undrar jag lite runt @cirkus "Alla" verkar hålla henne mer eller mindre åt det goda hållet och jag har säkert missat något, men varför? Kan ni förklara och motivera?

Fram till igår hade hon endast lagt förstaröster, på BSF, Sedna och mirtai1. Dock lade hon en fjärderöst på Bollen som i ett läge där det stod 3-3 mellan bollen och Klara. Å andra sidan, om hon sitter i lyan kunde hon ju inte veta om bollen var ond eller god och om vi säger att även Klara är god valde hon mellan 2 potentiellt goda. Om Klara är ulv i lyan med Cirkus kan rösten på Bollen varit en räddningsröst på Klara.

@LenaH är ju tillsammans med cirkus väldigt aktiv och teoriar. Hennes två röster på mirtai1 talar till hennes nackdel tycker jag. Trodde jag var Frodo igår efter min röst på Bollen, men valde trots det inte att rösta på bollen? Eller har jag missuppfattat?

@Viva lägger en andraröst på zassoo, vilket gör att många håller henne åt det godare hållet. Dock menar hon ju att hon inte sett den första rösten på zassoo vilket för mig gör att det försvaret faller. Finns teorier om att hon skulle ha försagt sig om att ringbäraren gissat sig in i lyan.

@Snurrfian lägger en tredjeröst på BSF, en femteröst på mirtai1 och en tredjeröst på Bollen. Är med och diskuterar och trasslade en period in sig i ett (i mitt tycke) märkligt resonemang. Efter lynchen av mirtai1, som ju byggde på en röst på Snurrfian, känns det som hon fallit tillbaka en del.

de här fina, färgglada listorna med alla röstsammanställningarna, är det någon som har dem lättillgängliga och kan lägga in?

okej, har kommer lite tankar från mig. Är dåligt med citat för min dator håller på att självdö så jag klarar inte att sitta och leta citat, det kommer i så fall sluta med att jag kastar datorn genom fönstret typ...

Först undrar jag lite runt @cirkus "Alla" verkar hålla henne mer eller mindre åt det goda hållet och jag har säkert missat något, men varför? Kan ni förklara och motivera?

Fram till igår hade hon endast lagt förstaröster, på BSF, Sedna och mirtai1. Dock lade hon en fjärderöst på Bollen som i ett läge där det stod 3-3 mellan bollen och Klara. Å andra sidan, om hon sitter i lyan kunde hon ju inte veta om bollen var ond eller god och om vi säger att även Klara är god valde hon mellan 2 potentiellt goda. Om Klara är ulv i lyan med Cirkus kan rösten på Bollen varit en räddningsröst på Klara.

@LenaH är ju tillsammans med cirkus väldigt aktiv och teoriar. Hennes två röster på mirtai1 talar till hennes nackdel tycker jag. Trodde jag var Frodo igår efter min röst på Bollen, men valde trots det inte att rösta på bollen? Eller har jag missuppfattat?

l.

Jag följde dig igår Jag trodde du var Frodo. Om LenaH också trodde det vet jag inte.

Gör det mig skum att jag lägger förstaröster menar du?

Ja, du har missuppfattat, jag trodde inte du var Frodo. :)

Ja, du har missuppfattat, jag trodde inte du var Frodo. :)

Bra, tack för klargörandet. Skriver som sagt ur minnet men hade en känsla av att det kanske var på något annat sätt. Du trodde att jag körde på känsla efter att ha spelat med Bollen innan, stämmer det?

Nä, jag frågade om du tyckte det.

Förstarösten på mirtai1 säger jag inget om, det var en mkt tidig röst. Men annars så skulle jag nog tycka det var misstänkt att rösta sent och ständigt lägga uddaröster. Nu har du ju som sagt inte gjort det, men tog med i mina anteckningar iaf

Viva vet jag inte heller vad jag ska tro om. Har hon försagt sig? Har efterfrågat teorier från henne tidigare och nu undrar jag mer än någonsin vad hon har för tankar. Var är du @Viva?
Jobbar, men nu är jag hemma. Eftersom du efterfrågan fler teorier kan vi väl börja med dig. ;)

Jag förstår att jag är misstänkt av många på grund av mitt lite felaktiga uttalande. Däremot tycker jag att dina försök till att återkomma till mig och min "brist" på teorier har hängt med ganska länge och jag undrar varför? När jag studerar din röststatisk tycket jag inte heller den talar till din fördel med reservation för sista lynchen som jag ärligt talat inte riktigt blir klok på. Du röstar på Q4ever som vi numera vet är god, cirkus som de flesta också verkar hålla åt det goda hållet. Du hängde visserligen med och lynchade BSF men du var sist och rösta och då hade hennes öde i princip redan avgjorts. I mina ögon har du inte heller stått ut i leken, många av dina teorier är ungefär lika vaga som mina. Så är jag ond borde du väl vara det också. ;)

Damn it, dator ska göra omstart blir flera kortare inlägg så jag inte riskerar att tappa all text.

@Mirtai
Försökte kopiera men färgen försvann. Länk till Qs inlägg

http://www.bukefalos.com/threads/kampen-om-ringen-moria-edition.1309107/page-49#post-17011799

1. östlista DL1 kl 22.00
    18.36 bollen__ röstar på heartstring
    20.27 Blacksmithfarm röstar på cirkus
    20.28 zassoo röstar på heartstring
    20.42 EmmaN röstar på zassoo
    20.51 viva röstar på zassoo
    20.03 cirkus röstar på blacksmithfarm
    21.18 Mirtai röstar på Viva

21.38 Snurrfian röstar på EmmaN
    21.41 Niyama röstar på bollen__
    21.58 Hedinn röstar på Zassoo
    21.58 Klara röstar på Quarter4Ever
    21.59 Sedna röstar på Cirkus
    Heartstring röstar på zassoo ( ogiltig röst)
    21.59 quarter4ever röstar på Hedinn
    21.59 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

LenaH missar att rösta ( giltigt förfall)

zassoo lynchas DL1, var troll
    EmmaN käkas nattDL1 var bybo

Viva och Hedinn, 2 st som röstade på trollet igår vars röster inte kommer räknas i dagens lynch

DL 2 kl 22
    13:52 Blacksmithfarm röstar på Niyama
    17.17 gabbi_ossi röstar på Blacksmithfarm
    19.33 bollen__ röstar på blacksmithfarm

20:30 Viva röstar på Snurrfian
    21:44 Mirtai röstar på Snurrfian
    21:48 cirkus röstar på Sedna
    21:53 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm.
    21:54 Klara röstar på Snurrfian
    21:57 Niyama röstar på blacksmithfarm

21:59 LenaH röstar på Mirtai
    21:59 Sedna röstar på Blacksmithfarm
    22:00 quarter4ever röstar på sedna

heartstring missar att rösta
    Hedinn missar att rösta

blacksmithfarm lynchas DL2, var orc
    Gabbi_ossi käkas nattDL2, var Sam

Röstlista DL3 KL 22.00
    16.31 cirkus röstar på Mirtai
    18.10 Niyama röstar på Mirtai
    18.58 quarter4ever röstar på Mirtai

20.37 Klara röstar på quarter4ever
    21.01 Sedna röstar på quarter4ever
    21.46 LenaH röstar på Mirtai
    21:54 Mirtai röstar på Quarter4ever

21:55 bollen__ röstar på quarter4ever
    21:55 Snurrfian röstar på Mirtai
    21:58 Hedinn röstar på Mirtai

heartstring missar att rösta
    viva missar att rösta
    heartstring ersätts av Mirtai
    Mirtai lynchas, var Aragorn
    Niyama käkas, var Pippin (tvilling)

Röstlista DL4 kl 22.00
    15.47 Mirtai röstar på Bollen
    19.06 LenaH röstar på Klara
    20.18 Hedinn röstar på Klara
    21:14 Sedna röstar på Klara
    21:32 Klara röstar på bollen__
    21:40 Snurrfian röstar på Bollen__
    21.44 cirkus röstar på bollen__

21.52 bollen__ röstar på Viva
    21.58 quarter4ever röstar på Klara
    21.59 Viva röstar på _bollen.

bollen__ lynchas var Balrogen
    quarer4ever var gandalf

bollen__ röstar heartstring- blacksmithfarm - quarter4ever-viva
    BSF röstar cirkus-Niyama

Viva röstar zassoo-snurrfian ( räknas inte pga rösten på zassoo) - missar-bollen__
    cirkus röstar blacksmithfarm-sedna - Mirtai-bollen_
    Mirtai1 röstar Viva-Snurrfian - quarter4ever
    Snurrfian röstar EmmaN-Blacksmithfarm - Mirtai-bollen__
    Niyama röstar bollen__-blacksmithfarm - Mirtai
    Hedinn röstar Zassoo- missar - Mirtai-klara

Klara röstar quarter4ever-snurrfian - quarter4ever-bollen__
    Sedna röstar cirkus-Blacksmithfarm - quarter4ever-klara
    Heartstring/Mirtai2 röstar zassoo(ogiltig utan teori)- missar - missar-bollen__
    quarter4ever röstar Hedinn-Sedna - Mirtai-Klara
    Gabbi_Ossi röstar blacksmithfarm-blacksmithfarm

zassoo röstar heartstring
    LenaH röstar: missar- Mirtai - Mirtai-Klara

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈